Sokrat® škola stranih jezika: Poslodavac koji pruža priliku mladim studentima bez iskustva

Nakon stečene diplome, jedan od najvećih problema s kojima se susreću mnogi mladi pri izlasku na tržište rada je što napisati u životopisu kada radnoga iskustva manjka. Honorarni studenski manualni poslovi uglavnom nisu impresivni ni mjerodavni za radna mjesta na koja se osoba u potrazi za poslom prijavljuje. Jednogodišnje stručno osposobljavanje je rješenje kojim je hrvatska vlada pokušala doskočiti tome problemu. Međutim, Sokrat® škola stranih jezika od svojeg osnutka prije 18. godina uvijek je bodrila i poticala mlade studente stranih jezika bez iskustva da se prijave na natječaj za posao.

O mladima koji studiraju strane jezike i njihovim prilikama za rad, razgovarali smo s direktoricom škole stranih jezika Sokrat, Dr. Gabi Abramac i s četiri studentice koje su svoja prva radna iskustva stekle u Sokratu. Profesorica Abramac stekla je doktorat iz lingvistike na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, osnivačica je Sokrata, osmislila je SFARM metodu po kojoj je Sokrat prepoznatljiv, stipendistica je Fulbright zaklade te članica ELL Think Tanka na New York University.

Dr. Abramac, kaže da se studenti bez iskustva često boje prijaviti na natječaj jer smatraju da s praznim životopisom neće biti razmatrani za posao. Profesorica Abramac nam kazuje kako iskustvo nije bitno jer oni za kandidate imaju organizirane metodičke i kreativne radionice koje vodi stručni tim mentora – doktora znanosti, s više od dvadeset godina iskustva u nastavi.

Pitali smo Abramac, što kandidati koji nemaju iskustva u nastavi mogu napisati u životopisu ili motivacijskom pismu ako nemaju baš nikakvog iskustva u radu. Profesorica Abramac kazala nam je sljedeće: ‘Ako nemate iskustva, pokušajte što jasnije artikulirati zašto biste voljeli raditi ovakav posao, te naglasiti svoje afinitete, karakterne osobine i motivaciju. Ukoliko nemate radnog iskustva kao predavač, imate ga jako mnogo kao učenik. Pokušajte razmisliti koji su vas profesori motivirali i iz kojih razloga, a kod kojih ste u razredu osjećali loše i niste polučili dobar uspjeh. Ako kritički promatrate nastavu, možete već u nekom smjeru formulirati odrednice i odgovoriti na pitanja poput: Što po vama čini dobru nastavu? Što učenike motivira? Kakav tip komunikacije između profesora i učenika vodi ka dobrom odnosu? Kako možete u rad dodati neke zabavne stvari: pjesme, video klipove, društvene mreže, aplikacije za pametne telefone… Ako sebi postavljate takva pitanja, sami ćete sebe iznenaditi s odgovorima i spoznajom da već imate stavove i ideje o tome kako voditi dinamičnu i uspješnu nastavu.’

Dominka Babić počela je raditi u Sokratu kao studentica njemačkog i indologije. O svojem iskustvu kaže: ‘Dok ste student čini vam se kako je svaki posao samo privremen i tek toliko tu da zaradite nekakav novac. Naročito ako taj posao nije u struci. Imala sam sreće dobiti posao u struci a time i dobro i kvalitetno radno iskustvo. U Sokratu sam imala vrlo pouzdano mentorstvo, ugodne suradnike i sretala se s različitim tipovima ljudi koji su upisivali tečajeve jezika. Možda je baš taj dio ključan u svemu, upoznati različite ljude, potrebe i metode rada kako biste izgradili vlastiti stil i bili spremni otisnuti se u svijet ‘odraslih’ s ipak nešto više hrabrosti potkovanog radnim iskustvom.’

Foto: Sokrat/Dominka Babić

Petra Bičanić je studentica 5. godine kroatistike i germanistike na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i u Sokratu radi od 2015. ‘Počela sam raditi kao profesorica intenzivnih tečajeva bez ikakvog radno iskustva. Kada vodite takvu vrstu tečaja, uspijete jako puno toga naučiti u vrlo malo vremena tako da je upravo Sokrat zaslužan za ‘kaljenje’ mojeg profesorskog zanata i prve korake. U međuvremenu sam jedan semestar provela na studentskoj razmjeni u Beču, što mi je uvelike pomoglo u profesionalnom smislu i pripremilo me za nove studentske, ali i one izazove koji me očekuju s novim grupama u Sokratu. Također, bavim se pjevanjem pa mi je kod polaznika jako bitan pravilan izgovor, osobito onih nama u hrvatskome nepoznatih njemačkih vokala ö, ü. Sretna sam što sam svojim pjevačkim iskustvom dala i dodani doprinos Sokratu jer vjerujem da je u životu i poslu bitno davati, a ne samo primati.’

Foto: Sokrat/Petra Bičanić

Lea Bilić, danas magistra talijanskog i španjolskog jezika kaže da se dugo bojala rada u nastavi jer joj se to činilo prezahtjevno i da nije vjerovala da može dobiti posao u renomiranoj školi poput Sokrata. Na natječaj za posao se prijavila na nagovor svoje tete kada je još bila studentica i počela prvo raditi s individualnim polaznicima. ‘Sokrat je bio moj prvi korak u svijet rada. Tu sam mogla primjeniti teorijsko znanje s fakulteta. Zaista mogu reći da sam uz metodička znanja, stručne savjete i konkretne smjernice profesorice Abramac i mentora za romanistiku vrlo brzo bila spremna za praktičan rad i svijet prenošenja znanja. Radna atmosfera u Sokratu je vrlo pozitivna i motivirajuća kako za polaznike tako i za predavače.’

Foto: Sokrat/Lea Bilić

Christina Jukić u Sokratu radi od druge godine fakulteta. Christina kaže da je još kao mala htjela predavati njemački jezik i upravo u Sokratu je dobila priliku za to. ‘Uz odlično mentorstvo naučila sam brojne tehnike kako nastavu učiniti zanimljivom i zabavnom. Trudim se da moji polaznici uživaju u nastavi, da ostvare svoja očekivanja i upoznaju njemačku kulturu’, kaže Christina i dodaje da joj je posao u Sokratu omogućio konkretna primanja, u struci za koju se školuje i za koju već gradi svoj profesionalni CV.

Sokratova podrška nastavnom timu je kontinuirana. Održavaju se skupne radionice, individualne konzultacije s mentorima, profesorima su plaćena usavršavanja na domaćim i inozemnim seminarima, a u posljednjih nekoliko godina popularni su i webinari. Radionice obiluju kreativnim idejama za nastavu, uče mlade profesore kako gospodariti vremenom, kako vrednovati uspjeh i kako motivirati polaznike.

Za sva pitanja u vezi posla, ove četiri studentice i Sokratovi SFARM mentori su na raspolaganju putem e-maila: info@sokrat.hr

Odgovori