Pretraga

[UŽIVO] Završen je četvrti tjedan online nastave, sljedeći ocjenjivanje: ‘Ove kratke praznike ću provesti učeći’

A- A+

U većini škola prvi je dan najkraćih proljetnih praznika, te će se učenici u svoje virtualne učionice vratiti od utorka. U tjednu koji je pred nama i koji je zapravo nadoknada štrajka iz prvog polugodišta, trebalo bi započeti i vrednovanje učenika, zbog čega će mnogi od njih ove ‘praznike’ iskoristiti za učenje. Današnji tijek događaja uživo pratite na srednja.hr.

Nastava na daljinu; foto: srednja.hr:

20:00h Pretplatite se na naš YouTube kanal za sve novosti

17:20h Završen je tjedan ponavljanja, sljedeći je ocjenjivanje

Putem Instagrama naše smo pratitelje pitali kako će provesti ove skraćene proljetne praznike koji završavaju već u ponedjeljak i od utorka ponovno kreće online nastava. Gotovo svi koji su nam se javili kazali su kako će učiti i rješavati zadatke koje zbog povećanih obaveza nisu stigli riješiti kroz tjedan.

– Ove kratke praznike ću provesti učeći za sve ispite koje nam profesori odluče nagomilati, pa čak i one predmete čija je satnica jedan ili dva sata tjedno, što, koliko znam, nije po pravilniku. Također ću raditi sve zadaće koje nisam stigla jer mi je dan pretrpan rješavanjem izuzetno zahtjevnijih zadataka od onih koje bismo dobili na nastavi, rekla nam je gimnazijalka Stella.

Dakle, sljedeći bi se tjedan u virtualnim školama trebalo provoditi vrednovanje  pa podsjetimo ukratko kako bi ono, prema uputi Ministarstva trebalo izgledati. Učenici bi do kraja nastavne godine trebali dobiti još dvije ocjene, barem iz aktivnosti i istraživačkog rada (za predmete s manjom satnicom).

Usmeni ispiti trebali bi se provoditi putem video konferencija.

– Najjednostavniji je način za provedbu usmenog odgovaranja putem videokonferencije. Preporuka je da se takvo ispitivanje ne provodi za svaki nastavni predmet jer bi to nepotrebno opteretilo nastavnike i učenike, ali i sustave za nastavu na daljinu. Međutim,za predmete u predmetnoj nastavi u osnovnoj školi i u srednjoj školi koji imaju tjednu satnicu četiri sata tjedno, usmeno ispitivanje potrebno je provesti jedanput do kraja nastavne godine, a posebno ako nastavnik ili učenik imaju dvojbu oko zaključne ocjene, odnosno ako nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene. Za predmete koji imaju satnicu tri sata tjedno, usmeno ispitivanje preporučuje se provesti ako se učenika tijekom nastave na daljinu ocjenjuje zaključnom ocjenom odličan ili ako nastavnik procijeni da nema dovoljno elemenata za zaključivanje pozitivne ocjene i da je ovo primjereni oblik ispitivanja. U preostalim slučajevima ne upućuje se da nastavnik provodi usmeno ispitivanje tijekom izvođenja nastave na daljinu, stoji u uputi Ministarstva.

Kada je riječ o pisanim ispitima, oni će se provoditi putem posebnih alata kao što je Matific, Testmos, Socrative i slični.

– U nekim predmetima kao što su Matematika, Fizika i Kemija, uobičajeno je da se provjerava i pisanim putem jer to uključuje postupak rješavanja zadataka te vrednovanje drugih različitih uradaka. Pritom se mogu upotrebljavati alati kao što su GeoGebra ili Matific, ali i jednostavna tehnika: ovo su zadatci, molim te riješi ih u zadanom vremenu, potom fotografiraj rješenja i pošalji mi ih na uvid. Ta jednostavna tehnika primjerena je i za provedbu kod učenika koji žive na mjestima sa slabijom internetskom vezom. Tu su mnogi zabrinuti za vjerodostojnost odgovora jer je pitanje je li učenik zadatke riješio samostalno, od pomoći može biti činjenica da nastavnici uglavnom poznaju svoje učenike, a prateći njihov proces učenja, vježbanja i napredovanja mogu procijeniti njihovu razinu naučenog. Nakon predaje pisanog testa koji ima značajni utjecaj na ocjenu, treba organizirati i kratak usmeni razgovor/ispit kako bi nastavnik s učenikom prošao kroz njegov uradak i razjasnio poteškoće (ili rješenja) testa, stoji u Uputi koju još jednom u cjelosti možete proučiti u nastavku. Napomena: ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je osvježiti stranicu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [3.47 MB]

17:15h Studenti u Minecraftu rekreirali svoj kampus da bi ostali povezani iako su udaljeni kilometrima

Zbog pandemije ni studenti prestižnog Massachusetts Institute of Technology trenutno nisu na svojem kampusu i studiraju na daljinu. Ipak, da bi ostali povezani, neki tamošnji studenti odlučili su izgraditi svoj kampus u Minecraftu. Više na poveznici.

17:13h Na eseju iz Hrvatskog pojavljuju se djela koja nisu na popisu ispitnog kataloga: Doznali smo zašto

Svake školske godine Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja objavljuje ispitne kataloge za državnu maturu i to za svaki od predmeta koji se polažu. Dio kataloga iz Hrvatskog jezika je i popis djela koja se mogu naći u esejskom pitanju. No, prethodnih godina događalo se da se u usporednom eseju pojavljuju i djela izvan popisa za maturu, pa smo u podcastu u kojem je gostovala Sanja Fulgosi iz NCVVO-a našu gošću pitali zašto se to događa. Odgovor možete pronaći ovdje.

16:48h Novi podcast sa studentima psihologije o ljubavi u doba korone

U novoj epizodi iz serijala ‘Kako si?’ kojeg provodimo sa studentima Odjela za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu razgovaramo o ljubavi. Izolacija je utjecala na skoro sve aspekte našeg života pa tako i na naše partnerske odnose. Kako preživjeti tu ljubav u doba korone razgovarali smo sa studenticom Anom. Premijera je u subotu u podne.

16:35h U pauzama od učenja riješite kviz o seriji ‘Dva i plo muškarca’

15:56h Natjecanja učenika u Hrvatskoj su otkazana, ali neke od većih olimpijada održat će se online putem

Još je u ožujku Agencija za odgoj i obrazovanje otkazala natjecanja i smotre za učenike te je, s obzirom na epidemiološku situaciju upitno hoće li se ona uopće naknadno održati. Većina međunarodnih natjecanja i olimpijadi odvija se ljeti, ali i neka od njih su upitna. Ipak, nisu zatvorene mogućnosti da se dio tih velikih natjecanja održi na daljinu, online putem. Opširnije čitajte ovdje.

15:44h Studenti, sudjelujte u našoj novoj anketi o nastavi na daljinu na fakultetima:

 

14:23h Ljepša strana korone: Studenti Medicinskog besplatno čuvaju djecu liječnika, dok oni s Učiteljskog daju instrukcije

Posebnu solidarnost u doba epidemije kroz niz akcija pokazali su hrvatski studenti. Tako je Slaven Damjanović, student splitskog FESB-a, započeo je akciju 3D printanja vizira za liječnike, koja se nakon suradnje s Hrvatskim studentskom zborom proširila diljem Hrvatske i priključuju joj se brojni učenici, građani, ali i tvrtke. Pisali smo i o projektu studenata Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta, koji putem društvenih mreža pružaju emocionalnu podršku u ovom razdoblju. Nove akcije pokrenuli su studenti Medicinskog fakulteta u Zagrebu, koji će besplatno čuvati djecu liječnika. Istodobno, studenti s učiteljskog daju besplatne online instrukcije učenicima koji nastavu prate online. Opširnije čitajte na linku.

13:58h Mladež HSLS-a pozvala SC u Zagrebu da ukinu stanarinu u domovima za preseljene studente

Prije nekoliko dana pisali smo o tome kako je Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu pozvao na bojkot plaćanja stanarine u domovima, dok se ne usvoji njihovih pet zahtjeva. Jedan od njih je ukidanje stanarine za studente preseljene s Lašćine i Cvjetnog i dodatno smanjenje stanarine za studente na Savi u čijim su sobama sada smješteni preseljeni stanari drugih domova.

U tom zahtjevu podršku su im pružili mladi iz stranke HSLS, koji od SC-a u Zagrebu traže i da se transparentno prikaže trošenje novca. Piopćenje Mladih liberala pročitajte u nastavku.

Nakon što je prije gotovo tri tjedna Grad Zagreb pogodio najjači potres posljednjih desetljeća, studenti iz studentskih domova Cvjetno i Lašćina su iseljeni kako bi u taj prostor bili smješteni građani Grada Zagreba koji su ostali bez svojih domova. No, ti isti studenti i dalje plaćaju stanarinu za sobe u kojima trenutno ne borave.

Povodom novonastalih problema, Mladi liberali Zagreb pridružuju se zahtjevima Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu za potpunim oslobođenjem plaćanja stanarine preseljenim studentima i 50% manjim iznosom naknade za stanarinu svim onim studentima kojima su drugi studenti došli u
njihove sobe i prostorije. U skladu s idejom pune transparentnosti javnih financija koju snažno promoviramo, također pozivamo Studentski centar da podnese izvještaj o tome na koji način su utrošena sredstva za unaprjeđenje studentskog standarda u prethodnoj godini. Naime, prema podacima koje je iznio Studentski zbor, Studentski centar je prihodovao više od 73 milijuna kuna temeljem naknade koju dobije prilikom posredovanja prema Zakonu o obavljanju studentskih poslova za poboljšanje studentskog standarda.

Ističemo da su studenti mlada skupina ljudi koja je digitalno pismena i koja informacije mora dobivati pravovremeno i na jasan način. Kao što je vidljivo iz ove situacije s potresom, manjak brze i jasne komunikacije doveo je do velikih nesporazuma i (ne)izvjesne imovinske i neimovinske štete studentima.

Sukladno tome, Mladi liberali Zagreb predlažu da Studentski centar odmah provede potpunu transparentnost i digitalizaciju u svojem poslovanju kako bi svi studenti i zainteresirani građani mogli vidjeti u realnom vremenu kako se troši taj novac. Studenti zaslužuju digitalni i transparentni Studentski centar u kojem će znati na koji način se troši novac na njih same – i to novac koji oni zarade svojim radom.

12:10h Rezultati ankete u kojoj je glasalo 12 tisuća čitatelja: Postoje učenici koji nemaju vlastito računalo za praćenje nastave

Majka jednog petaša tijekom virtualnog sastanka s ministricom Divjak postavila je pitanje o tome kako će izgledati usmeni za učenike koji, poput njenog djeteta, nemaju ispravno vlastito računalo niti im ga roditelji mogu kupiti. Ministrica je pak odgovorila kako je iznenađena pitanjem, jer su učenici petih razreda dobili tablete u sklopu ‘Škole za život’.

No, činjenica jest da ovaj problem nema samo taj jedan učenik petog razreda čija je mama postavila pitanje, kao i da tablete nisu dobili svi đaci u Hrvatskoj. Jednako je tako stvarna činjenica i da dio učenika računala dijeli s roditeljima kojima su uređaji potrebni za posao, kao i s braćom i sestrama koji također pohađaju virtualnu nastavu u školama ili na fakultetima.

Uoči najave ocjenjivanja i vrednovanja u online školi proveli smo anketu, a do trenutka pisanja teksta (10. travnja u 12:10h) u njoj je sudjelovalo 11.878 čitatelja. Pitanje je glasilo: ‘Imate li vlastito računalo i internet za praćenje online nastave?’.

Najveći broj sudionika ankete ima i internet i vlastito računalo, njih 75,34%. No, zabrinjava podatak kako 16,88% učenika nema vlastito računalo, 3,15% sudionika u anketi reklo je da nema internet, a 4,78% njih kako nema ni vlastito računalo ni internet za praćenje nastave.

 

11:50h Moguće promjene u polaganju prijemnog za Medicinski u Zagrebu

Razredbeni postupak za upis na Medicinski fakultet u Zagrebu trebao bi se polagati 11. srpnja, no moguće je da zbog epidemiološke situacije dođe do nekih izmjena.

– Informacije o provedbi razredenog postupka za upis na Medicinski fakultet u ak. godinu 2020./2021. bit će ažurirane, nakon konačnog definiranja kalendara državne mature, a s obzirom na epidemiološku situaciju u Republici Hrvatskoj. Molimo zainteresirane pristupnike da redovito prate web stranicu fakulteta, pod izbornikom Upisi, kao i sve ostale relevantne medije u Republici Hrvatskoj, poručuju s MEF-a.

11:21h Divjak se sastaje s ministrima EU-a na temu mature i upisa na fakultete

Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja priopćeno je kako se u utorak, 14. travnja, održava video konferencija ministara obrazovanja o implikacijama koronavirusa (COVID-19) na obrazovanje i osposobljavanje, u organizaciji hrvatskog predsjedništva Vijećem EU-a. Video konferencijom će predsjedati iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu ministrica Blaženka Divjak. S obzirom na to da se bliži kraj školske godine, jedno je od ključnih pitanja o kojima će razgovarati ministri kako u ovoj situaciji osigurati kontinuitet vrednovanja i ocjenjivanja, pri čemu je od posebne važnosti pitanje organizacije završnih ispita, odnosno matura. Navedeno se veže i uz pitanje trajanja školske i akademske godine te potrebe za njezinim eventualnim produžetkom, kao i uz pitanje upisa na više razine obrazovanja.

– Sve članice EU-a nalaze se u istoj neizvjesnoj situaciji i stoga je važno razgovarati i razmijeniti iskustva na razini EU-a. Suočeni smo sa sličnim pitanjima – kako osigurati funkcioniranje sustava u ovim okolnostima i pružiti učenicima i studentima kontinuitet u poučavanju i učenju. Jedno od najvažnijih pitanja je provođenje mature. Kao što sam već više puta naglasila, s posebnom pažnjom rješavamo pitanja vezana uz maturu te smo pripremili sve scenarije čije provođenje ovisi o uputama Stožera civilne zaštite i širenju koronavirusa u RH, istaknula je Divjak.

11:00h Raspored za petak, 10. travnja

Prije epidemije većina je županija predvidjela kako će na Veliki petak, zapravo biti prvi dan skraćenih proljetnih praznika koji već u ponedjeljak završavaju. No, u malo novijim i izvanrednim okolnostima neke će škole ipak održavati aktivnosti u školi na daljinu, a Ministarstvo je pripremilo opći raspored za 10. travnja. Raspored je dostupan ovdje.



Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj pretplatite se na naš YouTube kanal. U suradnji s NCVVO-om pokrenuli smo seriju podcasta na temu državne mature pod nazivom ‘U centru mature’, pa posebno koristan sadržaj na našem YouTubeu očekuje maturante i oni koji će to postati.

Ostali podcasti: