Pretraga

Izgled učionice utječe na učenike i njihov rad

A- A+

Ono što visi na zidovima učionice može ili odvratiti pažnju učenika ili ih angažirati za rad, tvrdi novo istraživanje.

Tipična učionica u Hrvatskoj daleko je od bastiona dizajna, no novo istraživanje otkriva kako bi učenici mogli itekako profitirati ukoliko misle da se nalaze u okolini pogodnoj za učenje, piše Yahoo.

Izdvojeni članak

Šokantno: Nisu imali pojma čiji kostur drže u učionici

Okolina u školi itekako utječe na učenje i performans učenika

– Ljudi često misle kako tek raspored i školski program, kvaliteta učitelja i roditeljska uključenost mogu utjecati na učenike, no na fizičku strukturu škole i učionica često se ne gleda, rekao je autor studije Sapna Cheryan.

Cheryan i njegov istraživački tim sa Sveučilišta Washington pregledali su posljednju znanstvenu literaturu kako bi otkrili kako fizička okolina utječe na proces učenja. Otkrili su kako su učenici izloženi prirodnom svjetlu imali bolje rezultate u školi nego oni kojima je toga falilo. Istraživanje je također pokazalo kako je i optimalna temperatura prostorije u kojoj se održava nastava bitan faktor za učenje.

Svjetlost, grijanje i glasnoća su bazični elementi okoline u kojoj se uči, a koji imaju nevjerojatnu važnost za taj proces. Bez obzira na to mnoge škole trenutno funkcioniraju na adekvatan način, kaže Cheryan.

Izdvojeni članak

Mala dalmatinska škola dobila potpuno informatiziranu učionicu iz budućnosti

Dekoracija može činiti važnu razliku

Osim strukturnih obilježja škole, ono kako su učionice dekorirane također može činiti razliku kod uspjeha učenika. Određeni svakodnevni objekti u učionici, poput postera, statua ili figurica mogu služiti kao simboli koji signaliziraju koji su učenici više vrijedni. Primjerice, slike moćnih državnika, kojima su često ukrašene učionice u kojima se uči povijest, politika i slično, mogu obeshrabriti djevojčice da se odluče za studij ili karijeru u tim područjima.

Učitelj koji svoju informatičku učionicu ukrašava simbolima iz Star Treka mogao bi pak izgubiti pozornost učenika koji nisu zainteresirani za znanstvenu fantastiku. Upravo radi takvih stvari bitan je balas, tvrdi Cheryan.

Pozitivne slike koje opisuju ženske vođe kroz povijest, žene u znanosti i jake manjinske figure mogu unaprijediti performans učenika, zaključuje studija.

Izdvojeni članak

Fotogalerija: Pogledajte što švedska škola ima umjesto učionica

Svi se moraju osjećati motivirano za učenje i napredak

Cheryan je na kraju savjetovao učitelje na koji bi način trebali dekorirati učionice da bi potakli najbolje rezultate kod učenika. Tako bi trebalo pogledati svoju učionicu i razmisliti tko bi se u takvoj okolini osjećao najmotiviranije. Ukoliko se dosjete tek jednog tipa učenika ili identiteta, odnosno jednog tipa interesa, to znači da je možda vrijeme da rašire malo teme dekoracije.

– Cilj je ukrasiti učionici na način da se svi učenici osjećaju kao dovoljno vrijedni učenja, zaključuje voditelj studije.