Pretraga

Učenici u prvim razredima ne znaju komunicirati

A- A+


Izdvojeni članak

Najmlađi poliglot na svijetu: Tinejdžer govori hrvatski i još 22 jezika

Prekomjerna upotreba novih tehnoloških spravica i igračih konzola stvara poteškoće u govoru kod najmlađih. Zaključak je to šestogodišnje studije Progam za istraživanje bolje komunikacije, koja je provedena na zahtjev britanske vlade. Manjak komunikacije između roditelja i djece, jedan je od razloga zbog kojih djeca sve češće ‘odlaze’ u virtualni svijet.

Kompjutori, igrače konzole, smartphoni i tv, zaslužni su za sve veće poteškoće u govoru kod djece predškolskog uzrasta. Ovi pokazatelji rezultat su šestogodišnje studije britanske vlade Program za istraživanje bolje komunikacije.

Ne razumiju osnovne upite učitelja

Djeca u prvi razred osnovne škole dolaze s manjim govornim sposobnostima od nekih prijašnjih generacija. Dakako, posljedica toga je i njihov slabiji uspjeh u svladavanju nastavnog programa.

U porastu je broj djece koja u prvom razredu ne razumiju ni osnovne upute učitelja, što ih čini jako izgubljenima u komunikaciji s učiteljom i vršnjacima. Također je narastao broj djece s nekom govornom manom ili poteškoćama u izražavanju za čak 70 %, u odnosu na neke prijašnje generacije.

Zanemaruje se usmena kultura

Obrazovna psihologinja i komunikacijska savjetnica britanske vlade Jean Gross smatra da problem ovakvih rezultata leži i u obrazovnom sustavu, čiji je fokus usredotočen na pismenu kulturu djece, dok se usmena zanemaruje.

– Škole su fokusirane na rast standarda u području komunikacijskih disciplina, ali malo vremena posvećuju tome kako se djeca izražavaju, rekla je Jean Gross za Daily Mail.

Dodala je i da je jezični razvoj osobito u periodu do treće godine, snažan pokazatelj kasnijeg uspjeha u školi, ali i u životu.

– Jedan od problema je to što roditelji zbog premalo vremena provedenog s djecom kasno uočavaju da ono ima poteškoće u govoru, naglasila je komunikacijska savjetnica Jean Gross.