Pročitajte što će učenici morati znati o sekstingu i istospolnim partnerima u Engleskoj

Nakon gotovo dva desetljeća britansko je Ministarstvo obrazovanja početkom tjedna predstavilo nove smjernice za spolni i zdravstveni odgoj u školama Ujedinjenog Kraljevstva. Prema pisanju Guardiana, u novom su kurikulumu sadržana tri predmeta – učenje o vezama za osnovce, spolni odgoj za srednjoškolce te zdravstveni odgoj za djecu i mlade svih uzrasta. Najviše se prašine podignulo oko spolnog odgoja koji će od sljedeće godine postati obavezan u svim školama. Ipak, dio roditelja se zalaže za njegovu izbornost, potpisali su i peticiju, a najspornije im je poučavanje o LGBT+ skupinama.

Foto: Anton Mezulić|srednja.hr

Na osvježenje zastarjelog kurikuluma spolnog odgoja (prije Sex and Relationship Education, sad Relationship and Sex Education) iz 2000. godine engleske su škole čekale skoro dvadeset godina.

Nakon inačice kurikuluma koja je ljetos poslana na savjetovanje, ovih je dana predstavljena njegova finalna verzija.

I dok su do sada o vezama i spolnosti mogli slušati, kako piše britanski Telegraph, tek učenici trećine srednjih škola, od jeseni 2020. taj će predmet biti obavezan u svim engleskim srednjim školama.

Osnovci će obavezno slušati o zdravom načinu života, ali i o sekstingu i sigurnosti na internetu

Kako spolni odgoj izgleda u školi

Uz spolni odgoj u srednjim školama, djeca u osnovnim školama će u okviru predmeta Relationship Education učiti o važnosti pozitivnih odnosa, poštovanja prema drugima, ali i sigurnosti na internetu te povezanosti fizičkog i psihičkog zdravlja.

– Spolni odgoj mora biti utemeljen na čvrstom razumijevanju i vrendovanju pozitivnih odnosa, kao i uzajamnom poštovanju, od najranije dobi, rekao je za Guardian Damian Hinds, tajnik za obrazovanje.

U sklopu novog kurikuluma predstavljen je i Zdravstveni odgoj (Health Education) koji bi uz spomenuta dva također trebao biti obavezan, ali i u osnovnim i u srednjim školama.

– S druge strane, pozitivni odnosi povezani su s dobrim mentalnim zdravljem koje je povezano s tjelesnim blagostanjem. Stoga je važno uvesti i zdravstveni odgoj, dodao je Hinds.

Na njemu će učenici, među ostalim slušati o važnosti dobrog sna, opasnostima sekstinga te načinima otkrivanja anksioznosti kod vršnjaka. Dvanaestogodišnjaci i stariji će pak učiti o različitim vrstama nasilja, prisilnom braku i nasilju u obitelji. Uz to, srednjoškolci će na satima spolnog odgoja moći raspravljati o intimnim vezama, spolnom i reproduktivnom zdravlju, a bit će riječi i o ženskom obrezivanju s fokusom na njegovu nezakonitost.

Sporan spolni odgoj za srednje škole: Grupe roditelja se protive učenju o istospolnim zajednicama i rodnim stereotipima

Sprema se veliki štrajk učenika i studenata: Od vlade traže da uvede spolni odgoj u škole diljem Španjolske

Iako je kurikulum ovih triju predmeta fleksibilan te će škole moći odlučivati kako žele organizirati poučavanje, na račun je obaveznog spolnog odgoja došlo mnoštvo kritika. Kako on sadrži i poučavanje o istospolnim zajednicama i transrodnim osobama te štetnim rodnim stereotipima, grupe roditelja i vjerskih škola žele svoju djecu izuzeti iz toga. Nezadovoljni roditelji i zajednice potpisale su tako peticiju koja broji više od 100.000 potpisa tražeći mogućnost izbornosti pohađanja spolnog odgoja.

– Ozbiljno smo zabrinuti oko fizičkih, psihičkih i duhovnih posljedica učenja djece o određenim seksualnim i sličnim konceptima… te vjerujemo kako im nije mjesto u obaveznom školskom kurikulumu, napisano je u peticiji

Na peticiju se očitovalo i Ministarstvo organizirajući debatu o peticiji s članovima parlamenta. Istovremeno s održavanjem debate u ponedjeljak su neke interesne grupe isplanirale prosvjed ispred parlamenta u kojem su željeli obraniti svoju djecu od učenja spornih sadržaja.

S druge strane, vladine agencije, savjetnici za obrazovanje, ali i organizacije poput National Association of Schoolmasters Union of Women Teachers (NASUWT) ističu važnost poticanja svijesti o važnosti uključivanja i poštivanja svih društvenih skupina.

– Škole bi trebale biti sigurno mjesto gdje se zaposlenici i učenici svih spolnih i rodnih identiteta osjećaju uključenima i poštovanima. Tamo gdje LGBT jednakost nije uključena u rad škole, to ne može biti slučaj, rekla je glavna savjetnica NASUWT-a Chris Keates za Guardian.

Odgovori