Pretraga

Udruga Protagora: ‘Vjeronauku nije mjesto u školama’

A- A+

Udruga Protagora sve je više nezadovoljna vjerskom diskriminacijom u školama. Roditelji učenika koji ne pohađaju vjeronauk im se učestalo javljaju zbog tog problema. Iz Udruge navode kako se javljaju i učenici koji tvrde da se u nastavi etike promovira katoličanstvo od strane nastavnika koji imaju takve stavove.

Udruga Protagora se razljutila činjenicom da prosvjetna inspekcija pri MZOS-u ne poduzima ništa povodom vjerske diskriminacije u školama. Izignorirali su njihove pritužbe, iako je sve veći broj roditelja koji traže da se stane na kraj diskriminaciji njihove djece koja ne pohađaju vjeronauk.

www.jabuka.tv

Djeca uče o neravnopravnosti

– Nauk i praksa Katoličke crkve ne priznaju ravnopravnost svih ljudi, uključujući i ravnopravnost muškaraca i žena, kao i spolnih manjina, a na satovima vjeronauka zauzima se negativan i diskriminirajući stav prema brojnim oblicima nekonfesionalnog vjerovanja, ali i prema nekim konfesijama. RH ni na koji način ne bi smjela omogućavati i podupirati diskriminaciju svojih građana i vrijednosti suprotne vlastitom Ustavu i ljudskim pravima, riječi su tajnice Protagore Marijane Bijelić.

Vjeronauk se u škole nije uveo na zahtjev roditelja i učenika, nego zbog Ugovora sa Svetom Stolicom te Katolička crkva određuje sadržaj i izvedbu tog predmeta.

Tvrdnje Marijane Bijelić kako je vjeronauk nametnut, potvrdili su odgovori srednjoškolaca iz ankete postavljene na našoj stranici. Pitali smo ih ‘Mislite li da je vjeronauku mjesto u školi?’, a od njih 362, preko 60 posto dalo je negativan odgovor.

Izdvojeni članak

Prosvjetna inspekcija ignorira vjersku diskriminaciju u školama

Katoličanstvo se promiče i u drugim predmetima

Učenici osnovnih škola nemaju alternativu za vjeronauk pa su oni koji ga ne pohađaju prepušteni sami sebi. Srednjoškolci, pak, mogu izabrati etiku na čiji sat moraju dolaziti subotom ili u kontrasmjeni.

– Vjeronauk se predaje usred satnice, pa mnogi učenici na to gledaju kao na pritisak da izaberu taj predmet. Javljali su nam se učenici koji su tvrdili da se i u nastavi etike promovira katoličanstvo od strane nastavnika koji imaju takve stavove, navodi Bijelić.

Još naglašava kako je veliki problem to što se katolički vjerski sadržaji uvode i u nastavu drugih predmeta i kako djeca koja ne pohađaju vjeronauk nisu lišena katoličke indoktrinacije te im nije omogućeno sekularno školovanje koje bi im trebao jamčiti Ustav RH.