Pogledajte sliku koja najbolje prikazuje razvoj svemira kroz 13,8 milijardi godina

Iako živimo u 21. stoljeću, i danas postoje ljudi koji vjeruju da je Zemlja ravna ploča, a znanost nešto u što se vjeruje ili ne. O svemiru još uvijek ne znamo više toga nego što znamo, ali zahvaljujući napretku znanosti, poznato je kako se on razvijao kroz povijest. Sve to znanstvenici su objedinili i prikazali na jednoj vremenskoj crti, koju je putem Facebooka pojednostavljeno objasnio hrvatski fizičar Ivica Puljak.

Foto: Nature.com/Facebook;Ivica Puljak (za uvećanje: desni klik – pogledaj sliku)

Objašnjenje prikaza profesora Puljka, prenosimo u cijelosti u nastavku.

– Na donjoj slici prikazan je razvoj svemira, od samog početka do danas – 13,8 milijardi godina kasnije.

[VIDEO] Lebdi kosa, lebdi i voda: Pogledajte kako astronauti peru kosu u svemiru

Sad zamislite trenutak koji je od samog početka udaljen 0,000000000001 sekundi (10 na -12 sekundi). Nije prošla niti jedna sekunda od početka, nego tisućiti dio jednog tisućitog dijela jednog tisućitog dijela tisućitog dijela jedne sekunde.

I znate što? Mi znamo što se tada događalo u svemiru, jer smo to izmjerili. Kako? U akceleratorima! U sudarima protona na LHC-u ponovo stvorimo uvjete koji su vladali kad je svemir bio star 0,000000000001 sekundi. Od tada do danas konceptualno znamo što se dogodilo, jer smo veliki dio toga izmjerili. Naravno, ne znamo sve detalje i trebat će nam duuuuuuuugo vremena dok ne shvatimo sve te detalje (OK, sve nikad nećemo shvatiti ), ali je spektakularna spoznaja da smo razumjeli osnovne koncepte.

Zaključak:
– Od samog početka svemira do 0,000000000001 sekundi od početka ne znamo što se dogodilo, ali PRETPOSTAVLJAMO i to na temelju poznatih prirodnih zakona. Ekstrapolacijom tih prirodnih zakona do samog početka najvjerojatniji scenarij je da smo nastali iz kvantnih fluktuacija i taj početak nazivamo VELIKI PRASAK.
– Od 0,000000000001 sekundi do danas, 13,8 milijardi godina od početka ZNAMO u principu što se događalo, temeljem prirodnih zakona koje smo otkrili.

Puno toga ne znamo, ali dosta toga znamo i na to trebamo biti ponosni, kao pripadnici ljudskog roda.

Motivirajmo djecu da uče o prirodi i svemiru, i to najbolje primjerom, tako što ćemo prvo mi naučiti . Šteta da ne naučimo neke od najljepših i najspektakularnijih spoznaja do kojih je ljudski rod došao kroz istraživanja prirode, piše na svom Facebooku Puljak.