Pretraga

Školski izlet u Italiju jeftiniji nego u Zagorju: ‘Naši hoteli su kvalitetniji’

A- A+

Školski izleti poskupjeli su u odnosu na prošlu godinu za otprilike 10 posto, a najviše su poskupjeli prijevoz i smještaj. Zaključak je to panela ‘Školska putovanja iza kulisa’. Pojedinim roditeljima cijene maturalaca, ali i jednodnevnih izleta u Hrvatskoj, postale su velik izdatak. Neki učenici zbog toga propuštaju školske izlete, putovanja i terensku nastavu. Zanimljivo je i da su višednevni izleti u inozemstvu često jeftinija opcija nego za jednaki broj dana u Hrvatskoj. Kako doskočiti ovom poskupljenju na panelu su raspravljali djelatnici škola i agencija koje se bave školskim izletima.

Panel ‘Školska putovanja iza kulisa: trendovi, izazovi i predviđanja’ | Foto: srednja.hr

U valu poskupljenja hrane, usluga i nekretnina, u Hrvatskoj su poskupjeli i školski izleti. Za otprilike 10 posto skuplja su i jednodnevna, ali i višednevna školska putovanja u odnosu na otprije godinu dana. Neki roditelji najavili su kako će bojkotirati takva putovanja ako se cijene ne smanje. Upravo o tome raspravljalo se na panelu ‘Školska putovanja iza kulisa’ na kojemu su sudjelovalo djelatnici škola i agencija.

– Nedavno sam nakon dugo vremena morao predstaviti školsku ekskurziju u jednoj školi. Kad sam vidio cijenu dvodnevnog putovanja, ostao sam u šoku – je li to moguće? U skoro deset godina cijena se gotovo udvostručila. Naša provizija iznosi 5, 6, 7 ili 8 posto po putovanju, tako da nismo mi ti zbog kojih su cijene porasle. Ako u osnovnom malom izletu imamo prijevoz, ručak, ulaznice, vodiča i osiguranje, a sve je poskupjelo, jasno je da cijene rastu, rekao je Tomislav Fain, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA).

‘Profit je ipak taj koji pokreće sve ljude koji u ovome sudjeluju’

Kao razloge za poskupljenje navelo se više stvari među kojima je inflacija, ali i posljedica korone. Fain je objasnio kako su se mnoge agencije za putovanja ugasile tijekom pandemije, a drugi su morali otpuštati ljude. Zbog toga je na tržištu ostalo malo agencija koje sada mogu nuditi gotovo identične cijene aranžmana školskih putovanja jer drugih opcija baš i nema.

– Profit je ipak taj koji pokreće sve ljude koji u ovome sudjeluju. Hoće li hoteli, restorani, muzeji ili nacionalni parkovi sniziti cijene, ne znamo. Nekad su putovanja u Italiju jeftinija nego u Hrvatsku jer su cijene hotela u nekim stranim zemljama povoljnije, ali treba uzeti u obzir su naši hoteli kvalitetniji. Rješenja za više cijene pronalazimo putem – možda se ne mora putovati pet dana nego četiri, možda se izbaci nešto skupo ili se odabere jeftiniji hotel. Sve su to moguća rješenja, objasnio je Fain.

Dodao je i kako je još jedno rješenje promjena termina kada se održavaju višednevni izleti u Hrvatskoj jer su najčešće u vrijeme kada turistička sezona još uvijek traje. S njim se složio i Jurica Glavina, direktor putničke agencije Eklata koja je specijalizirana za školska putovanja.

– Bilo bi idealno da srednjoškolska putovanja ostanu u Hrvatskoj, ali problem je termin. Putovanja se odvijaju od trećeg tjedna kolovoza do prvih tjedana rujna, kada su cijene najviše. Da se termini pomaknu na listopad ili studeni, cijene bi bile povoljnije, komentirao je Glavina.

Izdvojeni članak
dalmacija obala

Cijene školskih izleta odletjele u nebo: Tri dana u Dalmaciji roditelji će platiti 295 eura

Za učenike koji si to ne mogu priuštiti agencije mogu pronaći rješenje

No, svi su se složili kako je učenicima draže otputovati u Gardaland, nego u neko mjesto u Hrvatskoj. Spomenulo se i kako su neka istraživanja pokazala da bi učenici radije išli na školske izlete nego kupili mobitel, odjeću ili igricu. Neki čak rade preko učeničkog servisa kako bi prikupili novac za izlet.

– Apsolutno postoji način da si svi učenici priušte školski izlet. Roditelji često planiraju putovanja iz neznanja, birajući previše sadržaja, što povećava troškove. Neki nastavnici planiraju cjelodnevne aktivnosti kako bi učenike zaokupili i imali manje problema u večernjim satima. Bilo bi dobro da roditelji i škole intenzivnije i jednostavnije komuniciraju. Uz to, danas postoje aplikacije koje omogućuju da svi vide što je ponuđeno na tržištu i kolika je razlika između putovanja od tri, četiri, pet ili šest dana. Mogu samostalno kreirati plan putovanja. Kad se dobije cijena, ako je previsoka, korigiraju se parametri i lako se vidi kako se može smanjiti trošak – primjerice, s 450 na 350 eura, rekao je Glavina čija agencija ima stranice izlet.hr i maturalac.com preko kojih se besplatno može izračunati trošak izleta i maturalaca unutar i van Hrvatske.

Panelisti smatraju da se broj djece koja idu na izlete nije smanjio zbog poskupljenja i da je postotak onih koji ih propuste zbog financijskih razloga oko pet posto. Za takve učenike agencije često i same nude rješenja ako ih, naravno, roditelji prihvate.

– Školska putovanja su sastavni dio procesa i socijalizacijski moment i niti jedno dijete ne bi trebalo ostati zakinuto. U ime svoje agencije, ali i svih kolega mogu reći da smo uvijek spremni izaći s dodatnim elementima poput nekih gratisa, može se pregovarati s dobavljačima da se utječe na cijenu, a zadnje rješenje je skraćivanje dana ili uskraćivanje nekih elemenata, poručio je Glavina.

U našoj novoj anketi možete nam reći iz vlastitog iskustva koliko ste platili jednodnevni izlet za jedno dijete u posljednjih godinu dana. Ako nam želite komentirati jesu li cijene poskupile i za koliko, možete nam se javiti na mail [email protected].

Koliko vas je koštao jednodnevni školski izlet za jedno dijete u posljednjih godinu dana?