Virtualna stvarnost na pragu, dolazi nam ono što smo smatrali znanstvenom fantastikom

Video igre nemaju dulju povijest od posljednjih 30-ak godina, no svjedoci smo da su i u te tri dekade dosegnule zavidnu razinu realnosti, bilo pričom, bilo grafičkim rješenjima ili oboje. Svatko od nas, pa čak i oni koji nisu fanovi računalnih igrica barem je jednom imao priliku igrati neku, pa slijedom toga možemo zaključiti da su video igrice sastavni dio naših života, kao nekad društvene igre koje su izgubile primat pred visokorazvijenim igricama novog doba.

www.damngeeky.com

Iako znamo da se ‘gamerski’ svijet razvija velikom brzinom te nemalo puta ostanemo zatečeni saznavši novotarije koje su nam spremile velike kompanije, sada se ustvari odvija ono na što se u svijetu videoigrica čeka jako dugo i nakon čega je teško izumiti išta što bi bilo revolucionarnije.

Tijekom posljednjih godina na tržištu video igara vidjeli smo svakakvih novotarija, poput 3D igara, onih koje se igraju pokretom te ne trebaju joystick, online igara ili bolje rečeno ‘online svjetova’ u kojima se možemo igrati do besvijesti. Ipak, sve više ljudi i to opravdano vjeruje da budućnost nema nijedna vrsta video igre osim onih koje tek dolaze i koje bi mogle zauvijek promijeniti način na koji ih percipiramo i igramo. Naime, radi se o virtualnoj stvarnosti.

Okrijte tko je je izumio prvu videoigru

Zuckerberg prepoznao novu tehnologiju

Putem ove tehnologije, odnosno posebnih naočala koje je potrebno nositi, gamerima se čini kao da se zaista nalaze u samoj video igri, odnosno kako su to opisali na CNN-u, osobe koje nose posebne naočale mogu ‘zaroniti u trodimenzionalni prostor koji se čini nevjerojatno stvaran’. Trenutno ovo tržište predvode dvije kompanije. Sony sa svojim Project Morpheusom i Oculus VR, u biti Facebook jer je Mark Zuckerberg nedavno prepoznao potencijal Oculusovih naočala za prikaz virtualne stvarnosti te kupio kompaniju za čak dvije milijarde dolara.

Na nedavno održanom E3 gamerskom sajmu u Los Angelesu, iz Sonya i Oculusa upozorili su kako njihova tehnologija i njen uspjeh ne ovise samo o njima, nego uvelike i o igrama koje gamerske kompanije naprave za njih. Vjeruju kako će samo zabavne i kvalitetne igre privući korisnike na kupnju ove tehnološke novotarije.

Pedagoginja vs. gamer: Treba li igrati nasilne videoigre?

‘Video igre više nikada neće biti iste’

Izvršni direktor Oculusa Brendan Iribe rekao je kako je njegova kompanija postigla veliki napredak tijekom posljednje dvije godine koliko rade na prototipu svojih naočala za virtualnu stvarnost te kako su uspjeli riješiti brojne velike probleme, a njegovih 30-40 ‘najboljih umova u industriji’ nastavit će i dalje s razvojem naočala i tehnologije kako bi korisnicima pružili najbolji osjećaj virtualne stvarnosti koji su ikad vidjeli.

Sony ima slične namjere sa svojim Project Morpheus sustavom za virtualnu stvarnost koji će, kako kažu iz te kompanije, korisnicima omogućiti da se osjećaju kao da su unutar same igre, a kada u tome uspiju, ‘gotovo je sigurno da video igre više nikada neće biti iste’.

No, prije lansiranja na tržište inžinjeri moraju riješiti neke tehničke probleme koji su prisutni prije nego ovaj sustav bude u potpunosti gotov i spreman za korištenje. Iz Sonyja i Oculusa kažu kako su vrlo blizu konačnom proizvodu, no ipak još ne spominju točan datum početka prodaje njihovih naočala. Tvrde i da kada se naočale pojave u prodaji vjerojatno neće privući toliko pažnje dok se ne pojavi igra koja će u potpunosti iskoristiti njihove potencijale i omogućiti pravo iskustvo virtualne stvarnosti s kojim ćemo sasvim sigurno ući u novu eru igranja videoigara.

Odgovori