Pretraga

Batman: Povratak nije mogao biti gori

A- A+

Masakr u Coloradu, preko 62 milijuna dolara zarade u 10 dana prikazivanja i najlošiji Batman do sada. Sukus je to posljednje Nolanove trilogije. Ljestvicu je postavio visoko s Crnim Vitezom koji je imao napetu i jasnu radnju, nije imao političku poruku, a likove ste mogli dobro upoznati i osjetiti. Sve obrnuto od toga imate priliku pogledati u najbližem kinu ovih dana.

Psiho triler ili jako spora akcija

Teško je napraviti dobrog Batman trilera bez Jokera, ali to svejedno ne opravdava Nolana i površno upoznavanje s likovima koje bi inače mogli biti vrlo interesantni. Do prve pauze filma zapitat ćete se što to gledate jer vas osim te površnosti ne očekuje baš puno. U idiličnom postratnom Gothamu glavni akteri su puni depresije, crnila i svakakvih nezanimljivih rečenica koje scenarij nudi.

Politička pozadina – Kapitalizam je i dalje jedina igra u gradu

Fora stvar koja gura film je glas negativca Banea, ali opet to nije Ledgerov glas i pričanje zbog kojeg je posmrtno (opravdano) dobio Oscara. Baneova uloga je destrukcija, a politička poruka i više nego jasna. Kapitalizam je loš, ali alternativa koju nudi je bezvlašće i propast društva.

Neko činjenice prije nego što uđemo malo dublje u ovu priču. Prošli Batman je izašao u 2008. godini, a ovaj dolazi u vrijeme uzastopnih kvartalnih recesija. U međuvremenu smo doživjeli Occupy pokret u Americi, kao i u nizu sjevernoafričkih država. Pokreti su, barem u Americi, bili nenasilni i bili su usmjereni protiv društva od jedan posto vladajućih.

Bane se bori protiv istog tog društva, ali kroz kaos. Bane je Occupy koji je izmakao kontroli, Occupy koji sudi eliti bez pravednog suđenja, Occupy koji se pretvara u jedan posto koji želi poraziti. Bane je zapravo negativac koji utjelovljuje glavni problem moderne ljevice – Što poslije kapitalizma?

Zbog toga nikada ne dobivamo odgovor na pitanje koliko će kapitalizam potrajati. Pitanje je Catwoman postavila Brucu Wayneu: “Misliš li da ovo može potrajati? Dolazi oluja, gospodine Wayne. Vi i vaši prijatelji bolje da se pripremite, jer kad udari, svi ćete se čuditi kako ste uopće mogli doći na pomisao da živite tako raskošno i ostavite nama ostalima tako malo.”

Oluja destrukcije je očito najviše što svijet može ponuditi na moderne kapitalističke probleme, barem je to tako zamišljeno u glavi redatelja. Bane je na kraju uništen i iznad bunila luđaka još jednom se uzdiže razum i Wall Street. Uvijek sam se pitao zašto se ne rade filmovi sa sretnim završetkom, a evo napokon jednog koji to nije.

Film koji nećete osjetiti

Naglasak je kroz cijeli film stavljen na pojedince i njihovu unutarnju borbu, a od te borbe smo osjetili jako malo. Alfreda, vječnog batlera gotovo nismo ni vidjeli. Njegova sentimentalna uloga na kraju filma bila je u rangu meksičkih sapunica, a uloga prijatelja svedena na minimum.

Fox se u filmu pojavljuje. Ovo kažem jer oni koji su gledali možda su zaboravili na njega. Igračke mu nisu tako fora kao prije, a način na koji ih prezentira postao je jednak kada Bondu prikažu njegov novi mini-atomska-bomba-sat.

Catwoman je cijela jadna i zbunjena, a ni to Nolan nije uspio prikazati kako treba. Pravi istinski uzrok njezinog stanja ostao je nedorečen i nejasan dugo nakon što se platno spustilo. Fizički je itekako prisutna, ali duhom je izvan razreda.

Robina možete prepoznati sa 10 kilometara, kao i gotovo cijelu radnju filma koja je prozirna.

Balea je još dosadnijim učinio redatelj koji ga je pretvorio u cvilidretu. To bi bilo ok, ali očekivali smo više od trenutka kada se pretvara u starog, samouvjernog Batmana koji opet treba spasiti Gotham City. Film počinje s depresivnim Batmanom, koji svoju antidepresiv pilulu popije 25minuta prije kraja, ali ona nije ništa više za gledatelja od placebo efekta. Njegova transformacija i unutarnja borba je možda najuverljivija u moru loših, ali od Batmana očekujemo najviše standarde.

Ništa se nije promijenilo

Pristup ajmo svakome dati pet minuta nije urodio plodom, a nas ostavio zabrinutim za novim nastavkom. Bilo bi bezobrazno reći da se ne moramo više brinuti oko Nolana jer nam je čovjek ponudio najboljeg Batmana koje smo imali priliku gledati, ali nakon ove političke drame, za njega više ne smije biti mjesta u Batman serijalu.

Batman je postao film u kojem su stvarni svjetski negativci, bankari s Wall Streeta, postali nužno zlo u borbi protiv nerazumnih horda. Oluja je prošla, a situacija je nepromijenjena. Nitko se ne čudi raskošu malobrojnih, a za ostatak mrvice su i dalje tu. To ti Nolane, nećemo oprostiti.