Pretraga

Whatsapp podsjeća na nova pravila, puno je pitanja, a u jednom slučaju brišu račun korisnika

A- A+

Whatsapp uvodi nova pravila, a neki ih korisnici još nisu prihvatili jer su se bojali dijeljenja podataka s Facebookom. Whatsapp ih sada upozorava da prihvate pravila, u suprotnom neće moći koristiti platformu, a u jednom će im slučaju čak – izbrisati korisnički račun.

whatsapp

Foto: Pixabay

Nakon što je uveo nova pravila korištenja, za one koji ih još nisu prihvatili, platforma za dopisivanje Whatsapp korisnike je počela obavještavati putem prozorčića u aplikaciji. Kad vam se pojavi obavijest u obliku prozorčića dobit ćete određeni datum do kojeg morate prihvatiti nova pravila. Ako ih ne prihvatite, više nećete moći slati ni primati poruke, kao ni dobivati obavijesti. Ako ih ni nakon toga ne prihvatite, kroz 120 dana Whatsapp će vaš račun proglasiti neaktivnim i pobrisati ga.

Web stranica WABetaInfo, koja obajvljuje vijesti o promjenama na popularnoj platformi za dopisivanje složila je listu najčešće postavljenih pitanja o promjenama vezanih za pravila korištenja te ponudila pojašnjenja i odgovore. U nastavku ih prenosimo.

Hoće li se naše poruke s prijateljima i obitelji dijeliti s Facebookom ili bilo kojom drugom tvrtkom?

Poruke i pozivi kriptirani su end-to-end. To znači da WhatsApp i Facebook ne mogu vidjeti njihov sadržaj. Ne dijele se s WhatsAppom ili Facebookom i samo ih primatelji mogu vidjeti ili slušati.

Hoće li se naše poruke s poslovnim računima dijeliti s Facebookom ili bilo kojom drugom tvrtkom?

Poslovni računi mogu koristiti dobavljače rješenja, skup alata koji se koriste za pohranu i upravljanje našim chatom s njima. Ovi alati pomažu tvrtkama da učinkovito odgovore na vaše poruke. Tvrtke imaju vlastite politike privatnosti koje mogu naznačiti da se vaš chat s njima dijeli s Facebookom kako bi se generirale ciljane reklame. Ovo je određena vrsta poslovnog računa (obično s visokom razinom provjere) i kada tvrtka koristi davatelje usluga u oblaku za upravljanje i pohranu vašeg WhatsApp chata, to je označeno u aplikaciji. Poruke podijeljene s poslovnim računima koji ne koriste davatelje usluga u oblaku (ili ako imaju dobru praksu privatnosti) ne koriste se za generiranje ciljanih oglasa.

Ok, dakle, tvrtke su različite i promjene se odnose na one koje koriste davatelje usluga u oblaku. Kako mogu znati koristi li ih poduzeće?

Ako vidite upozorenje slično navedenom u poslovnom chatu, to znači da koristi uslugu davatelja rješenja: “Poruke u ovom chatu i pozivima sada su zaštićene end-to-end šifriranjem, što znači da ih WhatsApp i treće strane ne mogu čitati ili slušati. Facebook može koristiti uslugu za pohranu, čitanje i odgovaranje na vaše poruke i pozive. Obratite se Facebooku za informacije o njihovim postupcima privatnosti”.

Ako se promjene odnose na poslovne račune, zašto moramo prihvatiti pravila? Poslovni računi bi ih trebali prihvatiti.

Svi moraju prihvatiti nova pravila korištenja usluge jer standardni WhatsApp računi mogu komunicirati s tvrtkama.

Je li Facebook Shop važan u novim pravilima korištenja?

Da. Svaki put kad komunicirate s Facebook Shopom i pregledate njihove poslovne informacije, neki podaci povezani s ovom radnjom dijele se s Facebookom, na primjer ono što vidite u trgovini, a to može utjecati na vaše iskustvo na Facebooku glede ciljanih oglasa.

Jesu li WhatsApp katalog i Facebook Shop isto mjesto?

Ne, a ako koristite WhatsApp katalog, podaci se ne dijele s Facebookom.

Ne sviđa mi se što se moji podaci dijele s Facebookom. Što učiniti?

Pa, ako ste pažljivo pročitali gore napisano, vidite da se promjene odnose na poslovne račune koji koriste davatelje usluga u oblaku i Facebook trgovine. Ako vam se ne sviđaju ove dvije glavne promjene, možete izbjeći upotrebu ovih usluga jer nisu obavezne. I dalje možete chatati s obitelji i prijateljima, čuvajući svoje poruke i pozive. Niste prisiljeni razgovarati s tvrtkom koja koristi davatelje usluga u oblaku i niste prisiljeni koristiti Facebook trgovine. Ako vam se ne sviđaju ove promjene, samo izbjegavajte ove usluge i dobro ste.