Osnivač elitne zagrebačke gimnazije Školu za život prozvao kazališnom farsom ministrice

Profesor Zlatko Šešelj, osnivač Privatne klasične gimnazije u Zagrebu u svom se tekstu za Globus osvrnuo na boljke hrvatskog obrazovnog sustava. Od birokratiziranosti, prenormiranosti te nesklonosti kreativnim inicijativama pa sve do Škole za život koju poistovjećuje s teatrom u aranžmanu ministrice obrazovanja, Šešelj tvrdi da su sve maske spale. Kako kaže, ‘autonomna škola i autonomija pedagoškog čina’ nisu u interesu niti jedne političke skupine.

Montaža: srednja.hr

Osnivač Privatne klasične gimnazije u Zagrebu, profesor Zlatko Šešelj, u velikom se tekstu za Globus osvrnuo na brojne boljke hrvatskog obrazovnog sustava, a pojasnio je i zašto misli da je projekt ministrice Blaženke Divjak, ‘Škola za život’, samo neuspio eksperiment.

‘Teatar u aranžmanu ministrice školstva’

Ministričina Škola za život je podbacila: Pokušala je to lijepo 'zapakirati', demantira je važno istraživanje

Kako pojašnjava, cijeli je sustav birokratiziran i prenormiran brojnim pravilnicima pa bilo kakva kreativna inicijativa nailazi na otpor raznih interesnih skupina ‘i onda se to sve pretvara u kazališnu farsu zvanu “škola za život”.’

– Moram priznati da je ovaj teatar u aranžmanu ministrice školstva doista vrh sramotnoga. Gospođa je inače, koliko znam, sveučilišna profesorica matematike, dakle bliska je znanstvenim disciplinama u kojima se primjenjuje eksperiment. I točno se zna što je eksperiment. No minimum je da uz eksperimentalni program postoji i kontrolna skupina koja će pokazati je li eksperiment uspio ili nije. Naša je pak ministrica nakon dva mjeseca provođenja eksperimenta (a pretpostavimo da sve škole koje nisu u eksperimentu čine kontrolnu skupinu) objavila da je eksperiment uspio! Kako, kad nisu napravljene nikakve usporedbe rezultata eksperimentalne skupine s kontrolnom skupinom?, pita se Šešelj i poručuje kako je svakome razumnome jasno da su sve maske spale.

‘Hrvatski školski sustav danas je nakaradan i toksičan’

Pučka pravobraniteljica opet dijeli packe ministrici Divjak: Kaže da su joj reforme parcijalne

Dodaje kako bi u temelju sustava trebali biti autonomna škola i autonomija pedagoškog čina, što je u srži kurikuluma pa mu predviđa propast. Kako tvrdi, autonoman rad ‘nedosanjan je san prosvjetnih radnika’, no da tome ne teži niti jedna politička skupina.

U svojem tekstu za Globus, Šešelj se osvrnuo na imperativ odličnih ocjena, ali i na ovogodišnje, nikad lošije, rezultate državne mature te dugogodišnje nečinjenje obrazovnih vlasti što se ogleda u sve lošijim rezultatima ne samo mature, već i PISA istraživanja.

–  Hrvatski školski sustav danas je nakaradan i toksičan. Umjesto da potiče, on stvara shizofrenu situaciju, zaključuje osnivač Privatne klasične gimnazije.

Odgovori