Pretraga

U Hrvatskoj tijekom 2016. prodan najveći broj kino ulaznica od samostalnosti

A- A+

Tijekom 67. izdanja Međunarodnog filmskog festivala u Berlinu, Europski audiovizualni opservatorij (European Audiovisual Observatory) predstavio je prvu procjenu gledanosti filmova u kinima EU-a. Utvrdili su da ukupan broj prodanih kino ulaznica nastavlja rasti, te da se u 2016. prodalo njih 994 milijuna što je u odnosu na 2015. porast od 1,6 posto odnosno 16 milijuna prodanih ulaznica više.

Izvor fotografije: HAVC

No, kako prenosi ovih dana ozloglašeni Hrvatski audiovizualni centar, 2016. je bila rekordna godina i u hrvatskim kinima. Po prvi put od samostalnosti broj gledatelja dosegao je brojku od 4 milijuna (gotovo 4,3) tako da je i omjer broja posjeta po glavi stanovnika također prvi put 1:1.

Izdvojeni članak

Veliko priznanje: Hrvatsko kino proglašeno najboljim u Europi

Europljani kupili gotovo milijardu i 300 milijuna ulaznica u 2016.

Da je kino na Starom kontinentu popularnije nego ikada, svjedoče i drugi podaci Europskog audiovizualnog opservatorija.

Naime, prema broju prodanih ulaznica, ovo je najbolji rezultat postignut od 2004.

Kada se tome pribroje ulaznice prodane u zemljama van teritorija Unije brojka za 2016. penje se na 1,27 milijardu, što je pak najviše prodanih ulaznica u posljednjem desetljeću.

Izvor: European Audiovisual Observatory

Izdvojeni članak

[VIDEO] Nakon ‘Morona’ pa ‘Štucanja’ iritantni kino gledatelji dobili novu neugodnu poruku

Najviše ulaznica unutar Unije prodano u Francuskoj, a izvan nje u Rusiji

Posjećenost kinima unutar Unije porasla je u 19, a pala u tek pet od 24 zemlje. Tako je najviše ulaznica prodano u Francuskoj (više od 7,4 milijuna), Poljskoj (više od 7,4 milijuna), Španjolskoj (više od 7,2 milijuna) i Italiji (više od 5,8 milijuna).

Uz nabrojene države, iznimne rezultate postigle su i Češka koja s više od 2,7 milijuna prodanih ulaznica bilježi rast od preko 20 posto dok je prodaja u Slovačkoj porasla za više od 23 posto tj. na više od 1,1 milijun.

Priložena tablica bilježi da to predstavlja porast od 9,1 posto u odnosu na 2015. godinu, a za 4,2 posto porastao je i udio domaćih filmova u odnosu na 1,9 posto zabilježenih 2015. godine. Značajan pad prodaje kino ulaznica zabilježen je u samo dvije zemlje: Njemačkoj i Engleskoj.

Izvor: European Audiovisual Observatory