Učenica kod psihologa jer ima prosjek 4,9: ‘Zbog toga je razvila niz simptoma’
Klinička psihologinja i sveučilišna profesorica Nataša Jokić Begić u našem je podcastu pod nazivom ‘Što radimo našoj djeci?’ ispričala slučaj učenice koja je kod psihologa završila zbog prosjeka. Radi se o učenici sedmog razreda osnovne škole i do tada je sve razrede završavala s prosjekom 5,0, a sedmi je imala jednu četvorku koja joj je snizila prosjek na 4,9. Zbog toga je razvila niz simptoma, a psihologinja Jokić Begić je objasnila kako su mnoga djeca u Hrvatskoj pod istim stresom zbog ocjena.

Foto: srednja.hr
Pritisak oko ocjena današnjim učenicima nije stran. Ako žele upisati srednju školu koja je na dobrom glasu, često moraju imati praktički savršene ocjene. Na njih se taj pritisak stavlja već od razredne nastave, a nastavlja se od 5. pa do 8. razreda. Oni koji upišu gimnaziju ponovno moraju održavati odličan prosjek zbog što boljeg upisa na fakultet.
Kada taj pritisak postane prevelik, neki učenici pokleknu. Tako je jedna učenica sedmog razreda završila kod psihologa jer joj je prosjek prvi put u životu bio manji od 5,0. Kako je učenica reagirala ispričala nam je klinička psihologinja i sveučilišna profesorica Nataša Jokić Begić u našem podcastu pod nazivom ‘Što radimo našoj djeci?‘.
– Kaže ‘imam prosjek 4,9. Imala sam peti razred 5,0, šesti razred 5,0. Mislim da će sedmi biti 4,9.’ Gotovo! Razvila je čitav niz simptoma oko toga. I ti sad imaš 10 godina i svaki dan ujutro se budiš s istim mislima: ‘koliko sam dobio’, stalno stres. Onda iza te škole ideš u sve te aktivnosti, opet i ondje stres. Ja mislim da se toj djeci izmjeri razina kortizola na kraju jednog uobičajenog radnog dana, da bi ta razina kortizola, možda bi nas to osvijestilo kao društvo, zajednicu, roditelje i ostale da kažemo: Zbilja hoću ovo raditi djetetu?, komentirala je psihologinja Jokić Begić.
Objasnila je kako je ta razina stresa jednaka kao kod odraslih koji rade – samo što učenici za to ne dobivaju plaću, nego ocjene. Naglasila je i kako djeca povežu svoje ocjene s time koliko oni kao osobe vrijede i da je to veliki problem.
– Učenici ne samo da rade pa da vidi rezultat onoga što je napravio, nego se siroče stalno mora brinuti i pitati: ‘hoću li biti dovoljno dobar?’ I odgovor je nećeš – jer imaš prosjek 4,9, poručila je psihologinja.
Cijeli podcast možete pogledati u videu ispod ili na našem YouTube kanalu.