Pretraga

Ovo su najveći failovi poznatih svjetskih kompanija!

A- A+

Za uspjeh proizvoda važno je puno elemenata pa je čak i pomoću skupih istraživanja teško predvidjeti reakcije potrošača. Neke stvari nisu uspjele jer su bile previše inovativne, druge jer su bile loša kopija, a puno je i onih koji su bili jednostavno čisti promašaj.

Predvidjeti uspjeh nekog proizvoda težak je zadatak. Čak ni kvalitetno istraživanje tržišta i potreba potrošača nisu garancija pa i najuspješnije kompanije svako malo potroše milijune na svoje promašaje.

Izdvojeni članak

Revolucionarni izum hrvatskog profesora otkupili Apple i američka vojska!

Microsoftov Zune slabo je prošao pored popularnog iPoda

Nešto slično današnjim tabletima Apple je predstavio prije 19 godina. U to vrijeme potrošači nisu znali cijeniti mogućnosti mobilnih računala, a i visoka cijena te slabe tehnološke performanse The Newton MessagePada poslale su u mirovinu već nakon nekoliko godina.

Desetljeće kasnije njihov glavni konkurent izbacuje Zune. Microsoft je s tada novim uređajem želio konkurirati popularnom iPodu. Nakon nekoliko novih modela s kojim su nastojali popraviti nedostatke već pet godina kasnije povučen je iz prodaje.

Coca-Coli su nakon pogreške porasle dionice

Zbog priče koja se zakotrljala oko novog okusa najpoznatijeg američkog napitka dodatno je porasla popularnost Coca-Cole, a vješta isprika i povratak provjerenom proizvodu potaknuli su rast dionica.

Promjena okusa Coca-Cole izazvala je prosvjede

Pepsi je devedesetih godina prošlog stoljeća pokušalo privući nove kupce prozirnim napitkom bez kofeina. Rana testiranja predvidjela su veliki uspjeh ovog proizvoda pa je na njegovo brendiranje potrošeno 40 milijuna dolara. Zbog ambicioznog marketinškog plana prvu su godinu ostvarili veliki uspjeh i zaradili skoro pola milijarde dolara, ali nakon početne znatiželje kupci su se brzo vratili starim navikama.

I dok su njihovi konkurenti napravili kvalitetnu promidžbu lošeg proizvoda, Coca-Cola je napravila sličnu pogrešku nekoliko godina ranije. Nakon što su im rezultati testiranja na uzorku od 200 tisuća ljudi pokazali da je novi, slađi okus njihova napitka bolji od starog, smislili su novo ime i dizajn pa lansirali New Coke. Ovaj je potez uzrokovao pobune i bojkot njihovih potrošača diljem Amerike, a u južnijim državama su poput naših mljekara, iz protesta prolijevali napitak po cesti. Vrlo brzo uprava ove velike svjetske kompanije ispričala se i povukla svoj promašaj.

Izdvojeni članak

Četiri bizarna načina na koja možete koristiti Coca Colu

Vodi za pse i mačke nisu pomogli ni okusi junetine i ribe

Flaširana voda nije odgovarala istančanim nepcima kućnih ljubimaca ili barem novčanicima njihovih vlasnika. Čak ni dodani okusi junetine za pse i ribe za mačke te zdravi vitamini nisu stvorili redove životinja pred dućanima. Proizvođači su u reklamnim kampanjama tvrdili kako su Thirsty dog ili Thirsty cat ukusni i zdravi za ljude, ali čini se da nisu bili uvjerljivi kao stručnjaci iz Pepsija.

Na tržištu vode loše se provela i kompanija The Coors Brewing Company. Ona je s ciljem širenja tržišta osim pive plasirala i Coors Rocky Mountain Sparkling Water. Iako ideja da im njihovi vjerni kupci nakon što se napiju mješavine s hmeljom ujutro piju baš njihov ‘lijek za mamurluk’ na prvi pogled i ne izgleda tako loše, čini se da je logo s alkoholnog pića ipak pije teško poveziv s pitkom izvorskom vodom.