Pretraga

Četiri nova srednjoškolska programa pokreću se po modelu kojeg Obrtnička komora ne preporučuje upisivati

A- A+

Nakon dvogodišnje eksperimentalne faze od iduće godine u redovni program dualnog obrazovanja kreću još četiri zanimanja: kozmetičar, staklar, dimnjačar i prodavač. Ideja dualnog obrazovanja je, podsjetimo, postići da učenici uz školovanje istovremeno i rade kod poslodavca. Međutim, iz Obrtničke komore upozoravaju da ta ideja u Hrvatskoj nije zaživjela, a njezin predsjednik pozvao je osmaše da ne upisuju dualne programe. Napravili smo kratku usporedbu dulanog i ‘starog’ programa za navedena zanimanja.

Foto: Pixabay

Budući kozmetičati, staklari, dimnjačari i prodavači od sada mogu birati hoće li se školovati po klasičnom ili dualnom modelu.

Dualni model nastave, podsjetimo, započeo je za vrijeme ministrice Divjak s ciljem da se učenici više posvete praktičnoj nastavi.

Uveden zbog više prakse, a ima je manje

Izdvojeni članak

Zabluda je da dualno obrazovanje donosi učenicima veći broj sati prakse nego što su imali do sada

Tu već međutim dolazimo do problema. Po klasičnom modelu obrazovanja učenici koji se školuju za prodavača imaju 490 sati prakse u prvom, 525 u drugom i 576 sati u trećem razredu, što je ukupno 1591 sati prakse. Njihovi kolege koji se školuju po dulanom modelu imaju 395 sati u prvom, 600 u drugom i 592 sata u trećem razredu, što na kraju iznosi 1587 sati prakse.

Dakle, dualni model uveden da im ponudi više prakse u realnom sektoru, daje im 4 sata prakse manje.

Doduše, moramo priznati da je program preusmjeren tako da učenici imaju strukovne umjesto klasičnih programa pa dio strukovnih kompetencija stječu kroz školovanje (iako to nije bila originalna ideja).

Povijesti i Geografije uopće nema, Tjelesni smanjen na jedan sat

No, i to sa sobom nosi određenu cijenu – učenici tako kroz srednjoškolsko školovanje, zbog čega se prije nekoliko godina digla bura u javnosti, uopće nemaju općeobrazovne predmete poput Povijesti i Geografije. Uz to, imaju i jedan sat manje Tjelesnog tjedno.

Ministrica je 2018., podsjetimo, kazala kako nisu ukinuli povijest nego napravili novi program bez nje.

– Netočne su pretpostavke da su ukinuti neki predmeti. Nisu ukinuti nikakvi predmeti već su napravljeni novi programi. Jednako kao što slušamo zahtjeve poslodavaca, na njih moramo i odgovarati – objasnila je tada Divjak, pišu 24sata.

USPOREDITE PROGRAME:

Klasični program za zanimanje prodavač:

Dulani program za prodavača:

Slični problemi (manje prakse, nepostojanje općeobrazovnih predmeta) javljaju se i u drugim predloženim kurikulumima, za koje je javna rasprava otvorena danas, a traje sedam dana, do 9. rujna.

Javnim raspravama možete se priključiti putem sustava e-Savjetovanja na sljedećim linkovima: za  dimnjačara, za prodavača, za kozmetičara i za staklara (na navedenim linkovima možete pronaći i nove predmete.

Obrtnička komora protiv dualnog obrazovanja

Izdvojeni članak

Predsjednik Obrtničke komore pozvao je osmaše da ne upisuju ove programe

Podsjetimo, Dragutin Ranogajec, predsjednik Hrvatske obrtničke komore, u rujnu je roditeljima i učenicima osnovnih škola savjetovao da odabiru programe Jedinstvenog modela obrazovanja (JMO), a ne u eksperimentalni program dualnog obrazovanja.

– JMO je dualni način obrtništva u Hrvatskoj, a čudom se čudim onima koji eksperimentima ruše strukovno obrazovanje, zaključio je Ranogajec.

Stav Obrtničke komore jest da je JMO učenicima daje pravi omjer rada u struci i obrazovanja u školi.