Pretraga

Istraživanje Hrabrog telefona: Školarci koji ‘vise’ na Facebooku slabiji su u školi i imaju više emocionalnih problema

A- A+

Veliko istraživanje Hrabrog telefona pokazalo je negativne utjecaje Facebooka na školarce i na njihov uspjeh u školi. Rezultati sugeriraju kako učenici koji više od tri sata dnevno provode na ovoj društvenoj mreži imaju slabije rezultate u školi, ali i problematičniji društveni život.

Više od 90 posto hrvatskih školaraca u dobi između 11 i 18 godina ima svoj Facebook profil, a svaki drugi je logiran na njega tijekom nastave pokazalo je istraživanje Hrabrog telefona i Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba provedeno na uzorku od 1489 učenika.

Nije tajna da je danas sve na mreži i tko nema Facebook profil gotovo da i nije u toku događanja stoga ovakve brojke ne iznenađuju no ipak iz Hrabrog telefona tvrde kako postoje neki faktori koji bi nas trebali zabrinuti.

Izdvojeni članak

Preporuke svim nastavnicima: Odgovorno koristite Facebook

Na Facebooku čak i na nastavi

– Iako devet od deset djece ima svoj profil, a njih čak 85 posto koristi Facebook i preko mobitela, velika većina ih u obitelji nema pravila za korištenje interneta niti ikakav oblik roditeljske kontrole, kazala je za Novi list Hana Hrpka, predsjednica Hrabrog telefona.

Osim društvenih aktivnosti Facebook se sve više koristi i u prikupljanju informacija vezanih za nastavu. To je slučaj uglavnom na fakultetima gdje studenti razmjenjuju skripte ili ispitna pitanja putem ove društvene mreže. Ovo se pak istraživanje pozabavilo i pitanjem utjecaja Facebooka na školski uspjeh osnovaca i srednjoškolaca.

Izdvojeni članak

Kineski Baidu ugrožava dominaciju Googlea i Facebooka

Više Facea, više internetskog nasilja

– Pokazalo se da djeca koja provode na Facebooku više od tri sata dnevno imaju slabiji školski uspjeh od svojih kolega koji na ovoj društvenoj mreži ‘troše’ manje od pola sata tijekom dana. Također, prvospomenuti imaju i lošiju sliku o sebi te iskazuju veći broj emocionalnih teškoća, otkrila je Hrpka dodavši kako su takva djeca češće uključena u nasilje koje se provodi putem interneta.

Upravo pitanje bullinga putem interneta je privuklo posebnu pozornost istraživača. Utvrdili su kako su u zlostavljanje putem Facebooka najčešće kod učenika u dobi od 15 i 16 godina. Dječaci su češće zlostavljaći, a djevojčice zlostavljane, pokazali su rezultati.

– Svako peto dijete je više puta primilo uvredljive poruke putem ove društvene mreže. I kod zlostavljača i kod žrtava pronađeno je više znakova depresije, tjeskobe i neprihvatljiva ponašanja nego kod vršnjaka koje nemaju ta iskustva, zaključila je Hana Hrpka u svome izlaganju.