Pretraga

Matematika od iduće školske godine postaje izborni predmet

A- A+

Provedbom reforme hrvatskog školstva matematika će postati izborni predmet, a njezino mjesto nadomjestit će informatika, čiji program obuhvaća puno šire i korisnije gradivo. Ovu promjenu iz MZOS-a najavljuju kao važan element u modernizaciji našeg obrazovanja te prilagodbu potrebama društva u 21. stoljeću.

Prema najnovijim objavama Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, od iduće školske godine matematika postaje izborni predmet. Ekspertna radna skupina zaključila je kako je većina gradiva, koja se uči iz ovog ionako omraženog predmeta, potpuno beskorisna, pogotovo za učenike koji žele upisati društvene fakultete.

Umjesto ručnog računanja, učenja tablica množenja ili razlomaka svi će učenici od sada morati obavezno pohađati informatiku pa će već od prvog osnovne učiti kako zbrajati preko kalkulatora, a u srednjoj školi težište će biti na zahtjevnijim programima kao što su Excel ili PowerPoint.

Među djecom i nekoliko nerazumnih đaka

– Zaključili smo kako bi uvođenjem kvalitetnijeg programa iz informatike i ukidanjem matematike đaci dobili više vremena za učenje korisnih stvari, koje će im kasnije stvarno pomoći na tržištu rada. Za razliku od derivacija, logaritama i trigonometrije bolje je da nam djeca počnu što prije učiti koristiti se računalima, objasnili su iz Ekspertne radne skupine kako ovu odluku nisu donijeli preko noći, već da su posljednjih mjesec dana provodili intenzivne razgovore sa svojom i djecom susjeda, koja su više manje jednoglasno odlučili da se nepotrebno računanje mora ukinuti.

Stručnjaci koji vode cjelovitu reformu hrvatskog školstva požalili su nam se kako je među djecom bilo i nekoliko tvrdoglavih ‘štrebera’ koje nisu uspjeli uvjeriti kako je ukidanje matematike dobro za njihovu budućnost.

Kako bi izbjegli preveliki pritisak ‘matematičkog lobija’ odlučili su učenje o ovoj zastarjeloj znanosti ostaviti kao izborni predmet.

Izdvojeni članak

[Videoanketa] Mladi nam otkrili što treba mijenjati u hrvatskom obrazovanju

‘Imamo tehnologiju koja može rješavati i puno teže stvari od množenja i zbrajanja’

– Potpuno je demode učiti stvari koje se baziraju na teoremima izmišljenima prije dvije i pol tisuće godina. Svaka čast Pitagori, ali mi živimo u 21. stoljeću i imamo tehnologiju koja može rješavati i puno teže stvari od pukog množenja i zbrajanja. Pa ni blagajnicama danas više ne treba matematika, sve im izračuna njihova kasa, tvrde iz MZOS-a.

Školarci koje smo kontaktirali uglavnom podržavaju ovu odluku. Nekoliko njih nam je istaknulo kako oni o tome pričaju posljednjih desetak godina, ali svjesni su koliko je hrvatsko obrazovanje tromo i neinovativno pa su zadovoljni kako će makar od sljedeće školske godine biti oslobođeni terora koji su nad njima provodili profesori matematike.

– Napokon su se opametili. Pa to računanje je bilo potpuni gubitak vremena. Možda će nam sada škola biti i zabavna. Još kada bi se ukinula fizika i kemija, vratilo domaćinstvo te uveo blok sat iz tjelesnog, obrazovanje bi ponovno dobilo smisao, a uvjeren sam kako bi postizali i bolje rezultate na PISA testu, izjavio je Filip iz Gimnazije Bjelovar.

Izdvojeni članak

[Anketa] Ovo vam je najdraža školska lektira

Umjesto stranog uvodi se učenje programskih jezika

Ovu odluku u šoku su dočekali jedino učenici XV. gimnazije, popularnog zagrebačkog MIOC-a, koji je poznat po tome da ga često upisuju obožavatelji matematike i sličnih opskurnih predmeta. Međutim, i među njima postoji veliki broj učenika koji shvaćaju važnost informatike.

– Vidio sam neke svoje kolege kako plaču u WC-u, ali i oni su brzo shvatili da im gradivo iz informatike može nadomjestiti vitičaste zagrade, kodomene ili grafove. Nama s informatičkog smjera ova je odluka potpuno razumna i smatramo kako bi se još neki predmeti mogli zamijeniti gradivom iz računarstva, predložio je Domagoj, maturant zagrebačke matematičke gimnazije.

Iz MZOS-a priznaju kako im je u planu uvesti učenje programskih jezika umjesto drugog stranog. Pojavom Google Translatora posao prevoditelja gubi smisao i za očekivati je kako će daljnjim razvojem ovog programa biti sve manje potrebe za tom, danas već zastarjelom profesijom, pa nadležni već razmatraju nove mogućnosti za jezičare.