Pretraga

Zbog prevelikih razreda profesori nemaju dovoljno vremena za svoje učenike

A- A+

U sklopu programa Cjeloživotno slušanje istraženo je koji su najznačajniji problemi odgajatelja, nastavnika i profesora u podučavanju djece s komunikacijskim teškoćama. Nabavljeno je 44 računala kojim su opremljene informatičke učionice u Zadru i Zagrebu, a odražne su i brojne radionice te seminari čiji je broj polaznika nadmašio sva očekivanja.

www.cjelozivotnoslusanje.eu

Centar za odgoj i obrazovanje ‘Slave Raškaj’ Zagreb zajedno je sa svojim partnerima kroz projekt ‘Cjeloživotno slušanje’ opremio četiri informatičke učionice u Zadru i Zagrebu. Održane su i edukativne radionice za više od 600 djelatnika vrtića i škola te je digitaliziran nastavni sadržaja za srednje strukovne škole. Sve ove aktivnosti organizirali su kako bi se ubrzao proces uključivanja djece s komunikacijskim teškoćama u redovni odgojno-obrazovni sustav.

U samom početku provedeno je i istraživanje kojim se ustanovilo kako su preveliki školski razredi i vrtićke grupe glavni problem zbog kojeg profesori nemaju dovoljno vremena individualno se posvetiti svojim učenicima.

Izdvojeni članak

MZOS donio nejasna ograničenja za upise učenika s poteškoćama u razvoju u srednje škole

‘Opterećenje nastavnika je duplo veće’

– Ako u razrednom odjelu ima učenika sa slušnim oštećenjem profesor stalno mora biti okrenut prema učenicima i dok predaje mora se istovremeno služiti artikulacijom kroz normalni ton i znakovnim jezikom uz govor, što je dosta naporno. Pri tom se, kao i inače, mora voditi računa o koncentraciji učenika pa je opterećenje nastavnika duplo veće, objasnila nam je Đurđica Šakić, nastavnica iz Centra ‘Slave Raškaj’ Zagreb koja je i sama oštećena sluha.

Cilj ovog projekta je olakšati svakodnevni rad profesora, nastavnika i odgajatelja kroz edukaciju i stvaranje programa i baza podataka pomoću kojih se mogu prilagoditi zahtjevima takve djece. Za njih je potrebna dodatna individualizacija koju je teže provoditi u neadekvatnim uvjetima koji vladaju u većini hrvatskih škola.

Zbog toga je osigurano po 11 računala za sve partnere koji su sudjelovali u realizaciji Cjeloživotnog slušanja. Osim u spomenutom Centru za odgoj i obrazovanje uređene su informatičke učionice i u Dječjem vrtiću Jarun, Osnovnoj školi Trnjanska u Zagrebu, Hotelijersko–turističko ugostiteljskoj školi u Zadru i Pučkom otvorenom učilištu u Zagrebu. Novi uređaji trebali bi pomoći profesorima i djeci da kvalitetnije sudjeluju u nastavi.

Izdvojeni članak

Uz diplomski rad snimio film i predstavu te pokazao kako se boriti sa životnim poteškoćama

Organizirani seminari i radionice za 600 djelatnika vrtića i škola

– Inkluzijom djece i mladih s teškoćama u razvoju u redoviti obrazovni sustav postići će se njihova kvalitetnija  socijalizacija, pružit će im se jednake mogućnosti za obrazovanje i zapošljavanje. S druge strane, djeca koja već jesu u redovitom sustavu na taj se način podučavaju prihvaćanju i uvažavanju različitosti, toleranciji i drugim važnim ljudskim vrijednostima, objasnio nam je Lucijano Jakšić, voditelj projekta.

Organiziran je i put u Latviju gdje su se polaznici mogli upoznati s pozitivnim primjerom integracije učenika s komunikacijskim poteškoćama, a po povratku su napravljeni seminari i radionice kroz koje su se nastavnici upoznavali s tehnikama i alatima koji im mogu pomoći u bržoj i kvalitetnijoj interakciji s djecom koja lošije čuju.

Izdvojeni članak

Unatoč milijunima osiguranim iz europskog fonda djeca s posebnim potrebama opet sa strepnjom ulaze u novu školsku godinu

‘Broj polaznika nadmašio je naša očekivanja’

– Održali smo planirani broj radionica i izuzetno smo zadovoljni interesom ciljane skupine. Broj polaznika uvelike je nadmašio naša očekivanja. Osim radionica izradili smo i web stranicu te smo formirali i stručnu knjižnicu s preko stotinu naslova koji se bave ovom problematikom“, izdvojio je  Jakšić.

Provedba projekta završiti će se za dvadesetak dana, a do tada još planiraju napraviti i priručnik s DVD-om na kojem se mogu pogledati primjeri najboljih praksi u Europi. On bi trebao pomoći nastavnicima za kvalitetnije strukturiranje obrazovnog rada u predškolskom i školskom sustavu. Pomoću njega će se moći informirati i saznati kako mogu poboljšati i olakšati si pristup prema svojim učenicima koji ih ne čuju. Iako projekt još nije gotov, u spomenutom Centru već imaju nove planove, a promjenama se nada i profesorica Šakić.

– Bilo bi značajno uvesti obrazovanje za moderna zanimanja kao što je računalni programer, trgovac, slikar ili frizer. Učenici sa slušnim oštećenjem koji su u redovnim školama susreću se s problemima pri upisu  u željene škole i odabiru svog budućeg zanimanja. Zbog toga, umjesto da se integracijom osvijeste za ravnopravnost u društvu, oni se osjećaju diskriminirano jer ne mogu upisati ono što ih interesira, već moraju upisati ono što im drugi predlažu te im je nametnuta neravnopravnost, zaključila je Đurđica.

Zbog prevelikih razreda profesori nemaju dovoljno vremena za svoje učenike
Share via
Copy link
Powered by Social Snap