Pretraga

U jednom od najvećih sveučilišnih gradova poskupljuje javni prijevoz, poznato što će biti sa studentima i učenicima

A- A+

Riječki gradonačelnik Mirko Filipović rekao je da će cijene voznih karata Autotroleja od 1. ožujka poskupjeti najvjerojatnije za 20 posto. Za učenike i studente cijena će ostati ista do 31. kolovoza.

Autotrolejov autobus u Riejci|Screenshot: YouTube

Novi list piše da će od 1. ožujka u Rijeci cijena karata Autotroleja porasti najvjerojatnije za 20 posto, potvrdio je to tamošnji gradonačelnik Mirko Filipović. Rijeka je jedan od većih sveučilišnih gradova pa je ova vijest važna za brojne studente, a kako je potvrđeno za njih i učenike cijene će do 31. kolovoza ostati iste. Sve ostale vrste karata poskupljuju.

U Gradu ovo poskupljenje pravdaju time da se zbog pandemije smanjio broj putnika, ali i činjenicom da je od 2008., kada je zadnji put mijenjana cijena voznih karata u javnom prijevozu u Rijeci i okolici, došlo do inflacije.

– Žao mi je što je tako, no u ovom času drugog izbora jednostavno nema. Među ostalim i zato što se nalazimo u svojevrsnoj pat poziciji zbog koje su nam nedostupna državna sredstva, a do kojih, u skladu sa zakonskom regulativom, možemo doći jedino preko Županije. Stoga tu poziciju trenutno može riješiti Primorsko-goranska županija u dogovoru s nadležnim Ministarstvom kako bi mogli povući državna sredstva, kako to zakon i omogućava, rekao je za Novi list gradonačelnik Filipović.

Izdvojeni članak

Prijevoznici upozoravaju: Model A neće značiti povratak učenika u škole, neće ih imati tko prevoziti

Inače, nedavno je zbog inflacije poskupljenje karata najavljivao i sindikat ZET-a u Zagrebu, ali iz ZET-a su rekli da trenutno nemaju u najavi poskupljenje usluga prijevoza.

Kada je pak riječ o situaciji sa školskim prijevozom na razini države, a s obzirom na to da su brojne škole na online nastavi, iz Hrvatske udruge poslodavaca prošli su tjedan upozorili i da povratak učenika na A model neće značiti i povratak u klupe. Tvrde, naime, da učenike putnike neće imati tko dovoziti u škole.

– Naravno, fiksni troškovi poput režija, goriva, leasinga i isplate plaća radnicima ostaju svaki mjesec, nevezano prema kojem modelu funkcionirala škola za koju vozimo. Zato je pravedno da se u ugovorima prizna ‘viša sila’ te da se prijevoznicima isplati barem trošak hladnog pogona u vrijednosti 50 posto ugovorenog iznosa za vrijeme tijekom kojeg učenici imaju nastavu na daljinu, rekli su prošlog tjedna iz HUP-a.