Pretraga

Kroz povijest s kožnjacima

A- A+

Kožne jakne imaju doista bogatu povijest. Vjerovali ili ne, povijest se kožne jakne može pratiti još od paleolita! Na zidovima su pećina otkrivene slike koje su prikazivale korištenje kožne odjeće. Čovjek tadašnjega doba njegovao je kožu dimom, biljkama i uljem. Stari su Grci i Rimljani koristili kožu za izradu obuće i odjeće, a pogotovo vojne opreme. I Britanci su se pridružili korištenju kožnih materijala te su izrađivali torbe i odjeću. Koristili su kožu i za izradu trupa brodova.

Početkom 20. stoljeća kožne su jakne nosili piloti i vojnici. Cockpit USA američka je tvrtka koja je opskrbljivala američku vojsku pilotskim jaknama. Kompanija Cockpit izrađuje pilotske “bomber” jakne od janjeće, konjske, kravlje i ovčje kože. Više je vrsta Cockpit kožnih jakna. Pilotska kožna jakna oznake A-1 svoju povijest vuče iz 1927., a karakteriziraju je vuneni ovratnik i kopčanje na gumbe. Pilotska kožna jakna oznake A-2 nema vuneni ovratnik, ali ima dva frontalna džepa i dva džepa sa strane (ako se ne radi o vojnoj verziji). Mornarička kožna jakna oznake G-1 dizajnirana je za američku mornaricu i američku obalnu stražu, a karakterizira je krzneni ovratnik koji se može skinuti ili je fiksan (ako se radi o vojnoj verziji te jakne). Takve su jakne bile osobito cijenjene zbog udobnosti i dugotrajnosti. Upravo su zato privukle pažnju i uskoro se našle na slobodnom tržištu dostupne svakome građaninu.

Vrlo su brzo postale popularne, a nosile su ih i velike zvijezde na filmskome platnu. Filmovi Divljak, Briljantin, Klub boraca i Matrix proslavili su kožne jakne. Grupa The Rolling Stones dala je veliki doprinos popularizaciji kožnih jakni koje su bile zaštitni znak većine rock, punk i metal grupa. Mladi su počeli oponašati svoje idole i kožne su jakne postale doista nezaobilazane. Naravno, za ekološki osvještenije i osjetljive postoje i jakne od umjetnih materijala koje su cijenom prihvatljivije.

Razvoj je kožnih jakni izrazito uspješan; od obične odjeće paleolitskog čovjeka do odjevnog predmeta koji nikada ne izlazi iz mode, “must-have” odjevnog predmeta. Upravo zato ne čudi što je crvena kožna jakna koju je nosio Michael Jackson u spotu Thriller prodana za 1,8 milijuna dolara, a predstavljena je kao najprepoznatljiviji i najpoznatiji odjevni predmet 20. stoljeća.