Pretraga

Kako učiti, a da vam se ne povraća od dosadnog gradiva

A- A+

Psihologinja Mirela Vlašić Fištrović prošli je tjedan u Strukovnoj školi Virovitica održala radionicu za učenike prvih razreda pod nazivom ‘Učim, a nije mi zlo’. Prvaši su kroz četiri koraka radili na osnaživanju motivacije kroz aktiviranje pozitivnih emocija.

foto: www.ssv.hr

Mnogim đacima nedostaju osnovne vještine za učenje gradiva pa takva situacija stvara probleme za samu djecu, ali i njihove profesore, koji ih poučavaju. Međutim, srednjoškolci kao ključan čimbenik neuspjeha u školi navode i nedostatak ili slabu motivaciju za učenje pa su u Srednjoj školi Virovitica odlučili riješiti taj problem koji ih odbija od knjige, objavljeno je na službenim stranicama škole.

Uz školsko gradivo učenicima se veže cijeli niz neugodnih osjećaja

Đaci iz Virovitice istaknuli su kako im se uz školsko gradivo veže cijeli niz neugodnih osjećaja, kao što je odbojnost, strah, mržnja ili dosada. Radionica ‘Učim, a nije mi zlo’ osmišljena je kako bi im osnažila motivaciju za učenje pomoću pozitivnih emocija.

Da bi mogli djecu poučiti strategijama efikasnog učenja i samokontrole, potrebno je najprije riješiti problem motivacije i negativnih osjećaja koji školarce odbijaju od gradiva. Radionica s kojom to žele riješiti sastoji se od četiri koraka.

Izdvojeni članak

[Video] Pomoću brzog čitanja položila ispit na medicini nakon samo tjedan dana učenja

Kroz zamišljanje slika uspjeha olakšava se proces učenja

U prvom koraku đaci se prisjećaju emocija koje se javljaju tijekom učenja, ali i navode u kojoj se fazi tog procesa najbolje osjećaju.

Zatim u malim grupama postavljaju ciljeve učenja i navode postupke koje primjenjuju da bi ih ostvarili te se zbog tog koraka počinju javljati pozitivne asocijacije. U trećem koraku provodi se vježba ‘Korak u budućnost’, kroz koju đaci zamišljaju da su ostvarili sve postavljene ciljeve. S time osvještavaju osjećaje koji su vezani uz uspjeh te se iz te pozicije još jednom utvrđuju postupci koji dovode do pozitivnog ishoda.

U posljednjoj fazi učenici kreiraju misao koja će im pomoći u ostvarivanju cilja, a iz ponuđenog repertoara postupaka izabiru i zapisuju one koji su za njih prikladni i motivirajući.