Pretraga

Profesor se javno obrušio na gimnazijalca s konzervativnim stavom o zdravstvenom odgoju

A- A+


Izdvojeni članak

Pismo gimnazijalca o zdravstvenom odgoju

Uvođenje zdravstvenog odgoja u osnovne i srednje škole i dalje potiče niz javnih rasprava putem otvorenih pisama profesora i učenika i raznih stručnjaka. Tako se nedavno javnosti obratio predsjednik Vijeća učenika jedne zagrebačke gimnazije i savjetovao sve profesore da ignoriraju podučavanje o spolnoj i rodnoj ravnopravnosti. Na to mu je javno odgovorio jedan profesor koji je komentirao kako ne vjeruje da je ovaj učenik gimnazijalac, a tako se izražava i ima takve stavove.

Prije nekoliko dana redakciji portala Index.hr se obratio srednjoškolac Pavao Škoko Gavranović koji je u svom pismu izrazio gađanje prema spornom dijelu o spolnoj i rodnoj ravnopravnosti kurikuluma Zdravstvenog odgoja. Pavao koji je inače i predsjednik Vijeća učenika zagrebačke XIII. gimnazije je pozvao sve profesore da ignoriraju podučavanje o spolnoj i rodnoj ravnopravnosti i pričaju s učenicima o drugim temema. Istaknuo je i kako je to službeni stav Vijeća učenika škole.

Spomenuti je učinik i dobitnik nagrade ‘Luka Ritz – Nasilje nije hrabrost“ jer se zalagao za rješavanje problema nasilničkog ponašanja u školama. Njegovi stavovi izazvali su reakciju jednog profesora koji mu je otvorenim pismom javno odgovorio.

Profesor koji se nije predstavio ustvrdio kako mu je iznimno čudno što je Pavao dobio nagradu za borbu protiv nasilja, a sada osporava educiranje drugirama o pravima LGBT osoba. Njegovo pismo prenosimo u cijelosti.

“Dragi učeniče predsjedniče Vijeća učenika XIII. gimnazije,

Prvo ću spomenuti jedan podatak koji je vrlo jednostavno izračunati: tema Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje se u toku 9 godina (od 3. razreda OŠ do 3. razreda SŠ) obradi u sveukupno 30 sati. Kako je godišnje 35 sati SRZ-a, a u 9 godina 315 sati, tih 30 sati čini MANJE od 10% nastavnog sadržaja. Misliš da preostalih sati nema dovoljno za popričati i o ostalim problemima? Misliš li da je needuciranje već samo po sebi problem koji valja riješiti i ispraviti?

Spominješ da se kroz modul Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje provlači kako je homoseksualnost svakodnevica Hrvata. Hoćeš još malo matematike? U otprilike 100 nabrojanih ishoda navedenog modula LGBT tematika se spominje otprilike 10 puta. Dakle, 10% sadržaja. A ti kažeš da se kroz cijeli modul “provlači nekakvo izjednačavanje homoseksualnosti s nekom svakodnevicom Hrvata”? Kroz CIJELI modul? Ne ide tebi baš matematike? Znaš li ti koliko je 10% od 30 sati za sadržaj modula Spolna/rodna ravnopravnost i spolno odgovorno ponašanje? Da ti pomognem, to je 3 sata. TRI. Stojiš li još pri izjavi da se kroz CIJELI modul provlači…?…no, shvatio si valjda već da te matematika 7. razreda osnovne škole pobila do koljena. 10% nije jednako 100%. Ali po nekoj tvojoj matematici jest.

Gimnazijalac, kažeš?

Kažeš da ne osporavaš LGBT ljudima da budu ono što žele. Vjerovat ću ti na riječ. Ali osporavanjem ovog modula također osporavaš i edukaciju učenicima da homoseksualci nisu bolesni ljudi. Ili možda smatraš suprotno? S tim da si se toliko zapjenio o tome da se kroz cijeli modul provlači ta tematika, ali tu sam te već pobio.

Dragi učeniče, znaš li što je najžalosnije u cijeloj priči? Žalosno je to što si TI prije 2 godine dobio nagradu Luka Ritz – Nasilje nije hrabrost jer si sudjelovao u organiziranju projekata koji upozoravaju na problem nasilja.

E, zbilja je žalosno da sada taj isti učenik poziva prosvjetare da ne obrađuju teme iz navedenog modula. Inače, u modulu koji osporavaš postoji i dio o nasilju u vezi. Istina, postoji i modul Prevencija nasilničkog ponašanja, ali da bi taj modul u potpunosti polučio uspjeh, potrebno je učenike educirati da homoseksualnost nije bolest. A to se napravi u, pazi sad, svega 3 sata od 30 sati planiranih za taj modul, odnosno u samo 1% sadržaja SRZ kroz 9 godina. Ti kažeš “kroz cijeli modul”. Kako da ne!

Inače, tvoje aljkavo čitanje kurikuluma se očituje i u tome što spominješ da se masturbacija spominje u 4. razredu OŠ. Da si pročitao kako treba, vidio bi da se spominje u 5. razredu OŠ. I postoji razlog zašto baš u tom razredu priča o tome.

Prosječna dob ulaska u pubertet djevojčica je 10 godine, a dječaka oko 11 godina. Pubertet je vrijeme kad se seksualnost počinje buditi i mnogi počnu masturbirati upravo u toj dobi. Kako su djeca u toj dobi još zbunjena, srame se toga što rade. Cilj tog ishoda jest da se djeci objasni da se nemaju zašto sramiti toga i da je to normalno.

Postoji onaj poznati vic o masturbaciji: “99% ljudi priznaju da masturbiraju, a onih 1% laže da to ne rade”. Ne žesti se odmah na ovaj vic. To je ipak samo vic i nitko ne tvrdi da to radi 100% njih. Poanta je u objašnjavanju da to nije sramotno i da je to normalno dio našeg odrastanja.

Tisuću učenika koji su izbačeni zbog masturbacije pod satom? Samo u Zagrebu? Volio bih znati odakle si izvukao taj podatak.

I za kraj, dragi učeniče, radim u školi. Vjerojatno sam predavao i učenicima koji su homoseksualci. Njima to JEST svakodnevica. Oni su izloženi verbalnom, a ponekad i fizičkom nasilju. Da, i takve sam slučajeve u svom radu vidio. Pomogao sam im najbolje što sam mogao. I educirao učenike-nasilnike. Znaš, nasilje prema LGBT osobama se rađa iz neznanja. A ti bi to onemogućio?

Sve u svemu, dragi učeniče, pao si na testu iz čitanja s razumijevanjem i iz elementarne matematike. Pao si i na testu iz ljudskosti, mada si dobio nagradu Luka Ritz.

Gore sam ti objasnio da je za puni uspjeh modula Prevencija nasilničkog ponašanja nužno objasniti učenicima da LGBT ljudi nisu bolesni ljudi. Očekivao bih da ćeš ti, budući intelektualac i priznati borac protiv nasilja, to shvatiti. Razočaran sam što čitam da tome nije tako”.

Jedan profesor