Posjetili smo Tvornicu radosti: Znate li koliko se Coca-Coli proizvede u sat vremena?

Kada je 1968. došla u Hrvatsku Večernji list pisao je kako ćemo je moći piti gdjegod i koliko god želimo. Danas to i radimo. Coca-Cola je, uz to, i druga najpoznatija riječ na svijetu. Kako bismo provjerili kako nastaje popularni napitak te čime se još bave, posjetili smo Coca-Colinu Tvornicu radosti u Zagrebu. Ondje su nam otkrili mnogo zanimljivih detalja.

foto: Coca-Cola HBC

Zgrada Coca-Cole smještena je u Folnegovićevom naselju, neposredno uz Slavonsku aveniju. Uz devet kata visoku upravnu zgradu, nalazi se i punionica Coca-Cole. Kompanija je nedavno obnovila galeriju na prvom katu s koje posjetitelji mogu promatrati proces punjenja Coca-Cole i drugih napitaka iz njihove ponude, u plastične i staklene bočice.

Što možeš dobiti od radionice Coca-Colina podrška mladima?

Proces je gotovo u potpunosti automatiziran. U tvornici vidite svega nekoliko ljudi. Prazne boce dolaze s jedne strane, pune se u drugom dijelu, a u trećem ih stroj začepljuje. Trakom putuju na omatanje i spremne su za put u trgovine. Naše voditeljice Tihana i Matea objasnile su nam kako svaki proizvod prije distribucije na tržište prolazi stroge kontrole kvalitete sadržaja i izgleda same bočice.

Jedna po jedna… 210 milijuna

foto: Coca-Cola HBC
[FAN FEKT] Je li Coca-Cola stvarno osmislila lik Djeda Mraza kakvog znamo?

U Hrvatskoj godišnje proizvedu više od 210 milijuna bočica različitih napitaka, a u jednom se satu napuni njih gotovo 19.000 od pola litre.

Objašnjavaju nam razlike između The Coca-Cola Company, vlasnice branda i tajne recepture napitaka, i tvrtke Coca-Cole HBC Hrvatska, ovlaštene punionice koja je osim za punjenje zadužena i za distribuciju i prodaju proizvoda.

Naglašavaju kako čak 36 % proizvodnih sastojaka i pakiranja osiguravaju lokalni dobavljači.

foto: Coca-Cola HBC

Napravili izložbu o svome značaju

Nastavljamo šetnju po galeriji koja je svojevrsni muzej te pokazuje koliki je utjecaj Coca-Cole u svijetu i Hrvatskoj. Približno jedan posto poreznih prihoda koji je Republika Hrvatska prikupila u 2016. godini došao je od Coca-Cole HBC Hrvatska, a kompanija čini i 0,6 posto hrvatskog BDP-a. Svaka kuna koju zaradi Coca-Cola u Hrvatskoj, potakne zaradu dodatnih sedam kuna u cjelokupnom gospodarstvu.

Coca-Colina reklama u kojoj će se prepoznati svi roditelji

Posebno je zanimljiva i veza Coca-Cole i sporta. Tako, primjerice, saznajemo i kako je nakon utakmica naših Vatrenih za vrijeme Svjetskog nogometnog prvenstva u Rusiji 2018. godine bilo potrebno samo 48 sati da se boce s rezultatima utakmice nađu na policama diljem Hrvatske.

Uz to, tvrtka radi na društveno odgovornim projektima, baveći se ponajviše podrškom obrazovanju mladih te zaštitom okoliša. Na tim se područjima posebno ističu projekti „Coca-Colina podrška mladima“ i „Od izvora do mora“. Prvi se bavi pružanjem besplatnih edukacija iz područja životnih i poslovnih vještina mladim nezaposlenim osobama i studentima, u dobi od 18 do 30 godina, dok je potonji usmjeren na pružanje podrške akcijama čišćenja obala rijeka, jezera i Jadranskoga mora u cilju osvješćivanja javnosti o važnosti pravilnoga odlaganja ambalažnoga otpada i zaštite vodnog bogatstva.

foto: Coca-Cola HBC

Jedna kompanija, preko 160 proizvoda

Zanimljivo je primijetiti kako je Coca-Cola 1968. godine u svojoj ponudi imala samo jednu robnu marku, dok danas, više od 50 kasnije, u svojoj ponudi ima preko 160 različitih proizvoda. U tom će smjeru tvrtka, kažu, nastaviti svoj razvoj, kako bi svojim potrošačima zaista bila dostupna bilo kad i u bilo kojoj prigodi.

foto: Coca-Cola HBC

Ako želite iz prve ruke vidjeti proces punjenja najpoznatijeg napitka na svijetu te saznati nove informacije, a pritom se i dobro zabaviti, prijavite grupu za posjet putem mrežne stranice Coca-Cole HBC Hrvatska.

Odgovori