Pretraga

Kardashian: Lijepe, bogate, slavne i najgori mogući uzor tinejdžerica

A- A+

Malo više od 56 milijuna pratitelja na društvenoj mreži Instagram ima najmlađa iz klana Kardashian-Jenner, Kylie Jenner. Većina obožavateljica i pratiteljica mlade su djevojke adolescentske dobi, koje u Kylie vide uzor i životnog idola. Odlučili smo istražiti zašto je takvo idolopoklonstvo zapravo vrlo problematično.

Instagram: Kylie Jenner/Pinterest: JessicaMakeup

Većini je nejasno iz kojeg je razloga ova obitelj slavna. Pred gotovo dva desetljeća njihov se otac pojavio u javnosti kao odvjetnik i prijatelj tada kontroverznog sportaša O.J. Simpsona. Djelomično se nakon završetka suđenja njihova slava ugasila, da bi obitelj ponovno postala aktualna u medijima 2007., emitiranjem prve sezone njihova reality showa ‘Keeping up with the Kardashians’.

Tada je kći poznatog američkog sportaša Brucea Jennera i najmlađa u obitelji, Kylie, imala samo deset godina. Odrastala je tako svakog dana pod svijetlima reflektora, gledajući kako bogatstvo njene obitelji raste bez imalo truda i rada. Gledajući kako njene starije sestre postaju popularne zahvaljujući svom fizičkom izgledu i pornografiji. Imajući potpuno pogrešne uzore. Uzore kakav je i ona danas, tolikim djevojčicama diljem svijeta.

Izdvojeni članak

Seksualno zlostavljanje u klubovima mladim ženama je postalno normalno

Novac i plastične operacije kao rješenje problema zlostavljanja

Sa svojih 17 godina, a pod izlikom zlostavljanja i konstantnog pritiska medija, Kylie je odlučila na licu izvesti nekoliko operacijskih zahvata. Nakon nekog vremena, pod pritiskom ljepote iz operacijskih sala, na društvenim mrežama pojavio se trend među djevojčicama –Kylie Jenner Lip Challenge. Djevojke na usne stavljaju čašice za žestoka pića, izvuku iz čašice zrak, te se u čaši stvara pritisak. To uzrokuje oticanje usnica, što u konačnici može dovesti do pucanja kapilara, pucanja usnica ili lomljenja čaše koje osobi može nanijeti ozbiljne ozljede. I dogodilo se, brojnim djevojkama diljem svijeta.

Iako nije jasno tko ju je i na koji način zlostavljao radi manjih usnica i nedovoljno visokih obrva, često se moglo čuti kako se Kylie nakon ovih zahvata osjeća puno bolje. Nije toliko problematično to što je ona odlučila izgledati drugačije nego do sada. Najveći je problem što je tako svojim mladim obožavateljicama i pratiteljicama poručila da nema tog ‘problema’ koji novac i nekoliko plastičnih operacija neće riješiti. Iako za sebe tvrdi kako je pozitivan uzor, nije se potrudila pronaći i prikazati načine na koje bi se ovakva zlostavljanja, ukoliko postoje, zapravo trebala rješavati.

Polovica mladih redovno koristi medije koji sadrže prikaze medijskih ideala ljepote

Da medijska slika itekako utječe na samopercepciju fizičkog izgleda kod mladih djevojaka, potvrdila nam je i magistra komunikologije, Tea Stipan, koja je na tu temu pisala i diplomski rad. Ona je svojim istraživanjem nastojala utvrditi jesu li i koliko mladi izloženi medijskim idealima ljepote i može li intervencija medijske pismenosti utjecati na način na koji percipiraju vlastiti izgled. U istraživanju je sudjelovalo 58 djevojaka i 38 mladića prosječne dobi 17,5 godina.

– Rezultati su pokazali da preko 56 posto mladih osoba koristi medije koji sadrže prikaze medijskih ideala ljepote dva ili više sati dnevno, što je visok postotak ako uzmemo u obzir da mediji danas čine jedan od temeljnih agensa socijalizacije za mlade osobe, a mladi ih koriste svakodnevno u različite svrhe, kaže Stipan.

Utvrdila je i kako je percepcija pritiska od strane medija i internalizacija medijskog ideala viša kod djevojaka nego kod mladića.

– Za djevojke, idealna težina i oblik tijela prikazan u medijima promijenio se od zaobljenog početkom 1900-ih godina do sve tanjeg i mršavijeg u posljednjih nekoliko desetljeća. Pomak je osobito vidljiv u posljednjih 20 godina, kada je naglasak na mršavom i idealno građenom ženskom tijelu sve prisutniji u različitim medijskim sadržajima, rekla nam je Stipan.

Izdvojeni članak

Kriza samopouzdanja kod adolescentica: Evo tko je krivac

Uspjeh i sreća = kupljen fizički izgled?!

Radi se o sociokulturno epidemiji gdje ideale nameće modna industrija što u konačnici negativno djeluje na adolescente, a osobito djevojke koje idealni tjelesni izgled shvaćaju kao preduvjet uspjeha i ljepote. Tako naša sugovornica naglašava kako su pubertet i rana adolescencija kritični period jer je pubertet praćen normativnim promjenama u razvoju.

– Gledajući savršena tijela modela i slavnih osoba koje preplavljuju medije, djevojke često zaboravljaju kako to nisu realistične reprezentacije stvarnih ljudi te kako njihov izgled uglavnom odstupa od realnih proporcija tijela u populaciji, zaključuje Stipan.

Iako za sebe tvrdi kako naporno radi, teško se može primijetiti da je rad Kylie Jenner nešto više od posuđivanja imena i potpisa koje druge, uglavnom kozmetičke kompanije, koriste za plasman i prodaju svojih proizvoda. Slobodno možemo tvrditi da se radi o osobi čije je poimanje napornog rada stvaranje nerealne slike o sebi putem društvenih mreža.Time stvara velike grupe obožavateljica koje se dive njenoj slavi i ‘uspjehu’. Obožavateljica s još uvijek neoblikovanim identitetom. Obožavateljica koje kopiraju svaki njen korak. A svima njima Jenner odašilje samo jednu poruku: Uspjeh i sreća = kupljen fizički izgled; nikako rad, trud i znanje.