Pretraga

Pokrenuta važna kampanja: Roditelji, možda baš vaša djeca imaju ovaj problem

A- A+

‘Uključi savjest – ponekad djeci treba reći ne’. Naziv je to šestog izdanja kampanje čiji je cilj upozoriti javnost na sveprisutnu štetnu pojavu kod naših maloljetnika i djece – konzumaciju alkohola. U sklopu kampanje koje provodi Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja predstavljen je i online Vodič za roditelje, sve kako bi se osnažile kompetencije roditelja i preveniralo pijenje alkohola među djecom. Taj vodič izrađen je u suradnji s udrugom ‘Ti si ok’ koja pruža podršku djeci i mladima s problemima u ponašanju.

O ovoj su temi govorile Božica Marković, direktorica sektora za poljoprivredu i turizam HGK-a, Ljudmila Bratko Gašpić, predsjednica PR odbora Udruge proizvođača piva te Sonja Jarebica iz udruge Ti si Ok.

‘Ponosimo se društveno odgovornim poslovanjem’

Nekoliko je uvodnih riječi, predstavljajući Udruženje proizvođača piva, slada i hmelja, podijelila Božica Marković.

– Ono čime se ponosimo i što želimo istaknuti je društveno odgovorno djelovanje. Moram pritom naglasiti da je industrija piva jedina alkoholna industrija koja kontinuirano i sustavno promiče odgovornu konzumaciju alkohola punoljetnih osoba, a isto tako prevenciju maloljetničke konzumacije. Kada je riječ o maloljetničkoj prevenciji, to činimo kroz kampanju ‘Uključi savjest’ čiju novu verziju i danas predstavljamo. Udruženje je tu kampanju pokrenulo prije pet godina. Kako bismo djelovali odgovorno, Udruženje svakodnevno promiče i potiče samoregulaciju industrije. Već prije petnaestak godina donesen je kodeks odgovornog marketinškog komuniciranja i to je jedan od svijetlih primjera, istaknula je Marković.

Prisutnima se povodom predstavljanja ove inicijative obratila i Bratko Gašpić istaknuvši kako ove godine s kampanjom Uključi savjest posebno ciljaju na roditelje, ali i zaposlenike u trgovinama koje prodaju, među ostalim, i alkohol.

– Ove su godine naše poruke osobito usmjerene prema roditeljima i osoblju koje radi u trgovinama te smo ponosni što su nam se u našim naporima pridružila i četiri velika trgovačka lanca. Kako bismo dosegli još veći broj ljudi u Hrvatskoj, ostvarili smo suradnju i s influencerima, ujedno i roditeljima tinejdžera, čime želimo dodatno osvijestiti sugrađane o štetnosti maloljetničke konzumacije alkohola, istaknula je Bratko Gašpić.

‘Najvažnija komunikacija s djecom’

Kampanju su ove godine, kako je istaknula Brako Gašpić, podržala četiri trgovačka lanca u Hrvatskoj – Konzum, Kaufland, SPAR i METRO, u čijim će trgovinama diljem Hrvatske biti istaknuti edukativni posteri i naljepnice koje upozoravaju na dosljednu primjenu zakonskih propisa o zabrani prodaje i posluživanja alkoholnih pića osobama mlađima od 18 godina. Na današnjem su događaju predstavljeni i rezultati istraživanja među roditeljima na temu maloljetničke konzumacije alkohola.

– Istraživanje je pokazalo da roditelji smatraju najvažniju komunikaciju s djecom i da ona bude dvosmjerna. Bitno im je stvoriti prijateljski odnos te razgovarati s djecom o svemu, pa tako i o alkoholu. Kod djece to stvara povjerenje, a kod roditelja osjećaj da znaju što im djeca rade. Što se tiče konzumacije alkohola, roditelji razvijaju negativan stav prema opijanju, prekomjernoj kombinaciji, ali većina ipak priznaje da su djeca u njihovom prisustvu probala alkohol. Budući da svoj odnos baziraju na povjerenju, roditelji iskreno vjeruju svojoj djeci kada ona kažu da nisu pila, te da su neka druga djeca ta koja imaju problem s alkoholom. Bitno je istaknuti da današnji roditelj njeguju otvoren odnos s djecom te da temu o alkoholu pokreću već krajem osnovne, odnosno početkom srednje škole, izložila je ukratko rezultate istraživanja Bratko Gašpić.

Uočene su i promjene u odgojnim obrascima, pa tako današnji roditelji tvrde kako njihovi roditelji nisu bili toliko uključeni u njihov život te da se manje o tome razgovaralo i općenito su roditelji manje znali. S druge strane, istraživanje je pokazalo kako današnji roditelji otvorenije razgovaraju sa svojom djecom, uključujući i o alkoholu. Upravo je zato u sklopu kampanje izrađen i Vodič za roditelje, potpuno prilagođen roditeljima adolescenata koji doprinosi komunikaciji s djecom, pojašnjava njegova autorica Sonja Jarebica, magistra socijalne pedagogije iz Udruge „Ti si ok“. Vodič otkriva zašto alkohol nije za maloljetnike te pruža informacije o tome kako odgojno postupati, kada i kako argumentirano razgovarati s djecom uzimajući pritom u obzir sve specifičnosti adolescencije te kada i gdje zatražiti stručnu pomoć.

‘Treba rano postaviti metode discipliniranja’

O svemu je nešto, iz pozicije socijalne pedagoginje, rekla i Sonja Jarebica.

– Treba istaknuti da je vrijeme adolescencije i vrijeme promjena, kada djeca žele pomaknuti od roditelja, s vršnjacima se osjećaju samostalno i slobodno, ta skupina ih čini opuštenijim. U tom trenutku i dobro odgojeno dijete vrlo lako pogriješi u tom razvojno-kognitivnom prostoru, ili momentu, kada donese odluku da se napije. To roditelji trebaju biti svjesni da je moguće da se dogodi. Moramo biti svjesni da ima djece ne samo s poteškoćama, već i poremećajima i ponašanju, i nesumnjivo je da to nekad dolazi i iz krugova obitelji. Vrlo rano roditelji trebaju postaviti metode discipliniranja, ali zna biti teško ostvariti taj balans, dati podršku, prihvaćanje, razumijevanje, a imati nadzor, istaknula je Jarebica.

Predstavljanju su se pridružili i ambasadori kampanje, voditeljica Lana Pavić koja je i moderirala cijeli događaj. Uz nju tu su bili pjevač Saša Lozar i sociolog Bruno Šimleša, ujedno i roditelji tinejdžera. Šimleša je pritom istaknuo kako roditelji često griješe kad ne razgovaraju o potencijalno škakljivim temama sa svojom djecom jer, smatra, bolje je da djeca uče od roditelja, ali je važno i da razvijaju osjećaje uzajamnog povjerenja kako bi ih dijete ili njihovo društvo mogli uvijek nazvati ako se nađu u problemima.

Više informacija o ovoj kampanji možete pronaći na službenim internetskim stranicama.

Pokrenuta važna kampanja: Roditelji, možda baš vaša djeca imaju ovaj problem
Share via
Copy link
Powered by Social Snap