Pretraga

[Glas učenice] ‘Kako ću biti redovita u svih 16 predmeta u toliko kratkom vremenu uz skoro svakodnevno padanje sustava?’

A- A+

Na mail naše redakcije stiglo je pismo učenice Gimnazije Franje Petrića u Zadru, Paule Sorić, koje je isprva bilo namijenjeno samo nastavnicima te škole. Kako se radi o pismu učenice koje govori o online nastavi i tome kako se učenici snalaze u toj situaciji, ravnateljica škole smatrala je da bi ga bilo zanimljivo objaviti te je uz odobrenje učenice dostavila pismo na našu adresu. Učenica u pismu pokazuje razumijevanje za situaciju u kojoj su se našli nastavnici, ali jednako tako moli nastavnike da razumiju i učenike koji se također još uvijek prilagođavaju na novonastalu situaciju i novi oblik nastave.

pixabay.com

Poštovani profesori, svi skupa smo se neočekivano zatekli u ovom novom, netestiranom obliku nastave. Razumijem da je za naglu promjenu poput ove potrebno neko vrijeme prilagodbe i svima bi nam dobro došla dodatna uputstva. Zato mislim da govorim u ime svog razreda, ali i učenika općenito, kada vas molim za malo suosjećanja. Nadam se da ćete ovim načinom povratne informacije nastojati prilagoditi načine poučavanja tako da nam svima bude bolje. Neću prozivati ničija imena pa vas molim da ako spomenem vaš predmet uzmite u obzir da to nije osobni napad, već samo uopćeni primjer.

Izdvojeni članak

Ni nogometaša Dejana Lovrena nije zaobišla online škola i ima poruku za sve nastavnike

Jasno mi je da je sustav preopterećen i da su rubni sati dana jedini sati kada je moguće poslati materijale. Ne možemo od vas očekivati slanje materijala u prigodno vrijeme, ali zauzvrat vas molim da produžite rokove u kojima očekujete da pošaljemo rješenja. Ispravite me ako sam u krivu, ali krenuli smo s radom u srijedu, 11. ožujka. Ako smo se dobro sporazumjeli, profesori su nam trebali slati materijale onim danima kada po rasporedu imamo njihov predmet. Umjesto toga, na mojoj kartici sa zadacima pojavili su se materijali iz predmeta koje smo imali i u utorak i u srijedu (u našem slučaju, to je deset različitih predmeta). Priznajem, neki od profesora nisu tražili da rješavamo domaći rad, ali smo ipak dobili popriličnu količinu materijala koje smo trebali prepisati u bilježnicu. Znamo da ih moramo sve obraditi danas, jer sutra će stići još barem tri nova predmeta.

Neki su profesori zadali prilično kratke rokove i/ili velik broj vježbi za kod kuće. Prijete nam negativne bilješke u e – dnevniku ako nismo redoviti u radu. Kako ću biti redovita u svih 16 predmeta u toliko kratkom vremenu uz skoro svakodnevno padanje sustava? Dogodi se da rješavam vježbu iz npr. hrvatskog jezika koju treba poslati do nedjelje, kada mi u šest navečer stiže poveći listić iz npr. fizike čiji je rok prekosutra. Ostavljam hrvatski i prelazim na fiziku. U to dolazi poruka profesorice npr. kemije kojoj moramo izložiti kako stojimo s našim projektima. Na poruku moramo odgovoriti do sutra, isto kada moramo poslati svoj domaći rad profesorici npr. matematike i započeti s novim zadacima koje je poslala profesorica npr. engleskog jezika. Navela sam samo pet predmeta, a gdje je ostalih jedanaest? Molim vas da barem sada na početku imate malo strpljenja dok se ne organiziramo.

Izdvojeni članak
nastava online, škola kod kuće

Preko 11 tisuća čitatelja ocijenilo online nastavu: Evo kakav je dojam bio u prvom tjednu

Molim vas da nam date malo vremena za snalaženje, umjesto da pokušavate nadoknaditi izgubljene sate s početka tjedna (da ne govorim i štrajka). Pričala sam sa svojim kolegama (iz općeg i matematičkog smjera) i svi su potvrdili da u online školi imaju više posla nego u redovnoj nastavi! Samo zato što je propisana samoizolacija ne znači da je škola jedino što nas može (i što bi nas trebalo) zaokupljati. Sportaši su još uvijek sportaši, i treniraju; samo u malo drugačijem obliku. Glazbenici još uvijek pohađaju dvije škole istovremeno, učenici s prilagođenim programom još uvijek imaju pravo na svoj prilagođeni način rada (nisam primijetila da je itko postavio pitanje što je će biti s njima). Neki od nas pomažu svojim bakama i djedovima ili čuvaju mlađu braću i sestre. Samoizolaciju ne smatramo praznicima.

Ovim putem ne želim vam reći da smanjite količinu gradiva ili vježbi, već vas najskromnije molim da imate strpljenja. Jedna od najdražih osobina naše škole mi je to što se primjedbe učenika zapravo uzimaju u obzir. Uči nas se da ako želimo promjenu, trebamo se za nju zauzeti. Nadam se da to vrijedi i u online obliku.

Izašli ste nam u susret tako što ste rekli da pitamo što nam nije jasno, i hvala vam na tome. Mnogima od vas nije lako koristiti se novom tehnologijom, i tko zna koliko vas ima još stotinu osobnih stvari za koje se trebate brinuti. Koliko vas strahuje da nećete stići završiti gradivo, da ga nećete dobro prenijeti. Koliko vas je isplaniralo godišnji plan, pokuse, primjere, prezentacije… i sada sve treba promijeniti, prilagoditi. Sve nam je jasno. Jasno nam je da je i vama teško. Ali baš zbog toga biste trebali moći suosjećati s nama učenicima.

Hvala vam što se trudite ovu situaciju učiniti što optimalnijom i nadam se da ćete uzeti u obzir i našu želju da svi iz ovog problema izađemo kao pobjednici.


Sa svojim pismom možete nam se javiti preko naših društvenih mreža, Facebooka, Instagrama ili možete direktno na mail [email protected] poslati svoju priču. Rado ćemo ju pročitati i podijeliti s našim čitateljima!