Pretraga

Profesori se okupili da uvjere školarce kako moraju više čitati

A- A+


Izdvojeni članak

Pročitati knjigu ili pogledati film?

Razina čitalačke sposobnosti kod mladih ljudi samo do 15 godina je jako slaba, zaključeno je na simpoziju nastavnika hrvatskoj jezika. Oko 400 učitelja i nastavnika iz cijele države okupilo se na simpoziju ‘Čitanje za život i školu’ koji ovih dana traje u Vodicama. Poanta nastave hrvatskog jezika je osposobljavanje učenika za jezičnu komunikaciju za cijeli život.

Nastava hrvatskog jezika treba imati prioritet nad ostalim predmetima. Jer ako učenik nema razvijenu dobru jezičnu komunikaciju neće se moći snaći u ostalim područjima, niti profesijama. O tome ovih dana raspravlja mnogo profesora iz srednjih i osnovnih škola na simpoziju koji se bavi povećavanjem čitalačkih sposobnosti hrvatskih školaraca.

Istraživanja provedena 2009. godine pokazuju kakva je razina komunikacijskih vještina hrvatskih učenika. Naime pokazano je da je stupanj čitalačke pismenosti kod mladih ljudi i to u ranijoj dobi do 15 godina iznimno slab.

Tim pokazateljima bave se ovih dana nastavnici i stručnjaci na simpoziju ‘Čitanje za život i školu’ koji se održava u Vodicama.

– Temeljni cilj nastave hrvatskog jezika je osposobljavanje učenika za jezičnu komunikaciju, jer im to omogućuje ovladavanje sadržajima svih nastavnih predmeta i uključivanje u cjeloživotno učenje, kazala je Linda Grubišić Belina, viša savjetnica za hrvatski jezik Agencije Agencije za odgoj i obrazovanje.

Potvrdila je i da nastavnici moraju raditi na tome da poučavaju književnost koja je usmjerena prema učenicima, te im pokazati kako čitati književne, ali i neknjiževne tekstove. Jer samo tako učenici će steći uvid u suvremenu književnost, pa i razviti bolje komunikacijske vještine i povećati fond riječi koje koriste.