Pretraga

Mijenja se sustav napredovanja i nagrađivanja učitelja: Iduća 2 tjedna mogu dati svoje prijedloge

A- A+

Ministarstvo obrazovanja odlučilo je donijeti novi Pravilnik o napredovanju i nagrađivanju nastavnika. Inicijativu je predstavila pomoćnica ministrice Lidija Kralj koja predviđa da će novi pravilnik biti brzo izrađen te stupiti na snagu do kraja ove godine. U naredna dva tjedna, svi zainteresirani dionici – učitelji, nastavnici, stručni suradnici, mogu ispuniti online upitnik i dati svoje sugestije za novi pravilnik.

Foto: Pixabay

Inicijativu donošenja novog Pravilnika o napredovanju i nagrađivanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, odgojitelja i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama, vrtićima i učeničkim domovima predstavila je danas pomoćnica ministrice Lidija Kralj. Važeći pravnilnik na snazi je od 1995. i od tada se nije mijenjao, a novim pravilnikom iz MZO-a žele uvesti nagrađivanje učitelja, promijeniti kriterije napredovanja, digitalizirati proces, a u izradu pravilnika uključiti dionike iz sustava.

Opcija tri stupnja napredovanja umjesto dosadašnja dva

Izdvojeni članak

Nastavnici o pripremi za ‘Školu za život’: ‘Ovo ne vodi nigdje, svi se osjećaju glupo samo ne žele javno priznati!’

Tako će svi zainteresirani učitelji, nastavnici, profesori, ravnatelji sljedeća dva tjedna putem online upitnika moći iskazati svoje prijedloge za izradu novoga pravilnika. Na pitanje o tome nije li nezgodno vrijeme za učitelje da sada sudjeluju u ovom procesu, s obzirom na kraj školske godine, Kralj je rekla da se rok može produljiti, no da je cilj da od 1. srpnja povjerenstvo počne raditi na izradi novoga pravilnika.

– Kolege u školama, dječjim vrtićima, domovima često se žale na dokumentaciju zbog koje često odustaju od napredovanja jer to znači skupiti gomilu papira, poslati ih agenciji. Željeli bismo pomaknuti taj postupak u digitalnu sferu, napraviti svojevrsnu bazu podataka u koju će se automatski bilježiti bodovi, u koju će se bilježiti dokumentacija koja je potrebna, ali uvesti i portfolio ili neki sličan kao alat kojim možete pokazati što ste dobro napravili, rekla je Kralj.

Otvara se i opcija tri stupnja napredovanja umjesto dosadašnja dva (savjetnici, mentori), postoji mogućnost uvođenja vanjskog vrednovanja napredovanja, a uvest će se i prava i obveze za unaprjeđene nastavnike.

Naglasak na izvrsnosti

Izdvojeni članak

Nastavnici o pripremi za obveznu informatiku: Naše edukacije su neprofesionalne, samo 10% nas bit će spremno najesen

– Nije sve samo u koeficijentima i povećanju plaća, velik dio posla mentora i savjetnika je u prenošenju znanja, oni su napredovali zato što nešto rade jako dobro. Nek nama ostalima pokažu što rade, kako rade, nek status sustava dignu na sljedeću razinu, rekla je Kralj.

Osim povratnih informacija prosvjetara putem online upitnika, iz MZO-a očekuju i dobru suradnju sa sindikatima, udrugama.

Na novinarska pitanja, rekla je i kako će se za nagrađivanje nastavnika morati osigurati dodatna financijska sredstva te da će proces nagrađivanja i napredovanja pratiti ili Agencija za odgoj i obrazovanje ili neka od drugih agencija u sustavu, pod kapom MZO-a koje donosi novi pravilnik.

Kralj je zaključila kako samo poticanjem izvrsnosti sustav obrazovanja možemo promijeniti nabolje. Zanimljivo, prije nešto više od tjedan dana drukčije viđenje izvrsnosti dao je naš znanstvenik Ivan Đikić na konferenciji 24sata ‘Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska’. Đikić je u svom izlaganju kazao kako se ne slaže s konstatacijom da naša budućnost ovisi o izvrsnosti, već o odličnom prosjeku od kojeg društvo može profitirati. Kralj je tada, iz drugog reda, pratila izlaganje znanstvenika Đikića.