Pretraga

Ovih 5 čimbenika najviše utječe na odabir STEM predmeta među djevojkama

A- A+

Poznato je kako je STEM područje nešto popularnije među djevojkama nego mladićima, a istraživanja kažu kako bi europski BDP porastao za vrtoglavih 9 milijardi eura, kada bi se u tom sektoru zaposlio jednak broj ženskih osoba. Tvrtka Microsoft provela je istraživanje među 11.500 djevojaka i mladih žena, pokušavši tako odgovoriti na pitanje zašto interes učenica prema STEM predmetima počinje opadati u ranim tinejdžerskim godinama. Istraživanje je provedeno u 12 europskih zemalja, a kažu iz Microsofta, radi se o najdubljoj studiji ikada provedena o ovoj temi. Tako su stručnjaci ovim istraživanjem uspjeli sročiti pet statistički značajnih čimbenika koji utječu na interes djevojaka za STEM predmete. 

Foto: Press; Microsoft

Istraživanje kojeg je u 12 europskih zemalja nedavno provela tvrtka Microsoft pokazalo je kako se većina mladih djevojaka interesira za STEM predmete u dobi od 11 godina, ali da taj interes naglo pada u dobi od 15 godina. 

Izdvojeni članak

Evo što znači i koja područja obuhvaća STEM

Njavažniji je ženski uzor u STEM području

Naime, manje od polovice ispitanica, njih samo 42 posto je izjavilo da su spremne slijediti karijeru u STEM zanimanjima u budućnosti. Ipak, 59 posto djevojaka priznalo je kako bi se osjećale sigurnijima za odabir STEM karijere kada bi znale da su muškarci i žene zaposleni pod jednakim uvjetima u tim zanimanjima. 

No, što je to što može pozitivno ili negatvino utjecati na odabir STEM područja kod djevojaka? Ovo je istraživanje pokazalo i pet statistički značajnih čimbenika koji utječu na interes djevojaka za STEM predmete, a to su, prema redoslijedu važnosti: 

⦁ Pronalaženje ženskih uzora u STEM područjima;

⦁ Stjecanje praktičnih iskustava i praktičnih vježbi u STEM predmetima;

⦁ Rad s nastavnicima koji djevojke potiču da se interesiraju za STEM;

⦁ Učenje o stvarnim životnim primjerima koji pokazuju što djevojke mogu postići sa STEM vještinama;

⦁ Uvjerenje da su muškarci i žene jednako tretirani u STEM zanimanjima.

Kako je istraživanje obuhvatilo Belgiju, Češku, Finsku, Francusku, Njemačku, Italiju, Irsku, Nizozemsku, Poljsku, Rusiju, Slovačku i Veliku Britaniju, ne iznenađuje kako i rezultati variraju od zemlje do zemlje.

Tako je u Velikoj Britaniji 70 posto djevojaka izjavilo da bi se osjećale više sigurnima za odabir STEM karijere kada bi znale da su muškarci i žene jednako tretirani u poslovima tog područja. Za usporedbu, samo je 48 posto francuskih djevojaka izjavilo isto, dok bi samo 29 posto francuskih djevojaka stvarno bilo spremno razmatrati karijeru u STEM područjima.

Izdvojeni članak

JOBSTEM: U Hrvatskoj su djevojčice uspješnije od dječaka u STEM-predmetima

Uključivanje žena u STEM povećalo bi europski BDP za 9 milijardi eura

Važan faktor je i podrška roditelja oko odabira ovog područja, a upravo nedostatak te vrste podrške primjećuje se u zemljama poput Češke i Slovačke, gdje je samo 16 posto i 26 posto djevojaka reklo kako ih njihovi roditelji potiču na STEM predmete.

– Njegovanje interesa djevojaka prema STEM zanimanjima i njihovo poticanje da nastave karijeru u tehnološkim područjima ne samo da može stvoriti veću sigurnost radnih mjesta za sljedeću generaciju, već također može potaknuti rast europskog gospodarstva. Kada bi bilo isto toliko žena koliko je muškaraca na digitalnom tržištu rada, godišnji BDP Europske unije mogao bi porasti za 9 milijardi eura, prema podacima Europske komisije, poručuju iz Microsofta. 

Dodaju i kako upravo rezultati njihova istraživanja mogu pomoći učiteljima, zakonodavcima i tvrtkama poput Microsofta razumjeti izazove s kojima se mlade Europljanke susreću kada je u pitanju odlučivanje za STEM predmete te mogu poduzeti konkretne korake kako bi ih prevladali.