Pretraga

Pitali smo čitatelje odgovara li im prelazak na online nastavu, rezultati su iznenađujući

A- A+

Proljetni praznici završili su i početkom ovog tjedna učenici su se vratili na nastavu. Na nastavu, no većina ne i u klupe. U 16 županija ovoga se tjedna odvija neki oblik nastave na daljinu (model C), a samo njih pet odabralo je model A nastave u kojemu učenici slušaju nastavu ‘licem u lice’. Proveli smo anketu u kojoj smo čitatelje pitali odgovara li im prelazak na online nastavu, a većina je, iznenađujuće s obzirom na opći stav javnosti, odgovorila – da odgovara.

Foto: Vanessa Garcia; Pexels

Potkraj prošloga tjedna većina županija odlučila je kako se nakon praznika ne vraćaju svi učenici u klupe. U njih 16 u ovome se tjednu provodi neki od oblika online nastave. Na portalu srednja.hr proveli smo anketu s pitanjem ‘Odgovara li vam prelazak na online nastavu nakon proljetnih praznika?. U anketi je do trenutka pisanja ovog teksta (14. travnja u 12:15h) sudjelovalo 7.715 čitatelja.

Većini odgovara ovotjedni prelazak na online nastavu

Većina sudionika, 57,78% rekla je ‘da, bolje mi je na online nastavi’. Opciju ‘ne, već smo previše zaostali s gradivom’ odabralo je 36,45% sudionika u anketi. Oko toga odgovara li im prelazak na online nastavu u ovom trenutku neodlučno je bilo 5,76% čitatelja. U većini županija na nastavi uživo ostali su maturanti i najmlađi učenici, ali ne i u Splitsko- dalmatinskoj. Ondje su trenutno svi srednjoškolci na modelu C nastave.

 

Maturant Josip iz I. gimnazije Split sličnog je stava o online nastavi kao i većina sudionika ankete.

– Meni trenutno više odgovara nastava na daljinu zbog toga što imam više vremena za pripreme koje imam izvan škole. Predmete koji mi nisu značajni za upis rješavam puno lakše online zbog olakotnih okolnosti, vjerujem kao i većina učenika. Što se tiče znanja, jako se malo nauči upravo zbog pojednostavljenog načina rada. Za kraj, zdravlje je na prvom mjestu te smatram da su nadležni u konačnici donijeli dobru odluku, kaže nam Josip.

‘Ovakvim pristupom ne dobivamo potrebno znanje’

Njegov vršnjak i sugrađanin Mario iz Ekonomske i upravne škole u Splitu ne slaže se da je prelazak na online nastavu za maturante u ovom trenutku bila dobra ideja.

– Smatram da je apsolutno negativna činjenica to sto smo mi maturanti prešli na online nastavu. Najgore je to što ovakvim pristupom ne dobivamo potrebno znanje jer se većinom predavanja svode na rješavanje zadataka a ‘ispitivanje će biti kada se vratimo’ koje će nam trebati za maturu u lipnju ove godine, kaže nam Mario.

Dodatno ističe i kako zamjera i NCVVO-u što ‘ne namjerava na bilo kakav način olakšati maturu’, a učenici su u zaostatku za gradivom.

– Također mi nije jasno zašto većini odgovara prelazak online ako smo tjedan ranije imali proljetne praznike. Najveći problem je sto zapravo naša generacija nije izgubila samo jednu godinu nego dvije, a to će biti problem i idućim generacijama jer su izgubili više od nas maturanata, zaključuje Mario.

‘Online nastava bi mi pomogla da lakšim putem popravim ocjene’

Goran je maturant u Gimnaziji Nova Gradiška, a njegova županija nije prešla na C model nastave nakon praznika nego su učenici u školama.

– Rezultati ankete me ne iznenađuju. Smatram da je većina odgovorila da im odgovara prelazak na online nastavu zbog manje obaveza, više slobodnog vremena, popuštanja prilikom ocjenjivanja i zbog mjera koje su apsurdne i indirektno dovode do zamora, ograničavaju slobodu i opterećuju učenike, kaže Goran.

Za razliku od Splićanina Marija, Goran ističe da bi mu prelazak na online nastavu bio bolji od nastave uživo.

–  Prelazak na online nastavu bi mi itekako odgovarao. Kao i velik broj učenika, učim isključivo za ocjenu, a ne za znanje jer obrazovni sustav znanje vrednuje brojem koji je temelj za mjesto na fakultetu. Online nastava bi mi pomogla da lakšim putem popravim ocjene te bi mi ostalo više vremena za pripremu ispita državne mature jer ne bih učio predmete koji su mi u ovom trenutku manje važni. Također, ne bih trošio vrijeme na putovanje do škole i kuće i uspješnije bih ga organizirao, veli Goran.

Izdvojeni članak

Fuchs kaže da je psihičko zdravlje djece ‘sigurno ugroženo’, ali Ministarstvo o tome nema podatke

Srednjoškolci i sami trebaju ‘zasukati rukave’

On smatra da učenici neće previše zaostajati u gradivu zbog održavanja nastave online niti da će se to odraziti na rezultate mature ‘jer bi svaki srednjoškolac trebao biti dovoljno odgovoran da uloži vrijeme i trud u ono o čemu mu ovisi budućnost’.

– Učenici se uvijek dijele na odgovorne i one kojima je cilj proći bez obzira na tip održavanja nastave. Također, svaku nastavnu jedinicu odradimo i na online nastavi, a nastavnici predaju gotovo identično. U redu, puno toga kod kuće odvlači pozornost, ali opet je stvar u tome što je čiji interes. Već smo se navikli na razne situacije i oblike učenja. Nije lako konstantno nešto mijenjati i uvijek biti na nestabilnom terenu, ali situacija je takva da traži prilagodbu, a mi se tome moramo podrediti. Danas je to pitanje održavanja nastave, sutra će biti nešto drugo, ali sve je stvar interesa i htijenja. Samo se nadam da će već jednom na snagu stupiti odluka koja se neće iz tjedna u tjedan mijenjati jer smo svi već izgubili volju za bilo koji oblik nastave. Ako nam već žele olakšati, neka to učine odlukom koja će trajno vrijediti, zaključuje Goran.