Pretraga

Srednja škola

V. gimnazija Zagreb

V. gimnazija je prirodoslovno – matematičkog usmjerenja, ali nudi tri programa koja stoje na raspolaganje učenicima. To su: program A (dva strana jezika); program B (jedan strani jezik i povećana satnica matematike dva sata tjedno kroz sve četiri godine); C program (jedan strani jezik i povećana satnica matematike i informatike za jedan sat tjedno kroz sve četiri godine). Predmeti koji se uče kroz sve četiri godine obrazovanja su: hrvatski jezik, 1. strani jezik (engleski ili njemački), 2. strani jezik (ovisno o programu), povijest, geografija, matematika, fizika, kemija, biologija, informatika, tjelesna i zdravstvena kultura, i etika, odnosno vjeronauk, ovisno o odabiru učenika. U prva dva razreda tim predmetima dodaju se: glazbena i likovna umjetnost te latinski jezik. U trećem razredu to su sociologija, psihologija i logika dok su u četvrtom to filozofija te politika i gospodarstvo. Tjedna satnica je kroz sve četiri godine jednaka, te iznosi 33 nastavna sata.

DSD – Njemačka jezična diploma II

U našoj školi učenici koji uče njemački jezik imaju mogućnost polaganja ispita za stjecanje Njemačke jezične diplome II koju izdaje njemačko Ministarstvo kulture (DSD II der MKM). Učenici kroz pohađanje fakultativne nastave njemačkog jezika se pripremaju na polaganje ispita i stjecanje kompetencija za koje su preduvjet za za uspjeh na ispitu. Oni učenici koji polože ispit, stekli su jezične preduvjete za studij u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj.

Naša V. gimnazija je osnovana 1938. godine kao V. muška realna gimnazija. U prvoj školskoj godini imala je 762 učenika u 17 razrednih odjela s 45 učenika po razredu. 1960. godine spaja se s VIII. ženskom gimnazijom čime se formiraju mještoviti razredni odjeli. Škola se zatim usmjerava u prirodoslovno – matematičkom programu i tako ostaje do reforme 1977. godine kojom se ukidaju gimnazije. Škola od 1946. godine nosi ime V. Gimnazija „Bogdan Ogrizović“ i s tim imenom 1977. godine ulazi u Pedagoški obrazovni centar. Od 1990. godine škola je ponovo verificirana kao prirodoslovno – matematička gimnazija, a 1991. godine se vraća ime V. gimnazija. Škola danas nudi uz redovnu nastavu razne izvannastavne, izborne, fakultativne i sportske aktivnosti.

Zajednički elementi vrednovanja kandidata:

  • Prosjeci zaključnih ocjena iz svih nastavnih predmeta na dvije decimale u posljednja četiri razreda osnovnog obrazovanja donose najviše 20 bodova.
  • Predmeti koji se boduju za upis su: Hrvatski jezik, Matematika, prvi strani jezik, Fizika, Kemija i Biologija kao predmet koji je odredila V. gimnazija.
  • Makismalan broj bodova je 80. (moguće je imati više uz dodatne bodove)
  • Bodovni prag za V. gimnaziju je 77 boda.

Dodatni elementi vrednovanja:

  • natjecanja znanja iz Hrvatskog jezika, Matematike, prvog stranog jezika, Fizike, Kemije i Informatike.
  • Izravan upis donosi prvo, drugo ili treće mjesto osvojeno kao pojedinac u 5., 6., 7. ili 8. razredu osnovnog obrazovanja na državnom / međunarodnom natjecanju iz navedenih predmeta.
  • Sudjelovanje na državnom/međunarodnom natjecanju kao pojedinac ili član skupine u 5., 6., 7. ili 8. razredu vrednuje se s 1 bodom!
  • Vrednuju se sportska natjecanja u organizaciji školskih sportskih društava.
  • Posebni elementi vrednovanja koji nose bodove su zdravstvene poteškoće, otežani uvjeti obrazovanja uzrokovani socijalnim, ekonomskim i odgojnim čimbenicima te upis na osnovi Nacionalne strategije za pripadnike Romske nacionalne manjine.
  • Od ove se godine uvodi prijemni ispit pri čemu se vrednuje matematika.

Klaićeva 1

+385 (1) 4828 070

Mail škole: [email protected]

Oib škole: 82578349629

Link na web stranicu škole: http://www.petagimnazija.hr ; https://www.facebook.com/petagimn/

Fakultativna nastava: Francuski jezik, Ruski jezik, Astronomija, DSD, Geofizika, Kultura umjetnosti, Financijska pismenost
Grupe: Antička prevodilačka grupa, Filmska grupa, Pripreme iz engleskoga jezika za državnu maturu, Grupa iz psihologije, Planinarska grupa, Kazališna družina Peta, Volonteri, Sagitto debatni klub, Robotika, Prva pomoć, Ponavljanje kemije za državnu maturu, Mladi biolozi te dodatna nastava iz matematike, fizike, kemije, informatike i logike.

Osim natjecanja unutar Hrvatske, učenici sudjeluju i pritom ostvaruju izvrsne rezultate na brojnim međunarodnim natjecanja poput Međunarodne Mendeljejeve olimpijade, English allaround, Best in English, Statistička olimpijada, International Conferenceof Young Scientists, Međunarodna kemijska olimpijada, Filozofska olimpijada…

Škola je uključena u brojne projekte: Aquatic Life Lab, Living Opportunities for Our Planet, Peta protiv plastike, Productionand Use of eBooks for Learningin Schooland at Home, Teachers Inquiryin Mathematics Education, Teaching Educational Packs for Schools across Europe, LOOP Erasmus+).

Budući da su mi fizika i matematika oduvijek bili najdraži predmeti, upis u prirodoslovno-matematičku gimnaziju bio je logičan nastavak mog školovanja. Moram priznati kako sam imao određene predrasude da ću u V. gimnaziji razredne klupe dijeliti s nedruštvenim „štreberima“, ali moje su predrasude bile potpuno pogrešne. Prijatelji iz razreda imali su različite hobije, interese i mišljenja. Neki su više voljeli kemiju, neki matematiku, a neki pak hrvatski ili filozofiju. Slušali smo različitu glazbu, bavili se različitim sportovima. Bili smo toliko različiti, a opet toliko slični. Petu gimnaziju Petom gimnazijom nikada nisu činile klupe, stolice ili zidovi koji su nažalost stradali u nedavnom potresu. Oduvijek su to bili ljudi – učenici otvorenog uma, uvijek spremni na učenje i propitkivanje, te entuzijastični profesori koji, osim što znaju predavati –znaju i slušati. I baš zato bih svakome preporučio Petu gimnaziju. Zbog pametnih tinejdžera iz različitih zagrebačkih kvartova i okolice koji imaju priliku učiti iz knjiga, od sjajnih profesora, i ono najbitnije – jedni od drugih. Željene fakultete upisali smo bez problema, a sada i studiranje polako privodimo kraju. Zbog brojnih lijepih i zabavnih trenutaka s frendovima iz Pete, i na nastavnim, ali i na vannastavnim aktivnostima, naše je društvo i dalje vrlo složno, a ja sam prije svega Petogimnazijalac pa tek onda FERovac.

Tomislav Pavičić, 5.godina studija na FER-u (smjer Elektroenergetika)

Zašto upisati V. gimnaziju?

U V. gimnaziji pruženo mi je obrazovanje kakvim se mogu ponositi. Ovdje se mogu pozvati na objektivne uspjehe – državna i međunarodna natjecanja, Oskari znanja, s lakoćom odlično napisana državna matura. Međutim, ondje sam također uz potporu profesora i vršnjaka razvila interese u koje se prije nisam namjeravala ili, gore, usudila upustiti. Neki od njih ne vrednuju se Oskarima, ali meni su beskrajno vrijedni. Nekad nam je svima bilo teško nositi se s količinom posla, to je istina, no najbolji način da napredujemo jest da si predstavimo izazov i ne posustanemo pred njime. Po završetku svog vremena u petogimnazijskim klupama, naučila sam kako se nositi s teškim problemima i kako kvalitetno organizirati vrijeme. Mogla sam birati gdje ću studirati, među hrvatskim i svjetskim sveučilištima, a na studiju se iznenađujuće lako nosim s količinom posla, osobito jer sam dobar dio potrebnog znanja stekla već u srednjoj školi. Profesori u gimnaziji nerijetko su bili voljni odgovarati na moja nebrojena pitanja i omogućili mi da proširim znanje gdje sam htjela. Uz akademske uspjehe, u srednjoj školi imala sam brojna nezaboravna iskustva – putovala sam s razredom i natjecateljskim ekipama i još uvijek se družim s ljudima koji su mi bili najbliži. Nadam se da je jasno da bih upisala V gimnaziju opet i preporučila bih je svima koji sada odlučuju gdje provesti srednjoškolske dane.

Što mi je ostalo u pamćenju?

Od upečatljivo uskih hodnika prepunih plakata i obavijesti, preko nervoznog prevrtanja stranica rječnika ispred sudbonosne učionice 201, pa do čitavog spektra umjetničkih i znanstvenih pothvata koje mi je omogućila ova škola – četiri godine koje sam provela u V. gimnaziji razvile su me u osobu koja sam danas. Nikad neću zaboraviti profesora koji me uvjerio da mogu i trebam studirati ono što želim. Neću zaboraviti svoje prvo putovanje van države, s razredom koji mi je tad još bio gotovo nepoznat. Neću zaboraviti taj razred. Ondje sam upoznala neke od najboljih prijatelja koje ću ikada imati. Neću zaboraviti ni što je bila najpopularnija narudžba iz Mlinara tijekom velikog odmora. Bilo da se radi o takvim slatkim sitnicama ili o velikim stresovima, cijelo je iskustvo – sve u svemu – bilo nezaboravno.

Laura Busak, 4.e 2018./2019. Sveučilište u Zagrebu, PMF (Fizički odsjek)

Peta, prirodoslovno – matematička gimnazija, osnovana je 1938. godine. Iako se dosta promijenila unazad protekle 82 godine postojanja, neke su stvari ipak ostale iste. Profesori i učenici. Po mome mišljenju nije slučajnost da već toliko godina najbolji učenici iz generacija upisuju petu gimnaziju. Žedni znanja dolaze učiti od najboljih. Kroz petu gimnaziju je do sada prošlo više od 12 500 učenika s idejom da jednog dana postignu nešto, da jednog dana budu netko. Ovo je vjerojatno malo teško zamisliti, škola sa toliko dugom tradicijom i tolikom količinom uspješnih učenika. Stoga, radi lakše predodžbe, dovoljno je pogledati statističke podatke.

v. gimnazija

Prosječni uspjeh učenika V. gimnazije u nazad zadnjih 8 godina sa stranice Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske.

Što ja, kao učenik V. gimnazije mislim o njoj? Jako mi se sviđa to što se nalazi u samom centru grada, ali zbog toga ponekad moram ranije ustati kako bih izbjegao gužvu. Profesori su odlični, stalo im je do učenika, trude se, šale se i nauče nas i više od onoga što je u programu. Ipak, osim upečatljivih profesora, moram istaknuti još jednu stvar koju sam zamijetio u petoj gimnaziji, a to je da su svi prihvaćeni onakvi kakvi jesu, stoga, društvo koje ćete imati ovisi isključivo o vašem odabiru.

Vjekoslav Sabljak, prvi razred

Po završetku osnovne škole nisam imao pojma koju srednju želim upisati. Dugo sam razmišljao i razbijao glavu prije nego sam odlučio upisati Petu gimnaziju. Na kraju je moja odluka bila bazirana na činjenici da mi je Peta blizu i da već znam put do nje. Nisam znao što očekivati sve do prvog dana nastave. Sada, kao maturant, iako završiti Petu i preživjeti sve testove, ispitivanja i neke, meni dosadne, predmete nije bilo lako, drago mi je da sam prošao kroz sve to. To mi je pokazalo koje su granice mojih sposobnosti i pomoglo mi je da naučim dosta o sebi. Jednu stvar koju bih istaknuo kod Pete je osjećaj zajednice među učenicima. Većina učenika prijateljski je nastrojena i voljna pomoći, osobito novopridošlima koji se tek snalaze u školi. U Petoj mi je ujedno bilo omogućeno da se i izvan okvira nastave bavim predmetima koji me zanimaju pa sam već od drugog razreda znao što želim studirati.
Peta je prava škola za vas ako tražite izazove (ili ako živite blizu i znate gdje se nalazi).

V. gimnazija jedna je od najboljih srednjih škola u Hrvatskoj. Škola se nalazi u samom centru Zagreba i sve joj je blizu. U njoj radi velik broj izvrsnih profesora koji će zasigurno svakog učenika pripremiti za veoma dobar prolaz na maturi. Velik broj profesora priprema učenike i za brojna natjecanja. Poznato je da učenici postižu zavidne rezultate na natjecanjima iz gotovo svih predmeta. U školi se mora puno učiti i istina je da se uči više od onoga što se traži na maturi. Ipak, upravo to upotpunjuje naše znanje potrebno za shvaćanje cjelokupnog gradiva što nikako neće odmoći prilikom pisanja mature. Sve što se nauči u Petoj možda nije potrebno za upis na fakultet, ali je svakako korisno u svakodnevnom životu. Najviše mi se sviđa što u V. gimnaziju dolaze učenici koji ne samo da ostvaruju odlične rezultate, već imaju i mnogo drugih talenata te se od svakoga može ponešto naučiti. V. gimnazija nudi povelik izbor izvannastavnih projekata i fakultativnih programa za sve koji žele znati nešto više i steći nova tražena iskustva. Iako mi ovo nisu bile četiri najlakše godine života, u Petoj sam stekla mnogo dobrih prijatelja i naučila više nego ikad. I sad kad me pitaju bih li ponovno upisala Petu, moj je odgovor uvijek „da“.

Marijana Mihić, maturantica

Peta gimnazija nije bila moj prvi odabir. Stvari koje sam čuo o njoj, mnoge od kojih sigurno nisu promakle ušima naših skorašnjih prvaša, obeshrabrile su me toliko da sam bio spreman putovati u neku školu Bogu iza nogu, iako sam imao možda najbolju srednju školu u državi doslovno iza ugla. Neobična kombinacija savjeta, premišljanja, okolnosti i sudbine kojom vas neću zamarati ipak me tog prvog ponedjeljka u rujnu uvela kroz njena vrata, uz nevjerojatnu napetost, nelagodu, skepsu i, što je bilo najgore od svega, jedan jeziv osjećaj kako sam se osudio na propast. Prema onome što sam čuo, očekivao sam prizore učenika kako drhte pred pomišlju nove godine straha i trepeta te profesora s crvenim trozupcem koji sa zlogukim smiješkom izjavljuju: „Ostavite se svih nada vi koji ulazite“. Možete mi reći kako bi svaki prizemni prizor u usporedbi s ovim iščekivanjem djelovao smirujuće, ali ono što se doista dogodilo još je snažnije od toga. Prizori normalnih, svakodnevnih ljudi kako se smiju, prisjećaju lijepih trenutaka, raduju otvaranju školskih vrata i profesoru koji ih čeka s njihove druge strane, bili su jednostavno nespojivi sa svim apokaliptičnim pretkazanjima koja prate ovu školu, a koja su mi se sada učinila kao puste tlapnje. I dok je trebalo proći nekoliko tjedana kako bi se moj stav do kraja formirao, ništa me u ove tri godine nije razuvjerilo od tog mog prvotnog čuvstva.

Specifičnost V. gimnazije brzo se razbistrila u svojem pravom obliku: ovo je škola u kojoj ne postoji nevažan predmet, jer je njena tradicija neodvojiva od činjenice da je gimnazija po definiciji općeobrazovna ustanova. Sve specifičnosti njenog programa su prisutne i na papiru i u praksi, ali ono što razlikuje Petu od ostalih ne samo prirodoslovno-matematičkih, već gotovo svih gimnazija, jest kolektivno shvaćanje njenih zaposlenika kako će učenik nakon što ju završi imati sve što treba da nastavi svoje obrazovanje u kojem god smjeru želi. I tako se jedni pitaju zašto trebaju znati latinski kao Cezar iako su apsolutno sigurni da im ni riječ tog cijelog sustava neće trebati gdjegod da završe poslije srednje, drugi se pak pitaju zašto ih je ni krive ni dužne u drugom razredu dohvatio nekakav kompjuterski jezik pun raznoraznih finesa te doslovnih i metaforičnih petlja koje se u njihovim glavama prije zavežu u Gordijski čvor nego organiziraju u lijepu mrežu. Međutim, u takvoj atmosferi koja traži „predaju svakom predmetu srcem i dušom“, a zapravo ništa više od kontinuiranog i sistematičnog rada, prije ili poslije će se dogoditi jedna zanimljiva stvar: dok će jedan dio učenika odbaciti latinski kao nekakvu nemoguću arhaičnost, neki će odjednom shvatiti kako mogu bez problema na njemu sročiti nekoliko suvislih sentenca, iako su čuli za latinski tek prije nešto više od jedne godine; dok će jedan dio učenika kleti sudbinu što nije ostavila Pythona u zoološkom vrtu, neki će shvatiti kako u njemu mogu olako isprogramirati nekakvo složeno sortiranje koje nisu niti razumjeli prije koju godinu. Prije ili poslije, svi će pronaći svoj kutak u ovom labirintu te spoznati smjer u kojem trebaju uperiti svoje visoko obrazovanje. Uz ovaj vrlo dragocjen specifičan privilegij naše škole, tu ćete spoznati i jednu podjednako ugodnu karakteristiku svih srednjih škola u koje se upisuju samo učenici solidnih ocjena. Ako ste u osnovnoj školi imali problema s kojekakvim nasilnicima, gnjavatorima, banditima, vagabundima i sličnim društvom neminovnom u bilo kakvoj za sve obveznoj ustanovi, budite sigurni da ulazite u okoliš potpuno filtriran od takvih elemenata.

Dapače, otkrit ćete da je vaša okolina nevjerojatno tolerantna i prilagodljiva na koji god način ophođenja s vama vam odgovara, u skladu s idealom čijem postizanju sve obrazovne ustanove teže, a toliko malo njih u tome doista i uspije. Prema tome, ako želite sigurnu školu koja će vam moći otvoriti svaka vrata znanja kroz koja biste mogli htjeti proći, ne tražite dalje od Pete!

Fran Maček, treći razred

Cijenjeni kolege osmaši,

Molimo vas da V. gimnaziju odaberete samo, jedino i isključivo ako :

a) Želite puno učiti, raditi, koristiti svoju glavu i razmišljati, pri tom imajući pravo na punu slobodu mišljenja
b) Biti u mogućnosti nakon četvero godišnjeg drill-a upisati bilo koji fakultet koji poželite
c) Imati oko sebe ekipu koja vas uvijek i u svemu podržava, nikad vas ne ostavlja na cjedilu i beskompromisno stoji iza vas, ako treba i kontra „cilog svita“
d) Baš žarko želite imati profesore koji stvarno puno traže, ali još više daju, kojima možete poslati mail u ponoć i tražiti neko objašnjenje i dobiti odgovor
Želite biti u centru grada, u žiži događanja, u jednoj od najboljih škola ove države koja možda nema kantinu i lift, ali Glovo redovito stiže, a raspoloženje super ekipa diže.

Hana Ivančić, treći razred

Izračun bodova za upis u srednje škole na Srednja.hr

Izračunaj svoje bodove!