Pretraga

Studentica istražila kako informativne emisije koriste društvene mreže i dobila Rektorovu nagradu

A- A+

Dobivanje Rektorove nagrade zaista je nešto na što je svaki student vrlo ponosan, a kako bi se zaslužila takva prestižna nagrada, studenti moraju imati originalne ideje i teme, te ih uspješno razraditi. To je učinila i studentica novinarstva, Marija Volarević, koja je istražila koriste li se društvene mreže kao izvor vijesti u središnjim informativnim emisijama, te kako ih novinari zapravo koriste.

Studentica novinarstva Marija Volarević jedna je od ponosnih studenata koji su zaslužili Rektorovu nagradu svojim istraživačim radom. Ona je sama zamijetila sve veće korištenje društvenih mreža kao izvora vijesti u središnjim informativnim emisijama na televiziji, te odlučila istražiti kako novinari koriste Facebook i Twitter u izvještavanju javnosti. Njezin rad tako spada među jedno od prvih istraživanja koje proučava korištenje društvenih mreža u novinarskom poslu.

Izdvojeni članak

Studenti psihologije ispitali moguće uzroke negativnih stavova prema gej populaciji, te za svoj rad dobili Rektorovu nagradu

Istražila kako se trend društvenih mreža odražava u najgledanijim televizijskim emisijama

Marija već godinu dana radi kao praktikantica u Quintana komunikacijama, agenciji koja se bavi odnosima s javnošću i novim medijima, dok je na Fakultetu političkih znanosti uključena u brojne projekte vezane za iste medije. Budući da smo svi svakodnevno manje-više okruženi društvenim mrežama, ova je studentica odlučila istražiti koliko su one zapravo prisutne u našoj svakodnevici.

Budući da društvene mreže prožimaju svaki aspekt naše komunikacije htjela vidjeti kako se taj trend odražava i u najgledanijim televizijskim emisijama u Hrvatskoj. Na primjeru središnjih informativnih emsija HRT-a i Nove TV htjela sam istražiti ovaj rastući trend koji se ustalio u svim oblicima poslovanja, komunikacije i djelovanja. Temu sam razvila sa svojim mentorom, profesorom Domagojem Bebićem bez kojeg ovo istraživanje ne bi moglo biti moguće ni u kojem smislu. Kada smo definirali temu i koncept rada nismo znali što će analiza pokazati, rekla je Volarević.

Izdvojeni članak

Veliko istraživanje Srednja.hr portala: Ovo su mišljenja mladih o obrazovanju u Hrvatskoj

Facebook i Twitter prednjače kao izvor vijesti u dnevnicima

Prvo istraživačko pitanje odnosilo se na to koriste li se društvene mreže kao izvor informacija u središnjim informativnim emisija, a zatim ju je zanimalo postoji li razlika u izvještavanju između javne televizije, odnosno HRT-a i Nove TV, kao primjera komercijalne televizije. Istraživanjem je otkrila kako postoji stanovita razlika u izvještavanju između javne i komercijalne televizije, te da Nova TV češće koristi i navodi izvor s društvenih mreža u svojim prilozima, koji potkrepljuje s ostalim izvorima i izjavama.

Zbog svega toga smatra da su društvene mreže tek početni fenomen novog vida komunikacija, te da nas u tom smislu još puno toga čega. Zasada društvene mreže Facebook i Twitter prednjače kao društvene mreže koje informativne emisije navode kao izvor svojih vijesti i priča.

Izdvojeni članak

Oporavak poslije prekida veze usporavaju društvene mreže

HRT više koristi Twitter, dok Nova TV preferira Facebook

– Analiza mog rada je pokazala da se informacije s Facebooka i Twittera najčešće koriste kao izvor vijesti u prilozima. Budući da sam analizirala emisije kroz mjesec ožujak podaci su pokazali da je u tom periodu HRT više preuzimamo vijesti s Twittera, dok je Nova TV najčešće navodila Facebook kao izvor informacija. Primarni cilj ovog rada bio je utvrditi koriste li se društvene mreže kao izvor informacija. Sada, kada je istraživanje dalo potvrdu ovog trenda cilj mi je proširiti analizu na dulji vremenski period i tako dobiti širi i detljaniji uvid u način i stil navođenja društvenih mreža kao izvora informacija, kao i vidjeti koje se platforme najčešće citiraju, objasnila je studentica.

Prva analiza društvenih mreža u kontekstu korištenja istih za izvor vijesti

Budući da je istraživanje dalo jasno potvrdu novog trenda u izvještavanju hrvatskih medija, jasno je da je Marija na svoj rad vrlo ponosna. Njezin je rad, kako i sama kaže, prva analiza društvenih mreža u kontekstu korištenja istih za izvor vijest u središnjim informativnim emisijama u Hrvatskoj. Budući da je na originalan način pridonijela istraživanju trendova u korištenju društvenih mreža kao izvora informacija u novinarstvu, želja joj je nastaviti istraživanje u ovom području, a nagrada koju je zasluženo dobila služit će joj kao veliki poticaj u daljnjem radu.