Zbog jednog videa megapopularni YouTuber izgubio preko tri milijuna pratitelja

Da se karijera YouTubera i influencera stvorena u vrlo kratkom roku može rasplinuti u tren oka, možda najbolje dokazuje posljednji slučaj. James Charles (20) do prije par dana bio je najpopularniji bloger u beauty zajednici. Kao kula od karata karijera influencera počela se rušiti, sve nakon što je njegova prijateljica i kolegica iz spomenute zajednice snimila šokantan video u kojemu razotkriva pravo Jamesovo ponašanje, ono kakvo se s druge strane ekrana nije moglo vidjeti. Gubitkom milijuna pratitelja u 24 sata, James Charles postao je neslavni rekorder YouTubea.

Screenshot: YouTube

Vještinu šminkanja James Charles usavršio je šminkajući svoje prijatelje za svega pet dolara, a karijeru je 2015., u dobi od svega 16 godina, odlučio početi graditi na YouTubeu. Nekoliko manjih skandala i zavada kolegama u toj istoj beauty zajednici nisu mu donijeli previše štete. Štoviše, Jamesova fan baza samo je rasla. U 2016. postao je prvi muški ambasador poznatog kozmetičkog brenda CoverGirl i ostvario poslovne suradnje s brojnim drugim kompanijama te vrste. Izdao je svoju paletu sjenila, a do prije par dana bio je i vlasnik odjevnog brenda Sister Apparel. Sa svojih 16,6 milijuna pretplatnika na YouTubeu postao je najpraćeniji YouTuber beauty zajednice, prestigavši kolege koji se tim poslom bave daleko dulje od njega.

I u svemu tome imao je konstantnu podršku jedne od njih, dugogodišnje YouTuberice Tati Westbrook (37), koja je svoj kanal pokrenula još 2011. godine. No, upravo je njen posljednji video pokrenuo pad Jamesa Charlesa.

Pomoć iskusnije kolegice

YouTube kažnjava vlogera koji je objavio snimku obješenog tijela: Peticija za uklanjanje kanala sakupila pola milijuna potpisa

Krenimo otpočetka. Kao iskusnija kolegica, Tati je Jamesa u njegovim počecima ugostila na svom već etabliranom kanalu. Osim toga, ona i njen suprug u Jamesa su uložili znatne resurse – njihovo poslovno znanje i poznanstva u poslovnom svijetu pomagali su mladoj zvijezdi u probijanju. Za milijunske ugovore koje je potpisivao zahvaljujući njima nisu tražili ništa zauzvrat. Tati je Jamesa smatrala obitelji, James je nju nazivao mamom. Promovirala je njegove proizvode, pozivala svoje pratitelje da koriste njegove kodove pri kupnji proizvoda kozmetičkih brendova s kojima James posluje.

Prije otprilike godinu dana Tati se odlučila na pomalo neočekivan poslovni potez – umjesto izdavanja palete sjenila ili seta kistova koji će nositi njeno ime, odlučila je pokrenuti kompaniju koja proizvodi vitamine za kožu i kosu pod imenom Halo. Nakon lansiranja proizvoda uslijedile su prozivke i dio korisnika društvenih mreža obrušio se na Tati tvrdeći da su njeni vitamini, u najmanju ruku, neučinkoviti.

U promoviranju Halo vitamina nije imala veliku pomoć svog prijatelja Jamesa Charlesa, niti ju je od njega tražila. James joj je pojasnio da je prosječna starost njegovih pratitelja 14 godina te da ne bi bilo prikladno da takvu vrstu suplemenata promovira pred djecom. Što je Tati i prihvatila.

Drama na Coachelli

YouTuber koji je u vlogu prikazao tijelo obješenog čovjeka opet iskoristio tuđu nesreću za prikupljanje klikova

I sada kreće drama. Prošloga mjeseca održan je festival Coachella kojeg posjećuje velik broj influencera. Između ostaloga, ondje se pojavio i James Charles. Svega par dana nakon Coachelle na njegovu je Instagramu osvanula reklama za najvećeg konkurenta Tati Westbrook, Sugar Bear. Riječ je o kompaniji koja također proizvodi vitaminske dodatke prehrani, a reklamiraju ju poznate osobe. Tati je to povrijedilo pa je snimila InstaStory u kojemu proziva neimenovanu osobu, prijatelja u kojemu je pružala bezuvjetnu potporu, a nikada ništa dobila zauzvrat. Zaključila je kako se osjeća iskorištenom.

Svi su shvatili da je riječ o Jamesu, koji joj se javno i ispričao, ustvrdivši da reklama za konkurentski Sugar Bear nije bila plaćena. Bila je to, tvrdio je YouTuber, protuusluga jer mu je ta kompanija pomogla s osiguranjem na Coachelli.

No, tu su se stvari za Jamesa tek počele zahuktavati. Paralelno se zbog događaja na Coachelli mladi influencer našao pod optužbama za seksualno predatorstvo. Optužba je stigla od tinejdžera pod imenom Gage, s kojim se James počeo dopisivati početkom 2019. Gage je snimio video u kojemu tvrdi da ga je James, kao osobu koja još uvijek otkriva svoju seksualnu orijentaciju, pokušao izmanipulirati. Tvrdi kako je i nakon što mu je više puta rekao da je heteroseksualac, pritiskao da se upoznaju. Konačno, tvrdi tako Gage, na Coachelli je rekao Jamesu da mu se sviđa na što se James uzrujao i na Twitteru ga javno nazvao folirantom. James je, s druge strane, odaslao priopćenje čiji je sukus taj da je Gage njega pokušao iskoristiti i domoći se svojih ‘pet minuta slave’.

Nakon ta dva slučaja broj pratitelja Jamesa Charlesa počeo je padati, ali pravi vrhunac drame uslijedio je tek danima nakon.

‘Koristiš svoju slavu, moć i novac da bi se igrao s emocijama drugih’

Tati Westbrook, sjećate je se s početka priče, snimila je video u trajanju od 43 minute u kojemu objašnjava promjenu ponašanja Jamesa Charlesa nakon što se vinuo u zvijezde. Ispričala je na koje su mu sve načine ona i suprug pomogli i kazala kako je reklamiranje konkurentskih vitamina zapravo bio okidač svega što s Jamesom nije u redu. Kazala je i kako slučaj s Gageom nije bio jedini u kojemu je pokušao mamiti heteroseksualne mladiće sa stavom ‘ja sam celebrity, ja mogu sve’. Istaknula je to posebno problematičnim, s obzirom na to da su Jamesova ciljana skupina pratitelja mlađi maloljetnici.

– Koristiš svoju slavu, moć i novac da bi se igrao s emocijama drugih. Prijetiš im da ćeš ih uništiti, osramotiti i to činiš kako bi ih naveo na seksualno ponašanje u svoju korist, čak i ako je riječ o heteroseksualcima, istaknula je Tati čiji je glavni zaključak da je James samo iskorištavao druge kako bi i došao do slave te da više ne želi imati bilo kakav odnos s njime.

James je snimio osmominutni video u kojemu se ispričao Tati i njenom suprugu, kazavši kako mu je žao zbog svega što joj je priuštio posljednjih tjedana.

– Razočaran sam u sebe i što sam uništio odnos koji mi je toliko značio, iako to možda nisam dovoljno pokazivao, kazao je James koji ni u kom trenutku nije demantirao brojne optužbe iz Tatina videa.

Oborio rekord YouTubea: U najkraćem vremenu ostao bez milijun pratitelja

Isprika nije bila dovoljna. U 24 sata nakon objave Tatina videa James Charles izgubio je više od milijun pretplatnika svog YouTube kanala, što je neslavni rekord na toj platformi. Video je objavljen prije pet dana i do sada je James ostao bez 3,1 milijun pratitelja, a pad se nastavlja. Na društvenim mrežama prestali su ga pratiti brojni celebrityji, poput sestara Kardashian.

Istovremeno, u ovih pet dana, Tati Westbrook dobila je čak 4,1 milijun novih – s 5,9 njen je kanal skočio na preko 10 milijuna pratitelja.

I dok mnogi komentiraju kako je James Charles ‘otkazan’, još uvijek postoje oni koji ga brane, tvrdeći da je premlad i da bi mu se neka njegova ponašanja zbog toga trebala oprostiti. Jamesovi pobornici kritiziraju Tati, smatrajući da je preuveličala stvari te da je njena reakcija, s obzirom na dobnu razliku, pretjerana. Hoće li se James Charles ponovno uzdići ovisit će o njegovim sljedećim potezima. Ako je suditi po prijašnjim slučajevima, poput onoga Jakea Paula, korisnici YouTubea grijehe svojim idolima brzo opraštaju.

 

Odgovori