Pretraga

ZET i Google vs FER-ovci 1:0

A- A+

Hrvatski informatičari u sve većem broju odlaze iz zemlje radi bolje plaćenih poslova i uvjeta rada. Vlada Republike Hrvatske ne želi otvoriti malim poduzetnicima priliku za razvoj te smo tokom godina postali zemlja za uvoz, a ne izvoz robe. Politiku Vlade zdušno podupire ZET koji je objavio suradnju s Google Transitom, dok su prije pola godine onemogućili pristup studentima FER-a koji su napravili puno više za pregled rasporeda javnog prijevoza nego što to radi tvrtka iz Amerike. FER-ovcima ne preostaje ništa drugo nego aplicirati za posao u Googlu jer imaju know-who kako poboljšati njihovu aplikaciju.

www.srednja.hr

Prije pola godine skupina studenata s FER-a izbacila je aplikaciju ZETcheck koja je omogućila da pregledate raspored buseva i tramvaja u realnom vremenu. Osim toga, mogli ste pratiti i noćne buseve kako ne bi čekali na njih po sat vremena. Nova ZET-ova suradnja s Google Transitom ne nudi takve mogućnosti, nego tek statični vozni red linija.

Zet ubio aplikaciju

Aplikacija koju su studenti napravili potpuno besplatno, nije dugo
trajala. FER-ovci su iskoristili nezaštićene podatke od tvrtke koja
održava sustave za ZET te napravili poteškoće u radu sustavu. Momci su
tada govorili da je samo potrebno kupiti kvalitetniji server te da
tvrtka neće imati problema u radu. Iz ZET-a nisu smjeli imali dovoljno
znanja i pameti da shvate da je bolje uložiti 100 kuna mjesečno više u
kvalitetniji server, nego ugasiti aplikaciju koja je postala hit među
Zagrepčanima.

Kada vam u poslovnom svijetu netko dođe s gotovim proizvodom čija se
vrijednost broji u nekoliko desetaka tisuća kuna sati programerskog rada
i ne traži ništa zauzvat, vi kao političar imate dužnost ugasiti tu
inicijativu te otići preko bare i povezati se s velikim Googleom koji ne
može u ovom trenutku napraviti aplikaciju niti izbliza ZETchecku.

ZET se tada pravdao da se studenti nisu javili prije, nego su
ilegalno ušli na server i napravili poteškoće u radu sustava. Zapravo su se studenti javili prije, ali odgovor nisu dobili. Odlučili su uzeti stvari u
svoje ruku i pokloniti Zagrepčanima nešto što im je svakako potrebno.
Jasno da su se dežurni politički direktori u ZET-u bojali reakcije
javnosti koja bi se mogla zapitati zašto ZET tu aplikaciju nije sam
napravio. Jasno je pak da se na vrhovnom sastanku direktora svih
direktora odlučilo da će se aplikaciju ubiti, umjesto da se ponudi ruka
suradnje mladim FER-ovcima.

Izdvojeni članak

Studentski ZETcheck bio trn u oku ZET-ovcima pa su aplikaciji stali na kraj

Političari i direktori se uplašili izvoznog proizvoda

Zamislite da premijer pročita naslovnice koje vrište ‘ZET dogovorio
suradnju s domaćim FER-ovcima koji su besplatno gradu poklonili
aplikaciju’. Premijer bi svakako bio dužan nazvati svoje direktore i
pitati gdje su tu strani investitori te kako se od ovog proizvoda može
planirati uvoz robe iz Amerike. Njemu bi to sve smrdilo na aplikaciju
koja se može izvesti u druge zemlje ili gradove u Hrvatskoj pa je
normalno da su direktori u ZET-u osjetili takav strah i odmah skratili
premijeru jednodnevne muke. Nema domaćih proizvoda s domaćom radnom
snagom. Pa čak ni kad je besplatno!

Lijepo je da je ova obavijest došla dan prije takozvane Hrvatske
neovisnosti. Od 90-ih do danas jedino u čemu su vladajući i dežurni
direktori postali neovisni je hrvatska pamet, domaća radna snaga i kvote
izvoza. Ovisni smo o stranim investicijama, skupim aplikacijama i
tjeranjem Hrvatske na periferiju Europe s ciljem postizanja jeftine
radne snage.

ZETcheck pokazuje kako se tvrtke i političari odnose prema mladima

Jedino što je žalosnije od politike Vlade koja se provodi kroz ZET je prezentacija velike
suradnje s Googleom. Tako se na stranicama ZET-a može naći obavijest ‘Do odredišta bez lutanja
koja u četiri rečenice objašnjava gotovo ništa o samoj aplikaciji, ali
se zato ponosno ističe da je Zagreb prvi uspio dogovoriti suradnju s
Google Transitom.

ZETcheck je ogledni primjer kako se tvrtke i političari u njima ponašaju prema mladima u ovoj zemlji. Ne treba nas iznenaditi što smo među tri europske zemlje s najvećim postotkom nezaposlenosti mladih kada se inicijative studenata gase, a suradnja dogovara s velikim kompanijama koje premijer posjećuje preko bare. Moramo čim prije postati svjesni da je ZETcheck samo kap u moru odnosa prema mladima koji imaju znanje i želju, ali jednostavno nemaju s kime surađivati u javnim tvrtkama.

Nazovite i pošaljite mail ZET-u

ZETchekovci su na svojoj Facebook stranici pozdravili ‘izuzetno pristupačnu i nadasve modernu zetovu aplikaciju’, a tech bloger Saša Iličević poziva građane i građanke da u ovom slučaju ne stanu s ovom temom samo s lajkanjem i sharanjem statusa, nego da ispune svoju građansku dužnost.

Izdvojeni članak

ZETcheck: FER-ovci napravili aplikaciju koja u sekundu pokazuje dolazak tramvaja i autobusa

Pridružujemo se pozivu kolege i pozivamo vas da napravite isto što i mi:

Nazovite besplatan broj telefona 0800 200 060 ili pošaljite mail na [email protected]

Ljubazno, ali jasno recite da:

  • želite da se na Google Transitu pokazuju podaci o dolasku tramvaja/autobusa u stvarnom vremenu
  • želite da se u prijelaznom vremenu ponovno omogući rad besplatnoj ZETCheck smartfon aplikaciji
  • želite da ZET u najkraćem mogućem roku napravi kvalitetnu vlastitu aplikaciju za planiranje putovanja
  • želite da ZET u najkraćem mogućem roku napravi responzivan i informativan web za svoje korisnike

A ako šaljete mail, jednostavno copy-pasteajte tekst niže…

Poštovani,

Javljam vam se vezano za objavu o dostupnosti voznog reda ZET-a putem usluge Google Transit, odnosno planera putovanja na ZET-ovim stranicama koji pokazuje na Google Maps/Transit.
Molim u najkraćem roku odgovor na sljedeća pitanja:

1. zašto se na Google Transitu ne pokazuju podaci o dolasku tramvaja/autobusa u stvarnom vremenu, što ta usluga inače omogućuje?

2. zašto se ponovno ne omogući rad besplatnoj smartfon aplikaciji ZETcheck koja je te podatke pružala koristeći se ZET-ovim izvorima, pružajući točne podatke, identične onima koji se pokazuju na ekranima na stanicama?

3. zašto ZET sve ove godine nije svojim korisnicima ponudio takve kompletne informacije za planiranje putovanja u vidu vlastite smartfon aplikacije, odnosno putem svojim web stranica?

4. kada ZET planira napraviti responzivan i informativan web za korisnike svojih usluga?

Lijep pozdrav,

(vaš potpis i kontakt-podaci)