Pretraga

Zdravstveni odgoj: Ministar vrši pritisak, a predavači nespremni

A- A+

Na prvom dijelu prvog stručnog skupa za zdravstveni odgoj predavanja su održali profesor Aleksandar Štulhofer i doktorica Marina Kuzman. Prema riječima našeg najpoznatijeg seksologa, ministar Jovanović ubrzava postupak jer želi biti ministar koji je uveo zdravstveni odgoj u obrazovanje, a predavači očajavaju jer nisu kompetentni i dorasli novom zadatku.

Agencija za odgoj i obrazovanje danas je organizirala prvi stručni skup za zdravstveni odgoj. Ravnatelj Agencije Vinko Filipović je rekao kako je cilj ovog skupa educiranje učitelja, nastavnika i profesora kako bi stekli potrebne kompetencije za predavanje zdravstvenog odgoja kroz svoje predmete.

bs.scribd.com

Izdvojeni članak

Neslaganje udruga: Kako podučavati o homoseksualnosti u zdravstvenom odgoju?

Trajanje eksperimentalnog predavanja zdravstvenog odgoja je dvije
godine, a on će se predavati kroz sve predmete i neće biti klasično
ocjenjivan. – Ne postoji zadani rok do kad se određene teme trebaju
obraditi, ali ne bi bilo uredu da se sve odradi u svibnju i lipnju,
dodao je Filipović.

Ravnatelj je istaknuo kako je ovo do sada najbolji sustavno organizirani projekt Agencije s MZOS-om i kako je zdravastveni odgoj projekt obrazovne politike, a ne ministra Jovanovića. Rekao je kako će se skupovi održati i u Splitu, Rijeci i Osijeku te će se u osnovnoj školi izdvojiti 12 sati za zdravstveno obrazovanje, a u srednjoj školi četiri sata.

Roditelji nisu dovoljni i treba im pomoć

U prvom dijelu skupa izlaganje je počela doktorica Marina Kuzman koja je zadovoljna napretkom koji se dogodio u našem obrazovanju. Istaknula je kako je ulaganje u zdravlje, ulaganje u razvoj. Prema njenim riječima učitelji ii profesori ne trebaju samo prosvjećivati jer je društvo došlo do stanja kada to nije dovoljno.

Roditeljima treba pomoć i obrazovanje se mora baviti problemima kao što su pušenje, tjelesna neaktivnst, alkoholizam seksualno ponašanje i slično. Rekla je kako zdravstveni odgoj treba biti dostupan svim generacijama u malom broju sati i bez klasičnog ocjenjivanja.

Doktorica je još istaknula da MZOS treba što prije potpisati kako će sufinancirati provođenje zdravstvenog odgoja, drugim riječima educiranje od strane liječnika koji će predavačima objasniti kurikulum.

Izdvojeni članak

Zdravstveni odgoj radit će na spriječavanju predrasuda

Učitelj ne smiju biti prepušteni sami sebi

Aleksandar Štulhofer je najpoznatiji hrvatski seksolog i profesor na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. On navodi kako postoji objektivna i subjektivna potreba za seksualnim zdravljem i kako je preko 80 posto roditelja i učenika za njegovo uvođenje u nastavu.

Profesor je objasnio model uvođenja odgovornog seksualnog odgoja koji će se provoditi od trećeg razreda osnovne do trećeg razreda srednje škole. Naglasak je stavio na poticanje rasprave s učenicima i kako predavači moraju biti otvoreni, duhoviti, pristupačni, istinski zainteresiran i izbjegavati moralizirajući pristup.

Prema njegovim riječima cilj ovog modula je razviti pozitivne svijesti o seksualnosti kod mladih, senibilizirati mlade na različitost te usvajanje vještina koje čuvaju reproduktivno i seksualno zdravlje. Štulhofer se najviše boji toga da predavači budu prepušteni sami sebi te ističe bitnost izrade priručnika i web stranice na kojoj bi bio sadržaj za učenike.

Ministar ubrzava, a učitelji prestrašeni

– Jovanović želi biti ministar koji je uveo zdravstveni odgoj u obrazovanje pa vrši pritisak na njegovo provođenje, izjavio je Štulhofer. 

Na raspravi, održanoj nakon prvih predavanja, učiteljice su se pobunile jer smatraju kako su nekompetentne i nestručne za predavanje zdravstvenog odgoja. Prestrašene su jer misle da se prerano krenulo s uvođenjem ovog predmeta te da je trebalo prvo uzeti godinu dana za izradu priručnika i njihovu pripremu.

– Kako objasniti djeci u četvrtom razredu osnovne škole što je transseksualnost i zašto dječak može reći da je muškarac s vaginom?, pitala je jedna od okupljenih učiteljica na skupu jer to piše u kurikulumu koji su dobili. Štulhofer joj je odgovorio kako je zato prijeko potreban priručnik koji bi olakšao predavačima njihov posao i kako te teme nisu predodređene za djecu te dobi.