Pretraga

Ravnateljica NCVVO-a: Nacionalne ispite učenici mogu pisati već dogodine ako postoji volja Vlade

A- A+

Nacionalni ispiti standardizirani su ispiti (isti za sve škole) kojima se provjerava u kojoj su mjeri učenici sposobni koristiti ključna znanja i vještine iz pojedinih nastavnih predmeta. Osim što povratnu informaciju o svom rezultatu dobivaju učenici, škola dobiva informaciju o kvaliteti nastave koja se, a sve s ciljem praćenja i unapređivanja učinkovitosti rada u školama. Ovakvi ispiti provode se u zemljama u okruženju i temeljem njih stvaraju se nacionalni standardi. Kako kažu iz Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, sve je spremno da se ovi ispiti već sljedeće godine provedu u Hrvatskim školama, ali konačnu odluku o tome donose Vlada i Ministarstvo obrazovanja.

Foto: srednja.hr

U mnogim zemljama u našem okruženju provode se nacionalni ispiti. Riječ je o standardiziranom ispitu koji prati postignuću učenika, ali i kvalitetu nastave kroz koju se ostvaruju dogovoreni obrazovni standardi.

Na jučerašnjoj sjednici Vlade Nacionalnom centru za vanjsko vrednovanje obrazovanja dana je suglasnost za sklapanje ugovora s Fakultetom elektrotehnike i računarstva ‘o nabavi usluga održavanja i nadogradnje dijela Nacionalnog informacijskog sustava prijava na visoka učilišta koji se odnosi na prijave, pisanje ispita i obradu rezultata državne mature, razvoj aplikacije za e-ocjenjivanje ispita državne mature i razvoj aplikacije za automatsko brojanje riječi u esejskom zadatku ispita državne mature iz Hrvatskog jezika’.

Ravnateljica NCVVO-a: Nacionalni ispiti već sljedeće godine bi mogli biti provedeni u školama

Izdvojeni članak
esej u vrećici, državna matura

Kamere ušle u prostor gdje se nalaze ispiti mature: Sve kreće u ponedjeljak, u škole stiže 130 tisuća testova

Ravnateljica NCVVO-a, institucije koja bi trebala provoditi nacionalne ispite, to smatra dobrom platformom za provedbu nacionalnih ispita u Hrvatskoj, istaknula je u četvrtak na na brifingu za medije.

– Kako slijedimo napredak i vidjeli ste da sve više prelazimo u digitalni svijet. Tako smo i mi zapravo unaprijedili sve naše aktivnosti koje se vežu uz ocjenjivanje da se brže, točnije i kvalitetnije može ocjenjivati, odnosno da povratna informacija dođe brže do učenika i to je još jedan naš iskorak prema nacionalnim ispitima. Cijeli taj sustav će biti jedna jako dobra platforma za buduće nacionalne ispite koji će biti u sinergijskoj vezi s ispitima državne mature, rekla je Katavić na jučerašnjem brifingu za medije.

Dodaje, sve je spremno da se nacionalni ispiti već sljedeće godine provedu u školama, ako će postojati volja Vlade.

– Nacionalni ispiti su spremni, imamo razrađen kompletan sustav modela nacionalnih ispita, oni see polažu ciklički, ovisi kako obrazovna politika odluči u ključnim točkama obrazovanja. Te ključne točke su najčešće peti razred, sedmi razred i drugi ili treći srednje, ovisno o obuhvatu nastavnog sadržaja. Ako postoji volja Vlade i obrazovne politike, već sljedeće godine bi mogli biti provedeni u školama, zaključila je Katavić.

Divjak: Učenici se ne bi trebali ocjenjivati kroz nacionalne ispite

Izdvojeni članak

Hrvatski učenici ispodprosječni su u čitalačkoj pismenosti, matematici i prirodoslovlju: Donosimo rezultate PISA istraživanja na 268 stranica

Podsjetimo, nedavno je o temi nacionalnih ispita u našem podcastu govorila i ministrica Blaženka Divjak. Smatra da oni ne bi trebali biti instrument za ocjenjivanje učenika, ali su dobri za osiguravanje kvalitete nastave.

– Nacionalni ispiti bili bi dobri, ali ne kao element koji bi služio ocjenjivanju u razredima. Ako imate, primjerice, logaritme u drugom razredu srednje škole i sve učenike u Hrvatskoj pitate logaritme i temeljem toga dobiju ocjenu, temeljem testa kojeg je netko drugi pripremio i baždario, stavio u bazu, to je jako diskutabilno. Ocjena mora biti rezultat ne samo usporedivosti razine postignuća prema zadanim ishodima učenja, nego u pitanje mora uzeti i kontekst. Morate vidjeti što je u toj školi rađeno i s kojim predznanjem je učenik ušao u školu. Taj način da ocjenu pridajete učeniku, a da niste sigurni koji je kontekst u kojem on radi je dosta problematičan. Zato koncept nacionalnih ispita treba gledati s rezervom. Ja sam jako za koncept nacionalnih ispita, ako je to instrument osiguravanja kvalitete, ali ne instrument koji direktno utječe na ocjenu koju učenik dobiva, rekla je nedavno Divjak u podcastu srednja.hr, a isječak o toj temi možete vidjeti u nastavku: