Pretraga

[UŽIVO] Donosimo kratki pregled 17. dana online nastave u školama i na faksevima

A- A+

U tjednu smo kada se unutar nastave na daljinu provodi ponavljanje, a već od sljedećeg, nakon Uskrsa, nastavnici će početi vrednovati i ocjenjivati rad učenika. U svakom predmetu učenici bi trebali dobiti po dvije ocjene, ali ne moraju ih zaraditi isključivo kroz ispit nego barem iz aktivnosti i kreativno/istraživačkog rada. Današnji tijek događaja uživo pratite na srednja.hr.

Foto: Niamat Ullah; Unsplash

17:30h Raspored za srijedu, 8. travnja

I ovoga tjedna Ministarstvo će objavljivati raspored online nastave, kao i video lekcije za sve nastavnike koji nemaju vlastite sadržaje. Tjedno se priprema preko 300 takvih lekcija, a sve one nalaze se na YouTube kanalu škole za život. Raspored za srijedu, 8. travnja objavljen je, a možete ga vidjeti na linku.

17:28h Predvidio razvoj epidemije? Srednjoškolac (17) pokrenuo stranicu koja ima 35 milijuna posjeta

Iako ima samo 17 godina, Avi Schiffmann, srednjoškolac iz Mercer Islanda kraj Seattlea, pokrenuo je jednu od trenutno najposjećenijih web-stranica. Vjerojatno ne postoji država iz koje njegova stranica nCoV2019.live ne dobiva posjete. Programirati je, kaže, naučio preko interneta, a savjetuje i drugima da slijede njegov primjer. Stranicu je pokrenuo još u prosincu kada su vijesti o koroni pratili samo rijetki u SAD-u. Više čitajte na poveznici.

17:25h Pitali smo Ministarstvo kako se školuju učenici koji ne razumiju hrvatski jezik

Djeca izbjeglice i pripadnici nacionalnih manjina imaju pravo školovati se na svojim materinjim jezicima, no u situaciji prelaska na online nastavu, otvorilo se pitanje jesu li im materijali online dostupni na njima razumljivim jezicima. Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja kažu kako im njihovi nastavnici drže nastavu na daljinu. Više na linku.

17:13h [Glas učenice] ‘Ako se obrazovanje svelo samo na to, jesu li nam profesori uopće potrebni?’

Iako se svi već polako privikavaju na novi oblik nastave, situacija je i dalje daleko od idealne. Da je online nastave daleko drugačija od onoga što su učenici prvotno zamišljali, smatra srednjoškolka Lea, jedna od mnogih čitatelja koji nam se ovih dana obraćaju kroz pisma. Smatra da su profesori koji se zaista trude i u ovim trenucima daju sve od sebe zapravo u manjini, te tvrdi da učenici dobar dio dana provode rješavajući zadatke koje im nikada nitko nije objasnio. Pita se zato – ako se obrazovanje svelo samo na to, jesu li profesori uopće potrebni? Pismo učenice pročitajte ovdje.

16:20h Fakultet zagrebačkog Sveučilišta objavio primjer provođenja kolokvija online putem

Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu (FOI) je pripremio novi portal za online učenje – FOI ONLINE. Ondje su objedinjene sve bitne informacije za nastavnike i studente za provedbu nastave na daljinu, poput primjera provođenja kolokvija online putem ili općenitije, smjernica za provedbu online nastave. Kako kažu s FOI-a, portal mogu koristiti i nastavnici, ali i učenici u osnovnim i srednjim školama. A kako izgleda primjer provođenja kolokvija, pogledajte na poveznici.

16:12h Na pojedinim fakultetima već su održane online obrane diplomskih, ali i doktorskih disertacija

Jedan od najvažnijih datuma za studenta je definitivno dan u kojem obranom završnog rada, diplomskog rada ili doktorske disertacije, završava svoj akademski put (ili jedan dio akademskog puta). Kada je nastava u dvoranama stala i sve se prebacilo online, neki su već imali dogovorene datume obrana koje su se potom ipak održale online. To unosi nadu da će se, ako se ova situacija otegne, obrane kojih je više u lipnju, biti također moguće održati online, na bilo kojem sveučilištu i na bilo kojoj sastavnici, te da će studenti unatoč daljini uspješno završiti svoje obrazovanje. Opširnije čitajte na linku.

15:08h U pauzama od učenja opustite se uz kviz sastavljen od pitanja iz Potjere

14:54h Splitski PMF pokazao kako izgleda kutak profesora u online nastavi

13:32h Studenti FER-a pokazali kako izgleda njihov kutak za online nastavu

Fakultet elekrotehnike i računarstva povremeno na društvenim mrežama objavljuje isječke online predavanja za studente. Ovoga puta pokazali su kako izgleda kutak studenata koji slušaju ta predavanja.

13:06h Natječaj za upis u policijsku školu nastavlja se prema dosadašnjem planu

Kako smo u ožujku pisali, Ministarstvo unutarnjih poslova raspisalo je i ove godinenatječaj za upis 750 polaznika u program srednjoškolskog obrazovanja odraslih za zanimanje policajca. I dok neizvjesnost oko datuma pisanja mature i dalje traje, a nije zatvorena ni mogućnost pomicanja rokova upisa na fakultete, iz MUP-a poručuju kako se natječaj za upis u policijsku školu provodi prema dosadašnjem planu.

– Kandidati i dalje mogu slati svoje prijave na natječaj s potrebnom dokumentacijom koje se podnose na adresu: Ministarstvo unutarnjih poslova, Uprava za ljudske potencijale, Zagreb, Ulica grada Vukovara  33, s naznakom za natječaj. Rok za podnošenje prijave je do 15. kolovoza 2020. godine. Testiranja kandidata provest će se u policijskim upravama kad će to biti moguće s obzirom na mjere i odluke Stožera civilne zaštite Republike Hrvatske u svrhu sprečavanja zaraze novim koronavirusom, poručuju iz MUP-a.
Uvjete ovogodišnjeg natječaja za upis u policijsku školu pročitajte na poveznici.

11:00h U svakom predmetu učenici trebaju dobiti barem dvije ocjene

Proteklog tjedna Ministarstvo je objavilo Upute za vrednovanje tijekom nastave na daljinu. Budući da je riječ o poduljem dokumentu napisanom poprilično stručnim jezikom koji možda nije razumljiv svim učenicima u posebnoj rubrici na web stranici Škole za život dodatno je pojašnjeno kako bi učenici i studenti trebali dobiti najmanje dvije ocjene i to ne nužno kroz ispite.

– Konkretno, u svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća i tome pridodati barem jedna ocjena. Nadalje, u svakom predmetu moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka, i takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja. Dakle, barem dvije ocjene do kraja školske i akademske godine mogu dobiti svi učenici i studenti, stoji u pojašnjenju MZO-a.

U školama su izuzetak predmeti s višom satnicom, za koje se ipak preporučuje provedba ispita, kako je i istaknuto u petak na predstavljanju Upute za vrednovanje.

– Za predmete u školama koji se izvode četiri sata tjedno, usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput do kraja školske godine, a posebno ako nastavnik procijeni da nema dovoljno elemenata za zaključivanje pozitivne ocjene i da je ovo primjereni oblik ispitivanja. Za predmete koji imaju satnicu tri sata tjedno, usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom izvrstan i nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene. Za sve ostale predmete i situacije ne treba provoditi usmeno ispitivanje. U razrednoj nastavi ne ispituje se usmeno tijekom izvođenja nastave na daljinu. U nastavi Matematike, Fizike i Kemije i sličnih predmete moguće je provesti pisani oblik rješavanja tipičnih zadataka online uz ograničenje vremena i pomoću alata koji omogućavaju individualizaciju zadataka korištenjem baza zadatka, praktički svaki učenik dobije svoju grupu zadataka, dodatno je pojašnjeno.

Za veće provjere znanja (usmeni ispit, složeniji zadaci, test u pisanom obliku) nastavnici pojedinih predmeta bi na razini razreda trebali uskladiti okvirni vremenik ispita za svaki mjesec.

– Standardni načini provjere mogu se i dalje upotrebljavati u nastavi na daljinu, ali u manjem broju i opsegu te uz prethodno samovrednovanje  i vršnjačko vrednovanje. Inovativne metode vrednovanja uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija,  istraživačke radove, praktične radove, projekte, ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora kao i postupnost izrade uz povratne informacije učeniku na različitim stupnjevima izrade. Aktivnost i samostalnost u radu učenika treba prepoznati, poticati i pozitivno vrednovati, počevši od domaćih zadaća preko suradničkog učenja do samostalnog istraživanja. Cilj je da učenici postanu samostalni u učenju i svjesni vlastite odgovornosti za svoje učenje i rezultate, pojasnili su iz Ministarstva.

10:45h Primjeri videa za međupredmetne teme 

Od ovoga tjedna u raspored su uvrštene i međupredmetne teme, a Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je kratki ogledni primjerak lekcija iz dvaju međupredmetnih tema u sklopu nastave na daljinu- Građanski odgoj i obrazovanje te Osobni i socijalni razvoj.

Osobni i socijalni razvoj – Osjećaji u krizi 

 Osobni i socijalni razvoj – Što činiti u slučaju potresa?

Građanski odgoj i obrazovanje – Neverbalna komunikacija u različitim kulturama

10:30 h U četvrtom smo tjednu nastave na daljinu i dok ona traje Ministarstvo svakodnevno objavljuje rasporede za sve nastavnike koji nemaju spremna online predavanja. Učenici nastavu mogu pratiti putem tri televizije – RTL2, Sportske televizije i HRT3 te na YouTube kanalu Škola za život. Raspored za utorak 7. travnja dostupan je na poveznici.



Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj pretplatite se na naš YouTube kanal. U suradnji s NCVVO-om pokrenuli smo seriju podcasta na temu državne mature pod nazivom ‘U centru mature’, pa posebno koristan sadržaj na našem YouTubeu očekuje maturante i oni koji će to postati.

U suradnji sa studentima psihologije s Filozofskog predstavljamo vam serijal “Kako si?” u kojemu ćemo razgovarati o psihičkom zdravlju.

Ostali podcasti:

Snimku konferencije na kojoj je predstavljena Uputa za vrednovanje u online nastavi možete pogledati u videu: