Pretraga

Facebook i Instagram dobili nasljednika: Evo kako se koristi nova društvena mreža na koju su svi pohrlili

A- A+

Zbog nezadovoljstva korisnika funkcionalnošću i čestim promjenama značajki na Facebooku i Instagramu, fanovi društvenih mreža pohrlili su na novu – Vero. U prijevodu s talijanskog, Vero označava istinu, a reklamira se kao mreža koja promiče iskrenost, autentičnost i otvorenost. Kako se korisničko sučelje ove aplikacije i društvene mreže značajno razlikuje od ostalih, u osam koraka pojašnjavamo glavne značajke i funkcionalnosti te mreže.

Screenshot: YouTube

1. Najprije je potrebno preuzeti aplikaciju u iOS App Storea ili or Google Play store-a. Nakon preuzimanja kreće prijava u kojoj aplikacija traži vaše ime. Za razliku od Instagrama, na Verou nema korisničkog imena.

2. Nakon što se prijavite, korisničko sučelje izgleda drugačije nego na drugim mrežama. Ikone na vrhu služe za pretraživanje, odlazak na korisnički račun, kolekcije onoga što ste dijelili, a tu su i notifikacije te chat.

3. Na kontrolnoj ploči (‘dashboard’) možete pregledavati svoj profil i na njemu raditi izmjene. Moguće je kreirati avatar, napisati opis profila i pregledavati korisnike s kojima ste se spojili na mreži.

4. Najlakši i najbrži način pronalaska osoba koje već koriste Vero jest klikanje na dugme ‘connections’. Da biste dodali ljude u svoje krugove, kliknite ‘ + ‘ u desnom gornjem kutu ekrana.

5. Pored ikone za profil u gornjem redu, nalazi se ikona koja vas vodi do vaše kolekcije. Sve što je s vama podijeljeno razvrstano je i pohranjeno na toj stranici.

6. Ikona za pretraživanje odvodi vas na stranicu sličnu ‘explore pageu’ na Instagramu. Na toj se stranici nalaze sve popularne oznake, istaknuti korisnici, odabiri urednika i proizvodi koje možete pretraživati i kupovati.

7. ‘Oblačić’ za razgovor u desnom kutu na vrhu ekrana otvara chat unutar aplikacije, gdje s korisnicima možete razmjenjivati direktne poruke. Odmah pored njega je zvono koje prikazuje dobivene obavijesti, poput onih tko vas je dodao u svoje krugove. Ovdje prihvaćate zahtjeve i možete odlučiti hoćete li zauzvrat popratiti tu osobu.

Ono po čemu se Vero razlikuje od ostalih mreža jest značajka da nakon prihvaćanja zahtjeva za praćenjem tu osobu možete svrstati u određenu kategoriju pratitelja. Novi pratitelji automatski odlaze u kategoriju poznanika (‘acquaintance’), a sami ih možete prebaciti u kategorije prijatelja (‘friends’) ili bliskih prijatelja (‘close friends). Ova značajka korisna je kada sadržaj želite podijeliti s određenom grupom ljudi, primjerice, samo bliskim prijateljima, a vaši pratitelji ne mogu znati u koju ste ih od tri kategorije svrstali.

8. Putem Veroa možete dijeliti razne sadržaje – poveznice, fotografije, glazbu, filmove, serije, knjige i mjesta. I to poprilično jednostavno – klikom na dugme ‘Vero’ lijevo na vrhu ekrana, vraćate se na svoj feed. Ondje. Pri dnu ekrana, možete kliknuti na ‘+’ i podijeliti željeni sadržaj. Slično kao i na Instagramu, fotografije je moguće obraditi, a za razliku od te mreže, dopušten vam je odabir grupe pratitelja s kojom ćete podijeliti sadržaj.

Glavna značajka zbog koje su ljudi ushićeni oko nove društvene mreže Vero jest ta da su objave poredane kronološki i među njima nema napornih reklama.