Pretraga

Samo troje od 500 osmaša bez greške riješilo prijemni za popularni MIOC

A- A+

Zagrebačka XV. gimnazija, poznatija kao MIOC, već je godinama gimnazija koju upisuju najbolji osmaši  – lani je prosjek upisanih iznosio 84,10 bodova. Ovo je jedna od rijetkih srednjih škola koja na upisima provodi prijemni ispit, a riječ je o ispitu iz matematike. Provjera posebnih znanja u MIOC-u se pisala protekle srijede, a samo je troje od 500 pristupnika na njoj postiglo maksimalnih pet bodova!

XV. gimnazija u Zagrebu/ foto: Ivan Božić|srednja.hr

U prvi razred prirodoslovno-matematičkog programa XV. gimnazije ove se godine upisuje 208 učenika raspoređenih u osam razrednih odjela. Putem online sustava upisa u srednje škole, interes za taj program bio je daleko veći – prijavilo ga je preko 740 kandidata.

No, pri upisu ove škole dodatne bodove učenicima donosi prijemni ispit u obliku pisane provjere znanja iz matematike, koji se pisao ove srijede. Tom ispitu je od poviše spomenutog ukupnog broja kandidata pristupilo njih 500. Svi oni imali su 60 minuta da bez kalkulatora riješe 20 matematičkih zadataka. Svaki točno riješeni donosi 0,25 bodova, dakle najviše se na ispitu može ostvariti pet bodova.

Troje od 500 pristupnika postiglo maksimalan rezultat

Izdvojeni članak

Pokušajte bez kalkulatora riješiti prijemni za MIOC, školu koju upisuju najbolji osmaši

Rezultate ispita MIOC je već objavio, a iz njih se da iščitati kako je samo troje od 500 kandidata na njemu postiglo tih maksimalnih pet bodova!

Kako nam pojašnjava ravnateljica zagrebačke XV. gimnazije, Ljiljana Crnković, dvije su svrhe provođenja ove provjere posebnih znanja.

– Svrha testa je dati mogućnost učenicima da pokažu svoja posebna znanja kako bi na neki način dopunili informaciju o sebi tj. da bi uz ocjene iz osnovne škole pokazali da su upravo u području matematike posebno talentirani i da trebaju nastaviti školovanje u školi i programu u kojemu je matematika posebno važna, kaže nam Crnković.

Dodaje, druga je svrha ona praktična – omogućiti školi između 500 kandidata odabere njih 208.

– Test nema cilj niti svrhu ponovno ispitivati i ocjenjivati znanje učenika iz matematike. Svaki učenik koji je pristupio ovom testu i koji je postigao bilo koji broj bodova je odličan učenik. Uspjeh ili bodove koji su učenici postigli možemo komentirati jedino na način da rezultati prate Gaussovu distribuciju – najmanji broj učenika postigao je maksimalne bodove, jednako tako i minimalne. Nije bilo niti jednog učenika koji nije postigao niti jedan bod, 315 učenika postiglo je 50 i više posto riješenosti testa, otkriva Crnković.

Prethodnih godina bilo je ‘superodlikaša’ koji nisu mogli upisati MIOC

Izdvojeni članak

Osmaši navalili na srednju u kojoj uče izrađivati igrice: Za jedno mjesto bori se njih osmero

Budući da su učenici ispite pisali pod zaporkom, a testovi se tako i ispravljaju, još uvijek su nepoznata imena trojca koji je postigao maksimalan broj bodova. Tek kod unosa bodova u sustav zaporke se spajaju s imenima učenika.

– Teško bi bilo išta zaključiti o školama iz kojih ti učenici dolaze jer se radi o individualnom postignuću pojedinih učenika, napominje Crnković.

Zbog ispravljanja ispita pod tajnom šifrom još uvijek nepoznato i hoće li neki ‘superodlikaš’ zbog lošeg uspjeha na prijemnom ostati bez mjesta u MIOC-u.

– Tek kad sustav spoji bodove provjere s bodovima na temelju ocjena vidjet će se ima li učenika koji imaju uspjeh 5.0, a ipak možda neće ostaviti upis u našu školu. Prethodnih godina je bilo takvih učenika, kaže nam za kraj Crnković.

Podsjetimo, prijave srednjoškolskih programa u online NISpuSŠ sustavu, za programe koji su poput MIOC-a zahtijevali dodatne provjere, završile su 30. lipnja. Ostale programe osmaši mogu dodavati i brisati s liste prioriteta sve do 10. srpnja. Konačne ljestvice poretka za sve srednjoškolske programe bit će objavljene 13. srpnja.


Svoje bodove za upis željene srednje škole možete izračunati uz pomoć našeg kalkulatora bodova. Novosti vezane uz upise u srednje čitajte ovdje, a možete nas pratiti i na Instagram profilu @upisi_u_srednje.