Pretraga

[UŽIVO] Počeo je treći tjedan nastave na daljinu: Evo kratkog pregleda današnjih događaja u obrazovanju

A- A+

Ušli smo u treći tjedan nastave na daljinu. Budući da je neizvjesna situacija oko epidemije koronavirusa i prestanka trajanje mjera Stožera civilne zaštite, još uvijek je nepoznato i hoće li se učenici uopće vraćati u klupe. Kako je izjavio ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, Krunoslav Capak, mjere Stožera bi se mogle početi ublažavati tek početkom lipnja. Uskoro bi u škole trebala stići uputa o načinima vrednovanja tijekom nastave na daljinu, a u javno savjetovanje upućene su i izmjene Pravilnika o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi. Današnji tijek događaja pratite uživo na srednja.hr.

Foto: Ivan Aleksic, Unsplash

17:49h U Hrvatskoj je započeo tjedan nastave na daljinu, a Ministarstvo nastavlja isporučivati osnovni raspored sati za cijelu Hrvatsku za sve nastavnike koji nemaju spremna online predavanja. Naime, osim kroz virtualne učionice, učenici nastavu mogu pratiti i putem tri televizijska kanala – HRT3, RTL2 i Sportske televizije te putem YouTube kanala Škola za život. Objavljen je raspored za utorak, 31. ožujka, a vidjeti ga možete ovdje.

17:41h Za nama su dva tjedna online nastave i dio učenika tek sada shvaća koliko im nedostaje odlazak u školu, ekipa iz razreda i pojedini nastavnici. Činjenica da se zbog epidemije trenutno u Hrvatskoj nastava odvija na daljinu, učenike jednog 4.c nije spriječila da omiljenom razredniku na originalan način čestitaju rođendan. Kako je to izgledalo, pogledajte na linku. 

17:37h Hrvatska zaklada za znanost raspisala je 14 milijuna kuna vrijedan natječaj za istraživanje borbe protiv pandemije, ali i društvenih posljedica koje ona ostavlja te obrazovanju na daljinu. Natječaj je otvoren do 20. travnja, a po projektu se može dobiti i do 1.500.000 kuna. Više o ovoj temi možete pročitati u članku. 

17:04h Svi smo doma i ne smijemo izaći iz domova pa smo na našem Instagram profilu @srednja_hr pokrenuli 30 day leksikon izazov, u kojemu svaki dan postavljamo jedno pitanje nalik na onom iz leksikona kojeg smo svi ispunjavali u osnovnoj!

 

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

 

#30dayleksikonizazov Svi smo doma i ne smijemo izaći van. ? Pridružite se 30 day leksikon izazovu, u kojemu svaki dan postavljamo jedno pitanje nalik na onom iz leksikona kojeg smo svi ispunjavali u osnovnoj! ? Odgovorite u komentarima, šerajte na svoje storije… Iskoristimo ovo vrijeme karantene da se bolje upoznamo i zabavimo! ? Koristite #30dayleksikonizazov i tegirajte nas u svojim objavama! ? Želimo sve pročitati! . . . #ostajemdoma #30dayleksikonizazov #srednjahr #justsrednjathings #karantena #koronavirus #izazov #hrvatska #croatia #ostanidoma

Objavu dijeli srednja.hr (@srednja_hr)

16:55h Nakon potresa koji je Zagreb pogodio prije osam dana, Medicinski fakultet u Zagrebu objavio je da su i njegovi objekti na Šalati oštećeni te su objavljene fotografije i video zapisi koji to pokazuju. Dekan fakulteta prije nekoliko dana napisao je i Izvješće koje pokazuje kako u trenutnim situacijama funkcionira fakultet te su detaljnije prikazana i oštećenja i štete nastale u potresu. Sveukupnu štetu procjenjuju na više od pola milijarde kuna. Opširnije čitajte na poveznici.

16:09h Koronavirus utječe na naše živote sa svih strana, a financije su najveći problem. Većina studenata uz studiranje i radi, no kako je nastupilo izvanredno stanje, većina je dobila otkaz, ili ne može raditi. Sezona je također postala upitna, a dobar dio studenata ovisi o sezonskom poslu. I dok Slovenci studentima koji ostaju bez posla daje 300 eura, studenti Filozofskog u Zagrebu upozoravaju Vladu da sličan problem postoji i kod nas, a pokrenuli su i peticiju. Više na poveznici.

15:24h  FOI donira 3D printane zaštitne vizire pedijatrima i stomatolozima Varaždinske županije

Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu priključio se akciji 3D printanja vizira za zaštitu medicinskog osoblja, koju na nacionalnoj razini koordinira Hrvatski studentski zbor. FOI je do sada distribuirao vizire pedijatrijskim ambulantama i ambulantama opće prakse u Varaždinu i Koprivnici, a sada je cilj 3D zaštitnim vizirima opskrbiti i sve pedijatre i liječnike dentalne medicine na području Varaždinske županije.

– Na taj smo način pokazali da njegujemo socijalnu osjetljivost među građanima, a posebno među akademskom zajednicom, što je ujedno i jedan od stupova akademskog djelovanja, a to je društveno djelovanje. Izrazito je važno u ovim otegotnim životnim okolnostima pokazati solidarnost na svim razinama i ako je moguće pomoći onima kojima je u ovom trenutku najpotrebnije. FOI je odmah ovdje prepoznao svoju ulogu i rado smo se uključili u ovu akciju, uspješno koordiniranu na razini cijele Hrvatske, istaknula je dekanica FOI-ja, Nina Begičević Ređep.

Kako poručuju s FOI-ja u ovom trenutku raspolažu s ukupno pet 3D printera (dio njih je posuđeno kroz proces prikupljanja sredstava za provođenje akcije) te u 10 sati neprekidnog rada FOI može proizvesti 50 komada 3D printanih zaštitnih vizira. Izrada vizira odvija se pod vodstvom docenta Borisa Tomaša, au proces su se priključili i neki drugi asistenti i profesori s Fakulteta organizacije i informatike, stoga je moguće da će FOI moći proizvesti još i više.

Zasada imamo dosta materijala za sve zamolbe za donacijom vizira koje smo zaprimili, međutim obzirom da ih očekujemo i dalje, svakako će nam dobro doći materijal za izradu – sirovina/filamenti za 3D printer, plastika za vizire ili 3D printeri, napominje Tomaš, inače voditelj IoT Laboratorija na FOI.

Ako se još netko želi pridružiti ovoj akciji donacijom materijala može se javiti voditelju IoT Laboratorija FOI-ja na mail adresu [email protected], poručuju s fakuteta.

15:13h Osim škola, nastavu na daljinu održavaju i fakulteti. Fakultet elektrotehnike i računarstva u Zagrebu objavio je primjer jednog online predavanja.

– Zanima vas kako izgleda naša online nastava? Studenti su manje sramežljivi, ‘dižu’ virtualne ruke i komuniciraju putem chata. Donosimo kratki isječak s predavanja Signali i sustavi koje je održala doc. Ana Sović Kržić koristeći Zoom platformu, kažu s FER-a.

14:24h Online nastava traje već dva tjedna, i iako trenutno nema ocjenjivanja, profesori su stroži nego ikada. Više zadaća, više materijala i veća očekivanja – sve suprotno od onoga čemu su se učenici nadali. Očekivali su još jedne praznike, a dobili više posla nego ikada. Iako ocjenjivanja još nema, to nije zaustavilo jednog profesora da dodijeli i prvu jedinicu, i to ni više ni manje, nego iz tjelesnog. Opširnije pročitajte na linku.

13:42h I Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci priključio se izradi zaštitinih vizira za zdravstvene djelatnike.

Studentski zbor Sveučilišta u Rijeci podržao je i priključio se nacionalnoj inicijativi (Hrvatskog studentskog zbora) izrade vizira za zaštitu uz pomoć 3D printera za medicinsko osoblje, a koju je pokrenuo student Fakulteta za elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Slaven Damjanović iz Splita. Svi dijelovi zaštitnih vizira prikupljaju se na jednoj adresi Radmile Matejčić 2, na Kampusu u zgradi Sveučilišnih odjela te će se od tamo organizirati dostava zdravstvenim djelatnicima u Dom zdravlja i KBC. U slučaju da ste izvan Rijeke, javite nam se kako bismo izvršili preuzimanje na vašoj adresi.

Preuzeli smo koordinaciju projekta za cijelo područje Primorsko – goranske županije, a i šire te se za sada inicijativi priključilo više od 15 privatnih firmi koje posjeduju 3D printere i nekoliko firmi koje su donirale materijal za izradu vizira. U suradnji s Nacionalnim centrom tehničke kulture iz Kraljevice doniran je dio materijala za izradu vizira kao i dio nosača koje su do sad uspjeli izraditi putem 3D printera, i dalje zajedno surađujemo na prikupljanju donacija.

Ispred SZSUR-a koordinaciju vode Luka Delak student Sveučilišta u Rijeci, Medicinski fakultet i kolega Luka Vukonić student Sveučilišta u Rijeci, Tehnički fakultet, dok se nekolicina drugih studenata priključila inicijativi i stavila na raspolaganje u danima kad bude trebalo slagati zaštitne vizire.Danas smo započeli sa sastavljanjem vizirali te naglašavamo kako će se i narednih dana nastaviti izrada istih.

#studentipomažu naziv je ove nacionalne inicijative te ovim putem i dalje pozivamo sve zainteresirane firme, radnje koje nam mogu pomoći na bilo koji način da nas kontaktiraju, a isto tako pozivamo i sve studente koji se žele priključiti inicijativi da nam se jave i tako uključe u ovu inicijativu, poručuju iz SZSUR-a

13:22h Među fakultetima koji su teže oštećeni tijekom potresa u Zagrebu je i Pravni fakultet, čiju su zgradu statičari proglasili neuporabljivom. Sadašnji i bivši pjevači zbora Pravnog, Capella juris u znak su podrške otpjevalu finale opere Nikola Šubić Zrinski, ‘U boj, u boj’.

– U trenutku dok se naša zemlja i cijeli svijet bore protiv koronavirusa, Zagreb je pogodio i vrlo snažan potres koji je nanio puno štete i, nažalost, izazvao puno suzâ. U znak podrške našem voljenom gradu i matičnom, Pravnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, sadašnji i bivši pjevači zbora Capella juris šalju jedan glazbeni, borbeni pozdrav!, poručili su sadašnji i bivši studenti uz ovaj glazbeni uradak.

13:08h Zbog epidemije koronavirusa, kojim je trenutno u Hrvatskoj zaraženo preko sedamsto osoba, Stožer civilne zaštite donio je određene mjere s ciljem sprječavanja širenja zaraze. Jedna od njih je i zabrana javnog okupljanja,  a u ponedjeljak nam je iz Gradskog ureda za obrazovanje potvrđeno kako se i norijada u Zagrebu otkazuje do daljnjeg. Više čitajte na poveznici.

12:05h Nakon što je Slaven Damjanović, student splitskog FESB-a, započeo akciju 3D printanja vizira za liječnike i drugo medicinsko osoblje, ne bi li im se i oči zaštitile od koronavirusa, akciji se priključio i Hrvatski studentski zbor, a ona je dobila neviđene razmjere. Do danas je isporučeno čak 2.330 vizira!

10:46h Početkom travnja škole bi trebale dobiti uputu o načinima ocjenjivanja tijekom nastave na daljinu. Kako se u Hrvatskoj po prvi puta nastava izvodi online putem i kako bi ocjenjivanje u takvim okolnostima bilo moguće, Ministarstvo mora promijeniti Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi. U tijeku je javna rasprava oko samo jedne izmjene u pravilniku, koja će omogućiti ministrici obrazovanja, Blaženka Divjak, da u slučaju izvanrednog stanja donese novu odluku o načinima ocjenjivanja:

(1) U slučaju elementarne nepogode, ratnog stanja ili druge neposredne ugroze stanovništva, ministar nadležan za obrazovanje može drukčije od načina propisanog ovim Pravilnikom odrediti metode, postupke i elemente vrednovanja odgojno-obrazovnih postignuća učenika, prava i obveze učitelja/nastavnika, učenika, razrednika i ravnatelja u provođenju postupaka vrednovanja te prava obveze roditelja/skrbnika.

(2) O  pitanjima vezanim uz praćenje i ocjenjivanje učenika u izvanrednim okolnostima iz stavka 1. ovoga članka ministar donosi odluku, stoji u dopuni Pravilnika na državnom portalu e-Savjetovanja.

Javno savjetovanje otvoreno je do 2. travnja, a na njega je već pristiglo preko stotinu komentara. Najveći broj sudionika složio se da se pravilnik treba mijenjati, ali istovremeno smatra da bi se oko metoda i postupaka te elemenata vrednovanja ministrica morala konzultirati sa strukom, pa čak i da bi se sama odluka ministrice trebala postaviti na javno savjetovanje u koje će se moći uključiti svi nastavnici.

– Podržavamo dopunu Pravilnika zbog novonastalih okolnosti te smatramo da je važno prije donošenja odluke ministra kojom će se odrediti metode, postupci i elementi vrednovanja odgojno-obrazovnih postignuća učenika provesti javno savjetovanje. Za to ne postoji zakonska obveza, ali zbog velikog interesa svih dionika bilo bi iznimno korisno provođenje nekog oblika javnog savjetovanja (u kraćem trajanju kao što je i ovo). Nemaju svi učenici u Republici Hrvatskoj iste mogućnosti za praćenje nastave na daljinu. Nastavnici strukovnih i umjetničkih škola imaju veliki broj različitih nastavnih planova i programa te većinom moraju sami izrađivati nastavne materijale. Edukacija za njih je započela na Loomenu tek prije nekoliko mjeseci. Kako bi se uspješnije prevladali svi izazovi u kojima se trenutno nalazimo te omogućilo objektivnije vrednovanje odgojno-obrazovnih postignuća učenika na način da nitko ne bude u nepovoljnijem položaju zbog različitih uvjeta za sudjelovanje u nastavni na daljinu predlažemo da se provede konzultacija s predstavnicima učitelja/nastavnika, učenika, razrednika, roditelja/skrbnika te ravnatelja vezano uz njihova prava i obveze koja će odrediti ministar svojom odlukom, komentar je Udruge srednjoškolskih ravnatelja.

Manji broj sudionika rasprave smatra da se, u slučajevima kada zaključna ocjena nije presudna (poput 1. razreda OŠ), ove godine ocjene ne bi trebale zaključivati ili bi se zaključile već temeljem do sada ‘zarađenih’ ocjena:

– Podupirem promjenu Pravilnika i predlažem otvaranje ravne rasprave o načinima ocjenjivanja i vrednovanja. Nastavnici se suočavaju s različitim problemima te je dragocjeno čuti njihova razmišljanja. Možda razmisliti i o završetku razreda bez zaključne ocjene (npr. u razredima gdje to nije bitno). Naravno u toj situaciji regulirati upis u srednju školu ili na fakultet, jedan je od komentara u javnoj raspravi.

– Slažem se da je potrebna dopuna Pravilnika, prilagodba novonastaloj situaciji. Mislim da svaka škola, svaki razredni odjel, svaki učitelj ima drukčiji način komunikacije sa svojim učenicima, roditeljima u ovoj situaciji. Neki i jedini mogući ili nikakav. Nemaju doma svi učenici iste mogućnosti praćenja nastave, komunikacije s učiteljima i davanje povratnih informacija. (Život u siromaštvu, brojne obitelji, nema TV, kompjuter, mobitel. Tim učenicima, roditeljima je u ovoj situaciji potrebna podrška, lijepa riječ, nada da će sve biti na kraju dobro, vjera da zadrže obitelj, ostanu emocionalno i fizički zdravi. Njima su potrebni neki lagani zadaci da ne izgube kontakt sa školom. Njima nema tko dodatno objasniti, pokazati što ne razumiju, nema motivacije). Zbog svih tih specifičnih situacija smatram da je teško donijeti jedinstveni način vrednovanja. Predlažem da se svaki učitelj prilagodi situaciji u kojoj su njegovi učenici te nađe jedine moguće načine komunikacije, prilagodi metode, postupke vrednovanja. Da to bude samo formativno vrednovanje, u obliku bilješki – aktivnosti učenika, napredovanje u odnosu na samog sebe. Predlažem da ove školske godine ne ocijenimo učenike brojčano već samo opisno pratimo njihovu aktivnost i napredovanje na način koji je moguć u ovim uvjetima. Zatim bi trebali razmišljati o načinima kako sljedeće školske godine (na temelju bilješki) pomoći individualno učenicima da usvoje sadržaje, steknu vještine koje nisu mogli zbog okolnosti u kojima smo se svi našli, smatra druga sudionica javne rasprave.

10:30h Nezavisni sindikat znanosti i obrazovanja poslao je priopćenje za javnost u kojem se osvrće na moguće rezanje plaća u javnom sektoru.

Predsjednik Velikog vijeća Sindikata, Igor Radeka, ističe kako pobornici rezanja plaća u javnom sektoru iz toga izdvajaju zdravstvene djelatnike, policiju i vojsku. Upozorava na to kako se obrazovanje i znanost ne spominju,te zaključuje da nastava na daljinu zahtjeva daleko veći angažman nastavnika nego ona klasična.

– To što je rad u sustavu obrazovanja i znanosti manje vidljiv ne znači da je manje značajan. Dapače, taj novi, puno intenzivniji način rada od uobičajenoga rezultat je prije svega velikoga angažmana učitelja, nastavnika, profesora i znanstvenika temeljenog na predanom i kreativnom radu koji je u ovoj krizi potvrđen na najbolji mogući način. Značajno je to za društvo i gospodarstvo, kao i za način izlaska iz krize u kojoj se nalazimo. Znaju to naši učenici i studenti, njihovi roditelji i obitelji. Očekujemo da to prepozna i šira javnost, a osobito odgovorni u Vladi Republike Hrvatske, stoji, između ostaloga, u priopćenju Sindikata kojeg u nastavku možete pročitati u cijelosti.

*Napomena: ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je osvježiti stranicu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [1.17 MB]

10:10h Osim s epidemijom, Zagreb se suočava i s posljedicama razornog potresa koji se dogodio 22. ožujka. U njemu su stradale brojne škole, fakulteti i obiteljski domovi. Studentski zbor Sveučilišta u Zagrebu pokrenuo je zato akciju prikupljanja novca za pomoć pogođenima potresom.

Na inicijativu Domskog odbora Cvjetno naselje i nas, Studentskog zbora Sveučilišta u Zagrebu, odlučili smo pokazati da studenti zaista imaju sluh i ruku solidarnosti u ovim teškim vremenima. Zamolili bismo sve kolegice i kolege da se zajedno uključimo u ovu akciju humanitarna karaktera “StudentiZaZagreb”, kako bi pomogli najpotrebitijima. Kako sudjelovati? Uplatite 10kn ili više na račun Vlade RH namijenjen za pomoć pogođenima potresom HR1210010051863000160; s pozivom na broj odobrenja: HR68 5371 – OIB uplatitelja; uz opis plaćanja: StudentiZaZagreb. Pokažimo veliko srce i empatiju prema stradalima kako bi svi zajedno pomogli našim građanima kojima se život urušio tog kobnog jutra. Uz Zagreb, za Zagreb, vaš Studentski zbor, stoji u priopćenju Zbora.

10:05h Ovaj ponedjeljak označava početak trećeg tjedna nastave na daljinu u Hrvatskoj. Osim u virtualnim učionicama, učenici predavanja mogu slušati putem Trećeg programa HRT-a, Sportske televizije i RTL2. Raspored za 30. ožujka je na poveznici.


Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj pretplatite se na naš YouTube kanal. U suradnji s NCVVO-om pokrenuli smo seriju podcasta na temu državne mature pod nazivom ‘U centru mature’, pa posebno koristan sadržaj na našem YouTubeu očekuje maturante i oni koji će to postati.