Pretraga

Zanima vas posao u IT-ju, ali nemate iskustva? Matija i Filip otkrivaju kako krenuti od nule

A- A+

Mnogi studenti misle da za ulazak u IT treba diploma i hrpa prethodnog iskustva. Matija, student koji radi na Spanovom Service Desku, objasnio nam je da to nije uvijek tako, ali i da neki studentski poslovi mogu biti prava ulaznica u svijet uspješne karijere. Zajedno s voditeljem Service Desk tima Filipom otkrili smo na koji način uskladiti faks i posao, kako izgleda njihov radni dan i kako vam iskustvo sa studentskog posla može otvoriti vrata budućoj karijeri u IT-ju, čak i ako nemate IT diplomu.

Span Service Desk Studentski posao 101

Filip i Matija iz Spanovog Service Deska rekli su nam kako je graditi karijeru u IT-ju | Foto: srednja.hr

Uspješnu karijeru možemo početi graditi još za vrijeme studija. Prvi korak, logično, je pronaći pravi posao s kojim će to biti moguće. Pod time mislimo na one perspektivne poslove koji nam omogućuju da učimo, s vremenom napredujemo, a nakon diplome, možda i ostanemo kao trajni zaposlenici. Matija Ilevski jedan je od studenata kojima je pošlo za rukom pronaći baš takav posao.

Nedavno smo emitirali našu prvu online konferenciju Studentski posao 101. Jedna od tema kojima smo se bavili je kako uskladiti studentski posao i studij, ako u isto vrijeme želimo već započeti graditi karijeru. Sugovornike za tu temu pronašli smo u Spanu, jednoj od najvećih IT tvrtki u Hrvatskoj, a obojica rade u njihovom Service Desku.

Izdvojeni članak
studentski posao 101

Kako balansirati faks i studentske poslove? Donosimo veliki vodič sa iskustvima studenata i savjetima poslodavaca

Span je s radom počeo prije više od 30 godina, ispričao nam je voditelj Service Desk tima, Filip Puljko. Tad su bili prodavaonica Microsoftovih licenci za Windows operativni sustav – prava, fizička trgovina u koju ste mogli uštetati i kupiti licencu za Windows. Danas njihov posao izgleda potpuno drugačije.

– Tri glavna područja kojima se bavimo su cloud, umjetna inteligencija i cybersecurity. Service Desk najviše se poistovjećuje s cloud dijelom, jer mi sudjelujemo u nadzoru i održavanju korisničkih sustava za međunarodne enterprise korisnike. Iako ne radimo isključivo na cloud sistemima, nego i nekim on-premises okruženjima, taj dio cloud se nas najviše tiče, objasnio nam je Filip.

Span Service Desk Studentski posao 101

S Filipom i Matijom smo razgovarali na prvoj online konferenciji Studentski posao 101 | Foto: srednja.hr

Što je Service Desk?

Ako vam IT nije u malom prstu, objasnio nam je i jednostavnijim rječnikom. Service Desk možete zamisliti kao prvu liniju obrane kojoj se korisnici javljaju kad imaju probleme ili pitanja. Svaki upit korisnika se bilježi kao zahtjev, odnosno ticket, kako ih oni zovu. Svaki ticket prolazi kroz njihove ruke. Oni su single point of contact za sve upite, centralno mjesto kojem se korisnici obraćaju.

– Otprilike 50 % ticketa bude riješeno na Service Desk razini ili se trijažiraju dalje, eskaliraju ovisno o prioritetu, važnosti, kompleksnosti, na više inženjerske timove, dodao je Filip, objasnivši kako je većina stručnjaka iz inženjerskih timova i sama prošla rad kroz Service Desk, jer se tu najbolje ‘uči zanat’.

Izdvojeni članak
posao i studij

Matija studira i radi šest dana u tjednu, nekad i noću, ali kaže da se sve stigne

Spanov Service Desk zapošljava nešto više od 70 ljudi. Budući da rade s ogromnim tvrtkama iz cijelog svijeta, moraju im biti dostupni od 0 do 24 sata. Filip, koji je danas Service Desk Team Leader, prije četiri godine i sam je radio u Service Desku. Matija se tamo zaposlio prije deset mjeseci, doznali smo.

– U početku je bilo malo izazovno priviknuti se na smjene, ali svakako je jako zanimljivo. Niti jedan dan nije dosadan, uvijek se nešto novo nauči, rijetko kad ništa novo ne naučim. Komuniciram s korisnicima, puno komuniciram s drugim kolegama, podijelio je svoje dojmove Matija.

Span Service Desk Studentski posao 101

Održana prva online konferencija Studentski posao 101 | Foto: srednja.hr

Kako je uskladiti posao i faks?

Matija studira računarstvo i iduće godine će završiti prijediplomski studij. Iako studiranje na tehničkom studiju nije uvjet za zaposlenje na Service Desku, dovoljno je da ste informatički pismeni i upućeni u tehnologije kojima se u Spanu bave, tehnička znanja i diploma svakako su prednost. Paralelno studirati i raditi nije lako, objasnio nam je Matija, ali je itekako izvedivo.

– Definitivno nije lagano uskladiti posao i faks, izazovno je. Budući da završavam faks i nemam više toliko kolegija, sad nije problem i lako se dogovorim s profesorima ili na poslu. Mogu dobiti slobodan dan ili koristiti godišnji, ali zasad nije bilo potrebe za time. Moguće je uskladiti studij i posao, nekad treba žrtvovati malo slobodnog vremena, ali nije to ništa grozno. Mislim da je skroz doable, objasnio nam je sugovornik.

Najveći izazov s kojim se novi Service Desk zaposlenici susretnu, dodao je Filip, je količina informacija koje moraju usvojiti. Moraju se upoznati s velikim brojem procedura i sustavima u kojima se radi, te naučiti primjenjivati te informacije dok paralelno komuniciraju s korisnicima.

Izdvojeni članak

Kako je raditi studentski posao s noćnim smjenama? ‘U početku je teško, ali brzo se navikneš’

Posao im je dinamičan, a rade u smjenama

Prvi tjedan ih čeka onboarding proces tijekom kojeg sve uče, nakon toga se bacaju na posao, a u tome im pomažu stariji kolege. Na raspolaganju su im i velike baze podataka koje im pomažu naći odgovore na sva njihova pitanja. Od Matije smo doznali da je njegov tipičan radni dan poprilično dinamičan.

– Dođem u ured, spojim se na računalo. Pregledam najčešće prvo Teams i mail da vidim ima li bitnih informacija i onda krenem rješavati tickete. Pazim na queueue, na nove tickete, da odradim sve što trebam. Treba paziti da nam ništa ne promakne, moramo biti odgovorni. Ima više vrsta posla, od rješavanja tehničkih problema za korisnike do paženja na sisteme i servere, i reagiranja na obavijesti o stanju sustava. Stvari se često mijenjaju i dolaze nove informacije, istaknuo je Matija.

Span Service Desk Studentski posao 101

Filip i Matija iz Spanovog Service Deska rekli su nam kako je graditi karijeru u IT-ju | Foto: srednja.hr

Rad u Service Desku znači i rad u smjenama, objasnio nam je Filip. Radi se u tri smjene: jutarnjoj, popodnevnoj i noćnoj. Šest dana se radi u jednoj smjeni, nakon toga svi imaju dva dana slobodno, a potom se šest dana radi u drugoj smjeni i tako u krug, doznali smo. Iako se na to u početku malo teže priviknuti, s vremenom postane lakše. Rad u smjenama ima i jednu važnu prednost, istaknuo je Filip.

– Mislim da je rad u smjenama dodatni element koji utječe na odnose među kolegama. Kad s nekim prolaziš već šestu noćnu smjenu ili neke teže eskalacije, više se zbližite. To mogu reći i za svoju smjenu. Zafrkancija je bila odlična, posao se jako dobro radio, stvarno se na drugoj razini povežeš s ljudima, rekao je naš sugovornik.

Kako naći dobre prilike među oglasima za posao?

Budući da na poslu puno naučite, brzo i napredujete, doznali smo. Filip nam je objasnio kako se može napredovati u više smjerova. Najviše ljudi napreduje u više tehničke pozicije, odnosno u inženjerske timove.

– Ovisi koliko je ljudi potrebno u inženjerskim timovima, ali trenutno se očekuje da ljudi u Service Desku budu otprilike dvije ili tri godine. To nije ni toliko dugo s obzirom na to koliko znanja skupiš, naveo je Filip.

Ako i vi želite ovakav posao, ali niste sigurni kako ga pronaći, Matija je podijelio na što obratiti pozornost prilikom gledanja oglasa za posao. On je svojim prijateljima rekao da traži posao i jedan od njih mu je poslao Spanov oglas za Span IT Gym. Riječ je o bila o programu studentske prakse na koju se odlučio prijaviti.

– Činilo mi se zanimljivo. Oglas je bio jako dobro napisan. Vidio sam da će se raditi na konkretnim zadacima kroz labos gdje ćemo sami dolaziti do rješenja. To nije bila klasična praksa gdje bismo radili banalne zadatke, nego smo dobili priliku vidjeti kako to izgleda u stvarnosti i naučiti nešto novo. Stvarno smo imali super mentore i super ekipu, to je bilo odlično iskustvo, prisjetio je Matija.

Dakle, ako i sami želite naći dobar posao kojeg možete pretvoriti u karijeru, tražite oglase za posao koji daju doznanja da ćete raditi na konkretnim izazovima, samostalno, ali uz pomoć mentora. Zanima li vas posao u Spanu, bilo da studirate ili ste završili školu ili faks, provjerite Spanovu web stranicu i prijavite se za posao. Dok to činite, poslušajte sve što su nam o radu u Spanu imali za reći Matija i Filip na online konferenciji Studentski posao 101.


Projekt Studentski posao 101 provodi portal srednja.hr u suradnji sa Spanom i Privrednom bankom Zagreb