Pretraga

Ove su tradicije iskorištene kao marketinški trikovi velikih svjetskih kompanija

A- A+

Brojne lijepe stare tradicije iskoristile su različite tvrtke kako bi povećale popularnost svojih proizvoda, ali neke običaje iz temelja su smislile kompanije kojima je jedini interes ostvarivanje što većeg profita.

www.country105.com

Različite tradicije u povijesti su nastajale iz raznih motiva. Dok ih je još uvijek većina ipak smišljena kako bi olakšale i uljepšale svakodnevicu naroda koji ih se drže, u posljednje je vrijeme sve više onih koji se smišljaju isključivo kao marketinški trikovi kojima je cilj popularizirati neki proizvod i potaknuti ljude da troše svoj novac na gluposti.

Dijamant je bezvrijedan kamen s umjetno stvorenom sentimentalnom vrijednosti

Vjerojatno najpoznatiji takav običaj je kupovanje dijamantnog zaručničkog prstena. Prije 20. stoljeća nakit koji je muškarac poklanjao svojoj odabranoj pri prosidbi vrlo je rijetko sadržavao najčvršći mineral u prirodi, a on se smatrao skupocjenim jer se mislilo da je vrlo rijedak i nedostupan kamen.

Krajem 19. stoljeća u Africi je locirano nekoliko nalazišta bogatih dijamantima, kamenjem koje su do tada u Africi koristila uglavnom djeca za igru. Zbog straha kako bi mu se vrijednost mogla naglo strmoglaviti tvrtka De Beers koja se bavila njihovom prodajom angažirala je marketinšku agenciju da im osmisli način na koji će zadržati vrijednost tog dragog kamena.

Kroz dobro osmišljenu kampanju stvorili su sentiment prema inače bezvrijednom kamenu. Kroz istraživanje shvatili su na iznenađenje mnogih kako su žene puno opreznije i biraju jeftinije prstenje pa su se odlučili stvoriti tradiciju u kojoj muškarac mora sam izabrati i iznenaditi ljubav svog života te su tako omogućili prodaju najskupljih primjera.

Izdvojeni članak

Zaboravljeni božićni običaji kontinentalne Hrvatske

Od Valentinova najviše profitiraju proizvođači slatkiša

Valentinovo je običaj koji zaljubljeni slave već stoljećima, ali tek od nedavno on je postao sredstvo za profit kompanija koji se bave proizvodnjom jednoličnih poklona.

U početku njegove komercijalizacije najviše su profitirale tvrtke koje su štampale čestitke, a danas na taj dan najveći profit ostvaruju proizvođači bombona. Krajem 19. stoljeća američki slastičarski časopis ‘Confectional journal’ svoju je publiku, čini se uspješno, uvjerio kako je poklanjanje finih slatkiša puno bolje nego li jeftinih kartonskih čestitki, piše mentalfloss.com.

Od 2004. godine potrošači kupuju više od 35 milijuna kutijica sa čokoladicama koje su upakirane u kutijice u obliku srca. Zaljubljene parove dobro iskorištavaju i cvjećarnice pa su crvene ruže sredinom veljače i po tri puta skuplje nego li ostatkom godine.

Izdvojeni članak

Božićni običaji: Živopisne otočke tradicije te pjesma za džeparac i voće

Skupi vjenčani pokloni moderna su izmišljotina

U ranim godinama 20. stoljeća običaj je bio da samo bliža rodbina kupuje poklone za vjenčane parove. Postepeno se ustalila praksa da mladence moraju darivati i njihovi prijatelji, a u samom početku najbolje su se snašli dućani za kupovinu interijera. Kako bi se izbjeglo da mnogobrojni gosti kupe po nekoliko istih mikrovalnih pećnica, lonaca i čaša smišljena je lista poklona u kojoj sudjeluju svi gosti pa bračni parovi više ne moraju po povratku s medenog mjeseca vračati dupliće.

U Hrvatskoj se razvijo još praktičniji običaj pa se na vjenčanjima uglavnom poklanja novac. Pravilo je da svaki gost mora pokriti barem ono što će sam pojesti i popiti, a naravno kako je potrebno malo se i isprsiti pa mladi parovi nerijetko završe i u profitu, a kada se nekome posloži nekoliko vjenčanja u kratkom vremenu nerijetko to stihijski utječe na kućni budžet nesretnih gostiju.