Pretraga

Znanstvenici otkrili ‘pametnu pilulu’ koja starijima pomaže da uče brzinom kao djeca

A- A+

Stručnjaci sa Stanford Universityja tvrde da su napokon otkrili kako ‘otključati’ dio mozga koji je zadužen za učenje i usvajanje novih vještina te da to rade s lakoćom kao djeca.

Poznato je kako je dječji mozak poput spužve te da upija znanje nevjerojatnom brzinom koja s godinama usporava. No znanstvenici sa Stanford Universityja tvrde da su pronašli pilulu koja starijima otključava dio mozga zadužen za učenje novih vještina i to s lakoćom poput usvajanja znanja u dječjim godinama, piše rt.com.

Izdvojeni članak

Brza hrana uzrokuje Alzheimerovu bolest

Stariji će učiti brzinom kao i djeca

Iako već godinama stručnjaci rade na nizu lijekova i pilula koje nam olakšavaju život, po prvi put je otkrivena ‘pametna pilula’ zahvaljujući kojoj ćemo brže i bolje učiti.

Profesori s navedenog sveučilišta Carla Shatz, David Bochner i Richard Sapp proveli su eksperiment na životinjama gdje su se suočili s moždanim proteinom PirB, koji se kod ljudi naziva LilrB2. Naime, ovim eksperimentom su uspjeli u naumu da mozgu postane ‘plastičan’, odnosno sličniji dječjem mozgu koji je sposoban bržim tempom upijati nove informacije.

Pokazalo se da potiskivanjem proteina LilrB2 mozak postaje sposoban samooporaviti se te učiti brže i bolje. Rezultati eksperimenta uvelike će pomoći i pri liječenju raznih demencija mozga i Alzheimera – bolesti koja je sve raširenija po svijetu.

Suzbijat će se Alzheimer i druga oboljenja mozga

Znanstvenici su otkrili da se amiloid beta, protein koji se u prekomjernim količinama nalazi kod osoba oboljelih od Alzheimera, veže uz LilrB2 te tako potiču gubitak sinaptičke plastičnosti. Drugim riječima, potiskivanjem LilrB2 umanjila bi se mogućnost za oboljenjem od Alzheimera.

Ujedno bi i kod starijih osoba uspjeli otvoriti vrata mozga koja bi ih učinila pametnijima jer bi brže usvajali informacije. Stoga više ne bi bio slučaj da samo djeca mogu apsorbirati mnoštvo novih iskustava i znanja jer nam starenjem neuronski receptori ne bi slabjeli pa tako ni umanjivali mogućnost učenja.