Zašto je tvrtku Microsoft Hrvatska nemoguće kontaktirati?

U protekloj sam akademskoj godini u sklopu jednog kolegija na diplomskom studiju dobio zadatak da izradim seminar na temu „Priča o Microsoftu“. Cilj je bio sveobuhvatno predstaviti jednu od najpopularnijih tehnoloških kompanija današnjice, od njenih početaka do suvremene situacije. Kako Microsoft svoju podružnicu ima i kod nas, u Zagrebu, htio sam kroz razgovor s njezinim djelatnicima saznati više o Microsoftu Hrvatska i na temelju toga podružnici posvetiti jedan odlomak u seminaru. Problem je bio u tome što nisam znao da će do ljudi u Microsoftu – a ovdje postaje bizarno – biti nemoguće doći. Dubljim istraživanjem shvatio sam da je hrvatski Microsoft, zapravo, pojam bizarnosti.

Microsoft Hrvatska
Microsoft Hrvatska Foto: Dominik Smolak

Microsoft Hrvatska osnovana je u siječnju 1997., a velika zgrada smjestila se u zagrebačkoj Horvatovoj ulici 82. Iako ne odstupa previše od ostatka građevina poslovno-industrijske zone, putnici po Aveniji Većeslava Holjevca lako će ju zamijetiti po šarenim prozorskim roletama. Takve mi zgrade, općenito, ostavljaju dojam udaljenosti. Kada sam stigao pred Microsoft da napravim par fotografija koje ću staviti u seminar, shvatio sam da ni ona nije iznimka.

Telefon im ne radi, a mailovi se ne mogu poslati

Koji tjedan ranije uvjerio sam se da nije samo do izgleda. U nadi da ću obogatiti svoj seminar izjavama i iskustvima ljudi iz prve ruke, pokušao sam ih kontaktirati svim službenim, ali i ponekim neslužbenim putem. Svaki će se pokušaj uspostaviti bezuspješnim. Jer do njih je praktički nemoguće doći.

Prvo sam ih zvao na dva broja telefona koja se nalaze na službenoj stranici tvrtke. Nakon ukucanja broja službe za korisnike, sekretarica mi je odgovorila kako sam birao „broj koji se ne koristi”. Na drugi, općeniti broj (na slici niže skroz gornji), nisu se javljali. Probao sam, zatim, sa slanjem mailova na adrese dvaju zaposlenica koje su na stranici naznačene kao osobe za kontakt. „Vaša poruka ne može se isporučiti na e-mail adresu primatelja“, stajalo je u automatskoj obavijesti mail sustava u mom inboxu.

Nadalje, među podacima za kontakt također stoji kako im se moguće javiti putem web obrasca – obrasca koji ne postoji. Naime, klikom na hyperlink koji bi me trebao odvesti do obrasca, dolazim na praznu stranicu, bez mogućnosti da ostavim poruku u bilo kakvoj formi.

Pokušaji stupanja u kontakt bili su uzaludni (Foto: Screenshot/Microsoft Hrvatska)

Konačno, poslao sam poruku i Facebook stranici Microsoft Hrvatska, na što sam dobio jedan hladan seen, i direktorici firme Tatjani Skoko, ali bez uspjeha. Stoga nisam bio zabezeknut kada sam vidio da se o poduzeću u našim medijima piše uglavnom u negativnom kontekstu.

Otpustili ženu na porodiljnom, izgubili na sudu

Jedna od vijesti, pod naslovom ‘Microsoft Hrvatska izgubio višegodišnji spor s bivšom voditeljicom korporativnih komunikacija‘, stara je tek pet mjeseci. Radi se o slučaju Zrinke Makovac, nekadašnje Microsoftove zaposlenice kojoj je prije osam godina, neposredno nakon prijevremenog povratka s trećeg porodiljnog dopusta, bez obrazloženja uručen otkaz. Ni danas, kada je Županijski sud presudio u njenu korist, istaknuvši kako je Microsoft Hrvatska prekršio Zakon o radu, Makovac ne zna zašto su joj raskinuli poslovnu suradnju.

Društvene mreže nekad i sad: Putovanje u ne tako daleku prošlost

Je li razlog bila trudnoća? Pravobraniteljica Višnja Ljubičić nedugo nakon tog incidenta provela je istraživanje o ženama za tržištu te njime otkrila da svaka druga žena zbog trudnoće dobije otkaz. Istaknula je kako „čak 55,3% žena koje su bile trudne i koje su koristile svoja zakonska prava i imale obveze prema djeci ostale bez posla“. Makovac nastavlja svoju borbu.

– Sada kreće dio u kojem će oni pokušati pravno osporiti presudu po kojoj bi mi Microsoft Hrvatska trebao isplatiti naknadu, vratiti me na posao i retrogradno isplatiti sve plaće koje bih primila da mi nisu dali otkaz, a u pitanju su i dionice, rekla je.

Tehnološka kompanija koja nema dovoljno stolaca

Epilog priče tek nas očekuje, ali ima Microsoft takvih još. Te iste 2011. izašao je članak s naslovom ‘Zašto Microsoft Hrvatska nema telefone, a zaposlenici imaju manjak stolica?‘. Prva pomisao na tekst bila mi je upravo – halo? Tehnološka tvrtka koja svojevremeno nije imala telefone? Doista ironično.

Naposljetku, u kolovozu 2017. objavljeno je kako se hrvatska podružnica planira riješiti između 15 i 20 svojih zaposlenika – četvrtine radne snage u poduzeću. Odonda, za ne povjerovati, Microsoft više uopće nema svoj PR odjel u Hrvatskoj. Sada je jasno zašto ih je nemoguće dobiti…

Odgovori