Pretraga

Bez ocjena u prva dva razreda osnovne, a sat ne mora trajati 45 minuta

A- A+

Obzirom da je ovaj tjedan počela nastava u osnovnim i srednjim školama, mnogi su pozvani ili su se sami pozvali govoriti o tome kakve obrazovanje donosi dobrobiti, kakve su manjkavosti u sustavu, kao i što bi trebalo napraviti da se otklone. Tako je u informativnoj emisiji RTL Direkt gostovao i prvi čovjek obrazovne reforme Boris Jokić, koji je najavio neke uistinu ogromne promjene. Osobito za djecu koja po prvi put sjedaju u školske klupe.

Prvi čovjek obrazovne reforme Boris Jokić (Foto: Ivan Božić|srednja.hr)

Prvi dan nove školske godine, obilježen je brojnim notama, pismima namjere, dobrih želja te političkih poruka. Već smo objavili pismo koje je školarcima uputio ministar obrazovanja Vedran Mornar, a recimo i prvi reket svijeta Novak Đoković se na Facebooku obratio fanovima porukom – ‘Za napredak u životu potrebno je da stalno učimo. Srećno svima u novim radnim pobedama’ za što je zaradio preko 105 tisuća likeova.  

Screenshot: Facebook

U RTL-ovom Direktu je pak još jednom na početku nove školske godine o izmjenama koje donosi Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije progovorio prvi čovjek te reforme odnosno voditelj Ekspertne radne skupine za obrazovni kurikulum Boris Jokić, kao i Dijana Greblički Miculinić, nastavnica hrvatskog jezika u OŠ Špansko Oranice.

Izdvojeni članak

Strategija obrazovanja: Mijenja se bolonja, definicija izvarednog studija te razlike stručnog i sveučilišnog studija

Nema ocjena, a trajanje sata ovisi o procjeni učitelja

– Ocjene će se ukinuti samo u prva dva razreda osnovne škole, neće biti ni ovog krutog predmetnosatnog sustava od 45 minuta po satu. Učitelj ili učiteljica koji rade s djecom najbolje znaju što djeci treba, potrebno je sustav prilagoditi njima, a ne obrnuto, odgovorio je Jokić na pitanje o ukidanju ocjena odnosno rješenju ovog pitanja u Strategiji.

Voditelj obrazovne reforme je komentirao i postroženje kazni za varanje na ispitima, propisane novim Pravilnikom o pedagoškim mjerama.

– Kazna je naravno krajnja mjera, to toga treba proći cijeli proces rada i razgovora s učenicima i roditeljima. Kaznama bi se zapravo trebalo pribjegavati samo u krajnjim slučajevima. U redu je da se stvari jasno znaju i propišu, no ne bi trebao biti toliki naglasak na kaznama, pedagoška mjera je i nagrada, rekao je Jokić.

25 godina stranke ne doživljavaju obrazovanje, vrijeme je da ga shvatimo kao potencijal ove zemlje

U kontekstu obrazovne reforme, nije se propustilo još jednom preispitati moguću preopterećenost učenika gradivom.
Profesorica Greblički Miculinić smatra da se treba od neke sredine i interesa djece pa onda to znanje nadograđivati prema iskustvu i afinitetima djece.

Boris Jokić pak ima primjedbu na to čime su učenici preopterećeni, a to nije gradivo samo po sebi.

– Nisu djeca preopterećena time nego faktografijom. Kad biste ih opteretili time što ih zanima, onda to opterećenje ne bi bilo preopterećenje, objasnio je.

Nerijetko su reforme gurane u stranu kada bi došlo do smjene vlasti. Izbori će se uskoro održati pa je Jokić priupitan što je jamstvo da toga neće biti ovoga puta.

– Jamstvo je ovih 320 ljudi koji već sada rade, jedan pozitivan efekt koji se u javnosti osjeća. Jamstvo je i to da političke stranke nemaju ništa ponuditi sustavu obrazovanja.

Dvadeset pet godina to ne doživljavaju kao potencijal ove zemlje, mislim da je krajnje vrijeme da shvate da je to stvar od nacionalnog interesa i jedini interes ove zemlje, zaključio je voditelj Ekspertne radne skupine za obrazovni kurikulum.