Pretraga

U Srbiji vraćaju ‘izumrli’ predmet u srednje škole

A- A+

Predmet koji je do 1990. godine postojao i u hrvatskim školama, odnosno ‘obrana i zaštita’ u susjednoj Srbiji namjeravaju ponovno vratiti u škole. Naime po inicijaciji Ministarstva obrane i vojske Srbije došlo se na ideju da nakon dva i pol desetljeća navedeni predmet, koji je zapravo ‘služio za napucavanje prosjeka ocjena’ bude dio školskog kurikuluma. Svrha bi bila kako navode u spomenutom resoru samozaštita, ali i pružanje prve pomoći ozljeđenima u različitim situacijama.

Ministarstvo obrane i vojske Srbije došlo je na ideju vraćanja u škole jednog predmeta, koji je zapravo ne tako davno bio sastavnica i obrazovnog sustava u Hrvatskoj. ‘Obrana i zaštita’ je služila za podizanje općeg uspjeha i bila pomalo neozbiljno shvaćen predmet, ali u spomenutom srbijanskom resoru smatraju da bi mogao donijeti koristi mladeži.

Izdvojeni članak

Šah školski predmet u preko 30 država, u Hrvatskoj uglavnom izvannastavna aktivnost

Samozaštita i prva pomoć

– Osnovna ideja vraćanja predmeta sličnog nekadašnjoj obrani i zaštiti je da se mladi obuče poglavito za samozaštitu, ali i za pružanje prve pomoći ozlijeđenima u različitim izvanrednim i drugim situacijama, pojasnio je za Tanjug glasnogovornik Ministarstva obrane Srbije Jovan Krivokapić.

Tom prilikom je dodao kako će sljedeći korak biti razgovor s Ministarstvom prosvjete kako bi im dali neka dodatna obrazloženja o tome kako bi u ovom predmetu srednjoškolci učili i o zaštiti od nuklearnog, kemijskog oružja, terorističkih napada, poznavanja ubojnih sredstva.

Izdvojeni članak

Naj profesorica: ‘Svaki predmet može biti vrlo zanimljiv učenicima ako ga se metodički kvalitetno pripremi i prezentira’

Program bi bio prilagođen suvremenom dobu

U Ministarstvu obrane i zaštite Srbije smatraju da je do 1990. ovaj predmet imao mnoštvo manjkavosti, zbog čega je u jednom trenutku postao viškom u obrazovnom sustavu.

– Predmet ne bi obuhvaćao obuku rukovanja oružjem, ali treba zainteresirati što više učenika, a nastavnici trebaju koristiti u predavanju suvremena nastavna sredstva, naglasio je Krivokapić.

Kao što smo naveli u prethodnim paragrafima, uslijedit će pregovori vojnih i obrazovnih vlasti u Srbiji te preostaje za vidjeti kako će se dalje situacija razvijati. Možda u vremenu kada je većina učenika okrenuta sesilnom načinu života jedan tjelesni predmet više u nastavi ne bi bio na odmet ni kod nas.