Pretraga

Ministrica pogazila svoje riječi i konačno odlučila vraća li se zaključivanje ocjena na polugodištu

A- A+

Od 3. studenog do 3. prosinca trajala je javna rasprava o prijedlogu Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Jedna od većih novina koja je stajala u nacrtu bio je prijedlog da se ponovno uvede zaključivanje ocjena na polugodištu, što je nakon javne rasprave ipak odbačeno.

Foto: srednja.hr

Iako je izvješće o provedenoj javnoj raspravi oko prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi trebalo biti objavljeno još 3. veljače, to se nije dogodilo. Ipak, javna televizijska kuća od ministrice Blaženke Divjak dobila je malu ekskluzivu oko moguće promjene koja je u javnosti izazvala najviše bure – zaključivanje ocjena na polugodištu ipak se ne vraća.

Izdvojeni članak

U raspravi o izmjeni Zakona većina protiv zaključivanja ocjena na polugodištu, najviše diskusije o utjecaju roditelja na školu

– Pa da, ocjene brojčane na polugodištu ili ne, evo jedna mala ekskluziva – ipak ćemo ostati na opisnim ocjenama, odnosno davanjem informacija roditeljima na način da se pokuša dati savjet kako unaprijediti učenje kod djece. To je rezultat javne rasprave u kojoj je sudjelovalo jako puno učitelja, na kojoj je sudjelovalo jako puno stručnjaka i zapravo oko toga gotovo da je konsenzus, kazala je ministrica Divjak za HRT.

Inače, ministrica je povratak zaključivanja ocjena na polugodištu najavila i prije donošenja prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi. Kazala je da, ako se Zakon ne usvoji prije kraja prošlog polugodišta, to će se ‘na neki način odlukom riješiti’. Taj joj je plan, kao i ovaj da se zaključivanje ocjena na polugodištu vrati zakonski, pao u vodu.

Podsjećamo, zaključivanje ocjena na polugodištu ukinuto je još za mandata ministra Željka Jovanovića, 2012. godine.

Kako smo pisali, a ministrica i naglasila, novi Zakonski prijedlog Ministarstva o vraćanju zaključivanja ocjena na polugodištu u javnoj raspravi nije dobro prošao – pozamašan broj sudionika bio je protiv toga.

Profesorica Tanja Carić tako je istaknula da se u obrazloženju izmjena Zakona navodi kako je ukidanje zaključne ocjene na kraju prvog polugodišta bio nepromišljen potez.

– Zanimaju nas rezultati istraživanja (tko ga je proveo i kojim metodama) koje je došlo do tog zaključka, i koji bi onda opravdali ove izmjene. Ako se takav zaključak ne može opravdati pozivanjem na rezultate istraživanja, onda je izmjena u smislu ponovnog uvođenja zaključne ocjene na kraju 1. obrazovnog razdoblja posve arbitrarna, zaključila je u janoj raspravi Carić.