Pretraga

Studentska udruga srednjoškolce podučava financijskoj pismenosti

A- A+

Financijska pismenost izuzetno je važna, a u današnjem svijetu sve važnija. O tome se ne uči u školi (osim možda negdje na izbornim predmetima), pa slijedom toga ni naši građani nisu baš visoko financijski pismeni. Financijski klub studentska je udruga koja je pokrenula projekt FINtelligent. Cilj im je financijsko opismeniti prvenstveno srednjoškolce, a ove akademske godine projekt je ušao u treću godinu održavanja.

Foto: srednja.hr

Bruno Vušak, jedan od voditelja projektne skupine “Fintelligent” kojoj je glavna zadaća projekt,  a ujedno student Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, objasnio nam je što je to točno financijska pismenost. Objasnio je da se pojavom svjetske financijske krize pitanje financijske pismenosti građana nametnulo kao jedan od temelja buduće dugoročne stabilnosti financijskog sektora, ali i gospodarstva u cjelini.

– Financijska pismenost osnovni je preduvjet životne financijske sigurnosti pojedinca te svaki pojedinac racionalnim upravljanjem osobnim financijama direktno odlučuje o vlastitoj budućnosti. Također, financijska pismenost može se objasniti kao kombinacija znanja, vještina i ponašanja koje su potrebne za donošenje financijskih odluka, a time i ostvarivanje individualne dobrobiti. Važnost kvalitetne informiranosti i obrazovanosti građana očituje se u pojavi sve većeg broja bankovnih proizvoda i usluga, ubrzanog načina života te sve ranijoj dobnoj granici kada se dolazi u kontakt s novcem i njegovim surogatima, kaže Bruno.

Izdvojeni članak

Iznenadit će vas koliko hrvatskih studenata ne zna što je financijska pismenost

Projekt je pokrenut jer je istraživanje pokazalo da građani nisu baš financijski pismeni

Glavni razlog pokretanja projekta FINtelligent bilo je istraživanje „Mjerenje financijske pismenosti i financijske uključenosti u Hrvatskoj“ iz 2015. godine provedeno u suradnji Hrvatske narodne banke, Hrvatske agencije za nadzor financijskih usluga te Ministarstva financija. Prosječna ocjena hrvatskih građana iznosi 4,2 od mogućih 7 bodova, a samo 45% građana ima ocjenu 6 ili 7 koja se prema OECD-u smatra dobrom financijskom pismenosti. Istraživanje je dodatno pokazalo kako je najniža razina znanja kod osoba mlađih od 19 (3,6) i starijih od 70 godina (3,6).

Upravo su ovi rezultati potaknuli članove Financijskog kluba na pokretanje projekta FINtelligent u akademskoj godini 2017./2018.

– Na ovaj je način Financijski klub dao svoj doprinos financijskom opismenjavanju građana te se priključio zajednici raznih nadnacionalnih tijela i udruženja, vlada, ministarstava, nadzornih institucija, strukovnih udruženja i drugih koji, svatko na svoj način, pokreću raznovrsne projekte istoga cilja – poboljšanje trenutno loše financijske slike određenih geografskih područja. Projekt je ove akademske godine ušao u svoju treću godinu održavanja, objašnjava nam Bruno.

Jednostavno i shvatljivo za sve

U hrvatskim srednjim školama u sklopu obvezne nastave ne uče se osnove o financijskoj pismenosti. Kako nam govori Bruno, određene srednje škole imaju ponuđene predmete koji uključuje elemente znanja o financijskoj pismenosti, ali ti predmeti su omogućeni samo kao izborni predmeti.

Početkom akademske godine iz FINtelligenta se počnu javljati školama tako da srednjoškolci mogu pomoći na način da vide sa svojim profesorima jesu li zainteresirani za naš dolazak u njihovu školu.
– Mi ćemo se rado pojaviti ako postoji zainteresiranost, kaže Bruno.
Izdvojeni članak

Financijska pismenost: Zašto (ni) ovo nismo učili u školi?

Opismenjavanje koje se provodi kroz projekt odvija se putem tri predavanja koja članovi projektne skupine FINtelligent izlažu sudionicima projekta – Osnovna ekonomska načela, Bankarstvo i Porezi.

– Prezentacije su osmišljene s ciljem vrlo jednostavnog i shvatljivog približavanja osnovnih ekonomskih/financijskih pojmova s kojima će se svaka osoba prije ili kasnije susresti. Trajanje svake prezentacije je 45 minuta za vrijeme kojih se nastoji razviti interakcija sa slušateljem na način da on sam potom dođe do određenih zaključaka i novih znanja.

I sami možete čitati o financijskoj pismenosti

Ankete koje su proveli u razredima sudionicima projekta pokazuju kako je 96% učenika prezentacije doživjelo vrlo zanimljivima, odnosno 98% učenika smatra održana predavanjima vrlo korisnima za budućnost. 10% učenika imalo je nekakav komentar na sama predavanja što uključuje želje da prezentacije budu malo duže i opsežnije, da se više govori o tržištu kapitala, burzi, HNB-u te da se uključi još više primjera u samo predavanje. 94% smatra kako bi se teme obrađene u sklopu predavanja trebale uvrstiti u gradivo srednjih škola.

– Jedan od načina na koji zainteresirani mogu steći dodatna znanja je čitanjem udžbenika financijske pismenosti za srednje škole „Moj novac, moja budućnost“ (Dr. sc. Marijana Ivanov, dr. sc. Dajana Barbić i dr. sc. Andrea Lučić) odobrenog od Agencije za odgoj i obrazovanje za primjenu u nastavi šk. g. 2017./2018. Udžbenik je namijenjen na učenike srednjih škola te odgovara na pitanja kako odgovorno upravljati novcem, pametno štedjeti, trošiti i ulagati u sigurniju financijsku budućnost, otkrio je Bruno.

Na našoj platformi kvizovi.srednja.hr možete pronaći profil FINtelligenta i odgovoriti na neka njihova pitanja.