Pretraga

Učenik razočaran natjecanjem iz Geografije: Ispitivali su nas većinom matematiku, znanje teorije nije nam ni trebalo

A- A+

Dobar dio sudionika školskog natjecanja iz Geografije za druge razrede zbunjen je odabirom pitanja, tvrdi učenik koji je sudjelovao na natjecanju. Kaže kako su ispitna pitanja većinom ispitivala matematičke kompetencije, dok im poznavanje teorije geografije za sudjelovanje na natjecanju gotovo nije ni trebalo. Iz Agencije za odgoj i obrazovanje pak odgovaraju da je sve bilo po pravilima te napominju kako nisu zaprimili niti jednu pritužbu na izgled ili težinu ispita.

Isaac Smith, Unsplash

– Po mom mišljenju, ali i mišljenju mojih kolega te profesora, bilo je previše matematičkog računa, grafova i ilustracija s obzirom na to koliko je takvih zadataka bilo godinu dana ranije, kaže naš sugovornik.

Učenik drugog razreda jedne srednje škole javio nam se kako bi se požalio na ispit na školskoj razini Natjecanja iz geografije 2020.

– Skoro svi zadaci su bili s grafikonima i slikama. Kako je ispit crno-bijeli, na jednom zadatku nisam vidio razliku između krivulje i pozadine, požalio nam se učenik.

Agencija: Ispituju se i znanja i vještine

Što kaže na primjedbe, pitali smo i nadležnu Agenciju za odgoj i obrazovanje.

Izdvojeni članak

Zbog propusta na Engleskom jeziku, učenicima koji su sudjelovali na natjecanju ponovno se broje bodovi

– Zadaci u ispitu za drugi razred srednje škole sastavljeni su prema odgojno-obrazovnim ishodima koje su se trebali ispitati. Odgojno-obrazovni ishodi koji će se ispitati na školskoj razini natjecanja, kao i na ostalim razinama natjecanja iz geografije, navedeni su u Pravilima za natjecanje iz geografije objavljenim u Katalogu natjecanja i smotri. Pravila za natjecanje iz geografije 2020. objavljene su 16. prosinca 2019. godine, napominju iz Agencije.

 Pitali smo ih i koliki su dio ispita činila pitanja koja zahtijevaju matematičke kompetencije.

– U ispitu za drugi razred ispitana su geografska znanja i geografske vještine. Geografske vještine uključuju grafičke, statističke, matematičke i kartografske vještine. Iz formulacija odgojno-obrazovnih ishoda prepoznaje se kognitivna razina koja je ispitana na školskome natjecanju. Zadaci kojima je ispitan ishod „izračunava demografske pokazatelje na temelju zadanih vrijednosti“ čine 12 % u ukupnom broju zadataka, odgovorili su nam.

 Istaknuli su i da je ispit prilagođen printanju u crno-bijeloj varijanti.

– Svi su prilozi u ispitu pripremljeni za ispis u crno-bijeloj varijanti i to na zahtjev organizatora natjecanja na školskoj i županijskoj razini. Na kvalitetu ispisa Državno povjerenstvo ne može utjecati. Ako se tijekom pisanja ispita ukaže potreba, učenicima se može projicirati prilog s pomoću računala i projektora. To je sugerirano i na ovogodišnjem Zimskom seminaru za nastavnike geografije, kažu iz AZOO-a.

‘Nismo dobili ni jednu pritužbu’

Napomenuli su i kako nisu zaprimili pritužbe na izgled ili težinu ispita za 2. razred srednje škole.

 Dodali su i kako ‘pravo sudjelovanja na Natjecanju iz geografije imaju svi redoviti učenici osnovnih i srednjih škola Republike Hrvatske u skladu s načelom slobode izbora svakog učenika uključeni u program dodatne nastave i /ili izvannastavni program koji je u funkciji pripreme učenika za sudjelovanje na natjecanju’.

– Natjecanje učenika petih i šestih razreda osnovne škole i natjecanje učenika prvih i drugih razreda srednje škole na svim razinama provodi se prema ishodima učenja navedenima u tablicama 2., 3., 4. i 5. ovih Pravila, kažu.

U Pravilima natjecanja iz geografije objavljeno je što će se i na kojoj će se razini ispitivati u petim i šestim razredima osnovne škole te u prvim i drugim razredima srednje škole. Sadržaj odgojno-obrazovnih ishoda za drugi razred srednje škole, za školsku razinu, odnosi se na stanovništvo i uključuje kvantitativne pokazatelje o razmještaju, gustoći naseljenosti, kretanju broja stanovnika, natalitetu, mortalitetu, infantilnom mortalitetu, fertilitetu, vitalitetu, prirodnoj promjeni, koeficijentu maskuliniteta i feminiteta, prostornom kretanju stanovništva, općem kretanju stanovništva, demografskim strukturama (biološkoj, obrazovnoj, gospodarskoj, nacionalnoj, vjerskoj, jezičnoj), očekivanom trajanju života, suvremenim migracijama radne snage. U formulacijama odgojno-obrazovnih ishoda za školsku razinu natjecanja navedena je razina „uspoređuje“ i „analizira“, a u zadnjem je ishodu navedeno: „izračunava demografske pokazatelje na temelju zadanih vrijednosti“, zaključili su iz Agencije.